Gjorde en sammenligningstest på http://www.bikez.com/" onclick="window.open(this.href);return false; mellom Moto Guzzi 1200 Norge 2010 mod. og Yamaha TDM 900/A, 2006 mod (min forrige sykkel...) og fikk et resultatet som egentlig ikke overrasket så veldig...
Gjorde en ny sammenligning med Moto Guzzi'en og min nåværende sykkel - Triumph Tiger 1050 SE - og ble nok litt overrasket...
For å konkludere: kanskje jeg burde beholdt TDM'en...
Veldig uhøytidelig og ikke særlig objektivt sammenligningsgrunnlag basert på eiernes egenvurdering av syklene, men likevel...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Men den turen til Lillestrøm så tidlig på året høres jo litt riski ut så tidlig på året...
Satser på at de stter på vinterdekk!!
Turen de snakket om, var til Norgestreffet, i juni Nei, prøvekjøring i forbindelse med Messa i Lillestrøm har jeg ingen ambisjoner om....og det har nok heller ikke de
AJ skrev:Men...
Hva med symmetrien, godeste Globe?
Kun ei eksospotte!?
Usj...kjenner at jeg møter meg selv GRUNDIG i døra her nå.....med mitt noe overdrevne mobbefokus på din overgang til SE (SE = Single Exhaust)...ja ja...men om jeg tar valget..så skal jeg nok kunne stå stødig med det...slik også du har gjort
AJ skrev:Gjorde en sammenligningstest på http://www.bikez.com/" onclick="window.open(this.href);return false; mellom Moto Guzzi 1200 Norge 2010 mod. og Yamaha TDM 900/A, 2006 mod (min forrige sykkel...) og fikk et resultatet som egentlig ikke overrasket så veldig...
Gjorde en ny sammenligning med Moto Guzzi'en og min nåværende sykkel - Triumph Tiger 1050 SE - og ble nok litt overrasket...
For å konkludere: kanskje jeg burde beholdt TDM'en...
Veldig uhøytidelig og ikke særlig objektivt sammenligningsgrunnlag basert på eiernes egenvurdering av syklene, men likevel...
Du får sammenligne med Skruzukien min, så tenker jeg du får deg en overraskelse.
Men den turen til Lillestrøm så tidlig på året høres jo litt riski ut så tidlig på året...
Satser på at de stter på vinterdekk!!
Turen de snakket om, var til Norgestreffet, i juni Nei, prøvekjøring i forbindelse med Messa i Lillestrøm har jeg ingen ambisjoner om....og det har nok heller ikke de
OOokay!! Misforstod visst her ja, var så mye snakk om messa at æ må ha blanna sammen. Men Da er det jo ikke farlig!! Uansett det er bare 3 måter å finne ut av dette på: prøvekjør, PRØVEKJØR og PRØVEKJØR!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
AJ skrev:Gjorde en sammenligningstest på http://www.bikez.com/" onclick="window.open(this.href);return false; mellom Moto Guzzi 1200 Norge 2010 mod. og Yamaha TDM 900/A, 2006 mod (min forrige sykkel...) og fikk et resultatet som egentlig ikke overrasket så veldig...
Gjorde en ny sammenligning med Moto Guzzi'en og min nåværende sykkel - Triumph Tiger 1050 SE - og ble nok litt overrasket...
For å konkludere: kanskje jeg burde beholdt TDM'en...
Veldig uhøytidelig og ikke særlig objektivt sammenligningsgrunnlag basert på eiernes egenvurdering av syklene, men likevel...
Du får sammenligne med Skruzukien min, så tenker jeg du får deg en overraskelse.
Ja, det må jeg si
Kjenner ikke så godt til den Suzuki-modellen du har. Har bare kikket så vidt på den. Men må jo bare innse at iflg. Bikez så slår den jo både Moto Guzzi 1200, Yamaha TDM 900 og Triumph Tiger 1050 SE ned i kjørestøvlene så det holder... Viser jo helt klart at eierne er veldig godt fornøyd.
Må si jeg ble overrasket og ikke minst fristet til å prøve den en tur, ja!
