Har du hatt kræsj med MC ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av MaxTron »

Haeggis skrev:Har kondemnert to biler med meg og sykkelen, flydd over pansere minst fire ganger, kjørt utfor i over hundre to ganger, sklidd overende på is/grus/gjørme/olje/våt oppmerking/regnvåt vei og brostein utallige ganger, mista kontrollen etter lengre hopp endel ganger. Og litt annet snacks.
Det har gått noen fingre, ribben, kne, noen hjernerystelser og litt forstrekkelser og forstuinger, men ingenting veldig alvorlig.
"Flaks, sa Severin Suveren"

Men mistenker at det har litt med ferdigheter også at det har gått så bra som det har.

Godt at du ikke har mista gnisten og entusiasmen :notworthy: :=D>
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av rogg »

Haeggis skrev:Har kondemnert to biler med meg og sykkelen, flydd over pansere minst fire ganger, kjørt utfor i over hundre to ganger, sklidd overende på is/grus/gjørme/olje/våt oppmerking/regnvåt vei og brostein utallige ganger, mista kontrollen etter lengre hopp endel ganger. Og litt annet snacks.
Det har gått noen fingre, ribben, kne, noen hjernerystelser og litt forstrekkelser og forstuinger, men ingenting veldig alvorlig.
Det var da volsomt... Stuntmann eller...? Kan ikke stole på flaksen resten av livet. Blir vel å ta det litt roligere smått om sen...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Haeggis
Innlegg: 239
Registrert: 26 okt 2009, 21:19
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
Sted: På veien

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av Haeggis »

Jeg har IKKE stolt på flaks, jeg har tøyd grensene...
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av MaxTron »

Haeggis skrev:Jeg har IKKE stolt på flaks, jeg har tøyd grensene...
Han er ivertfall Ærlig... :knegg
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av rogg »

MaxTron skrev:
Haeggis skrev:Jeg har IKKE stolt på flaks, jeg har tøyd grensene...
Han er ivertfall Ærlig... :knegg
Skal være sikkert. Gikk bra sist, så.... Nei der er jeg feig gitt.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Haeggis
Innlegg: 239
Registrert: 26 okt 2009, 21:19
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
Sted: På veien

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av Haeggis »

rogg skrev:Det var da volsomt... Stuntmann eller...? Kan ikke stole på flaksen resten av livet. Blir vel å ta det litt roligere smått om sen...
Neida, men jeg har vært bud noen år, og har alltid satset forholdsvis hardt.
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av rogg »

Ok, mye på veien betyr større sjanse for å ha et uhell.

Jeg/vi ble kjørt ned i en rundkjøring under øvelsekjøring med min datter på 125cc. Gikk veldig bra med oss. Noe forslått men hele.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Haeggis
Innlegg: 239
Registrert: 26 okt 2009, 21:19
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
Sted: På veien

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av Haeggis »

Jeg glemte de gangene jeg har blitt kjørt ned. Som han 82-åringen som meide meg ned i 60 i en rundkjøring fordi han ikke visste at det var en rundkjøring, og ikke så at det var noen andre der.

Brist i halebeinet - no big deal...
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av frodef »

Etter å ha lest alt her begynner nesten å ønske meg en tråd "Har du aldri hatt kræsj med MC?" :-k

Min mc-karriere kan vel foreløpig måles i minutter, men jeg har noen timer på moped--først rasing i ungdommen med faderens gamle uregistrerte puch scooter (62-modell, 60 cmm, 3 gir på håndtaket) i skogen, uten hjelm eller noe... uten at jeg kan huske så mye som et skrubbsår, utrolig nok. Vel, vanskelig å få road-rash når man aldri kjører på asfalt :jada:

I voksen alder kjøpte jeg en vanlig scooter, og min nærmeste nestenulykke var vel en sen høstdag i Oslo sentrum da jeg skulle svinge til venstre i et kryss traff jeg en flekk med svartis og lå straks og sprellet på bakken. Med en liten scooter som man nesten kan bære på ryggen så er jo ikke dette noe problem i seg selv, men det var jo bare flaks at det ikke var en bil med dårlige sommerdekk rett bak eller foran meg. Puslete greier, jeg vet, men man får ta det man får :moi:

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av rogg »

Nå har ikke jeg regnet med mopedulvtiden. Som mopedulv var det noen flere uhell ja...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Haeggis
Innlegg: 239
Registrert: 26 okt 2009, 21:19
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
Sted: På veien

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av Haeggis »

Skulle vi ta med all idiotien med 50ccm også?!?!
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av mekkern »

OKI..
NEI..ikke kræsja-mange "tilbud" dog...ofte har "gullhåriræva" reddet meg som en kompis kalte det.. :knegg
Har også kjørt noen turer der noen har tatt i mot tilbud om en tur i ei bilside eller i skauen...ikke noen som kreperte men alvorlig nok..derfor liker jeg å ha litt marginer og ikke satse for mye..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av frodef »

Haeggis skrev:Skulle vi ta med all idiotien med 50ccm også?!?!
Vel... jeg tok meg friheten siden jeg ikke hadde annet å by på.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av bm »

En annen episode som kunne gått rigtig ille var da jeg kresjet med en bilferge :eh :eh

I den tiden da en måtte fraktes med ferge for og komme vekk fra øyen her vest av Bergen, den tiden mottoet var: lev raskt og farligt, dø ung og bli ett pent lik =;

Kom en morgen på min trimmede CB100 inn på fergekaien, slapp gassen da jeg så bommen og landgangen ble hevet. Men før disse var halveis ble de senket igjen, girte ned og ga gass. I det jeg passerte bommen begynte landgangen å heve seg, denne traff i senter på forhjulet. Dette ble hjerteformet helt inn til navet, jeg fikk en luftetur på 10-12 meter med sykkelen etter meg. Denne landet heldigvis en meter ifra meg, hadde denne landet der jeg lå så hadde jeg hatt vinger i dag....
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av StigRune »

Pollti skrev:Av tåpelige ting som ikke har medført ulykke så er rekorden å kjøre på bakhjulet hengende etter styret på en Suzuki 380 GT over byens mest traffikerte kryss. Det har medført at jeg har et svært anstrengt forhold til alt av Suzuki men er blitt veldig flink til å bruke hjelm :sorry
Må innrømme jeg ler litt her nå, for minner meg om mitt første forsøk på å kjøre cross (en YZ 80). gjorde det samme, men med knærne hengende i bakken. Følte meg som er idiot...

Ellers har jeg kollidert med en annen motorsyklist som syntes det å blinke og sjekke speil og blindsone før man svinger over veien er totalt bortkasta energi (jeg kjørte forbi jeg) :orefk Gikk "bra" bortsett fra såret stolthet (var da vi kom til skolen en morgen, og selvsagt mens alle gikk på fortauet ved siden av), såre knær og bulket tank på lettsykkelen.

Har også vært i grusen fordi jeg kjørte for nærme en bil på regnvåt grusvei av den sleipere sorten og den bilen ble skremt av en annen firehjuls-terrorist. Veldig vondt i kneet, men kulda fra vinden på vei hjem hjalp mot det...

Også velta jeg en gang jeg kulle parkere å skolen. asfaltvei og grusparkering + litt kjapp overgang med 90-graders sving... knust blinklysglass og såra stolthet...

Hvor mange ganger jeg har velta med moped gidder jeg ikke å telle engang (begynte å kjøre da jeg var 10 eller no, er en del å ramse opp)...

Vært flink siden 05/06 eller noe, da :P (bank i bordet)
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Svar