Dette viser kanskje at kubikk ikke er alt...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
En liten prøvetur kan vi sikkert ordne i løpet av sesongen. Regner med (med forbehold om eventuelle eksamener) at jeg skal på Norgestreffet. Uansett så skal jeg til østlandsområdet i løpet av sommeren.
Men jeg må si at de som har stemt på den har vært litt vel positive. For all del, det er en flott sykkel, men jeg savner litt krefter når man kjører 2 på den.
Snikkeren skrev:En liten prøvetur kan vi sikkert ordne i løpet av sesongen. Regner med (med forbehold om eventuelle eksamener) at jeg skal på Norgestreffet. Uansett så skal jeg til østlandsområdet i løpet av sommeren.
Men jeg må si at de som har stemt på den har vært litt vel positive. For all del, det er en flott sykkel, men jeg savner litt krefter når man kjører 2 på den.
Kan da ikke skjønne at du savner noen krefter her!!?? Den slår jo nyMax'n på "Engine performance", riktignok knepent men læll!!
Det einaste nyMax'n slår '08 GSX650F på er: "Offroad capabilities" !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og, "Racing track capabilities".... Trur ikke æ villa brukt denne "sammenligninga" som en guide til hvilken sykkel æ skulla kjøpt......
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
Nei, tror ikke den er en riktig pekepinne.
Det jeg tror, er at GSX 650F'en er en typisk nybegynner sykkel, og at den derfor får litt vel god score. De som har stemt har kanskje ikke kjørt så mange andre sykler.
Men no skal ikke jeg svartmale alt heller. Jeg er storfornøyd med sykkelen, og tror jeg kommer til å ha den en stund.
I MCN sin test får den jo ganske så bra omtale:
Snikkeren skrev: ...De som har stemt har kanskje ikke kjørt så mange andre sykler...
Akkurat det samme tenkte æ og.
Det, og at grunnlaget for alle disse karaktergivningan er bare hvor godt folk liker disse akkurat sin sykkel, og ikke egentlig sammenligner den med noe som helst.
For all del, har ikke noe grunnlag for å si noe som helst verken positivt eller negativt om akkurat din sykkel. Sikkert en knall sykkel i sin klasse.
...Det måtte jo isåfall være kun basert på utseendet...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
..og i dag ringte Fritidssenteret meg tilbake...de kunne fortelle at det ankom en hvit Moto Guzzi Norge til messa i Lillestrøm. De skulle også få en hvit til butikken etter messa...til demokjøring.
I tillegg vil selgeren sende meg noen inngangsbiletter til messa. Det kommer et "spesialtilbud" på ny sykkel i en innboks nær meg i løpet av få uker
Ser faktisk ut til at Globe blir Guzzi-Globe i løpet av året, gitt
Han sender ut veldig sterke signaler om dette akkurat nå... :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Globe skrev:..og i dag ringte Fritidssenteret meg tilbake...de kunne fortelle at det ankom en hvit Moto Guzzi Norge til messa i Lillestrøm. De skulle også få en hvit til butikken etter messa...til demokjøring.
I tillegg vil selgeren sende meg noen inngangsbiletter til messa. Det kommer et "spesialtilbud" på ny sykkel i en innboks nær meg i løpet av få uker
Jeg er IKKE sikker...for å si det sånn. Men, skal se på, ta på, prøvesitte OG prøvekjøre NORGE :-)
Salg av TDM er ikke planlagt, skal ikke være uten MC en dag i sesongen 2011 for å si det sånn
Har ingen grunn til å selge TDM, ei heller noen god rasjonell grunn til å kjøpe NORGE. Men, er følelsene med når jeg prøvesitter og prøvekjører...ja da kan alt skje!
Men...det er mye penger! Så vi får se. Litt moro med denne er at det ikke går så mange av dem.....enda
Prøvekjøring er viktig!
Som tidligere nevnt; jeg hadde en meget bra sykkel (Yamaha TDM 900) som jeg ikke så noen grunn til å bytte ut med noen annen - inntil jeg kom 'i skade' for å blir nysgjerrig på Triumph Tiger og prøvekjørte den.
Dermed var det gjort...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering