Første turen 2011. BAGSMELL ( 17.02 ) 15cm snø.

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Re: Første turen 2011

Legg inn av MaxTron »

Godtvoksen skrev:
MaxTron skrev:
Så æ fikk vel ett inntrykk av at det knapt var i tankene til de som bare var i gledesrus for at de hadde hatt sin første tur.
Det er nettopp den gledesrusen som i fjor vår var så deilig å dele med andre her inne, og jeg opplever at du med dine innlegg ødelegger noe av hele gleden med det jeg anser som sure oppstøt... :punch På toppen av det hele får du en viss støtte fra to moderatorer. :oh

Dette til sammen, gjør at jeg neppe kommer til å dele førseturopplevelsene med noen her inne denne sesongen... ](*,)
vist det å minne om at det faktisk er så mange farer med å kjøre så tidlig at det kanskje er like greit å vente noen uker, eller måneder, alt etter hvor en bor i landet, blir oppfattet som sure oppstøt.
Og vist du ikke er av den oppfatning at dette faktisk er så viktig at en nesten ikke kan minne om det for ofte så har du en del å lære, det er det ingen tvil om.

Men det var på ingen måte min mening å frata folk gleden, heller en påminnelse for at flest mulig skal få oppleve den flere ganger.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev: Det er nettopp den gledesrusen som i fjor vår var så deilig å dele med andre her inne, og jeg opplever at du med dine innlegg ødelegger noe av hele gleden med det jeg anser som sure oppstøt... :punch På toppen av det hele får du en viss støtte fra to moderatorer. :oh

Dette til sammen, gjør at jeg neppe kommer til å dele førseturopplevelsene med noen her inne denne sesongen... ](*,)
Må si jeg har en annen oppfatning av greia her.
Ser ingen særlig hensikt å kommentere utover det, men har bare lyst til å minne folket om at man kanskje gjør lurt i å ikke tolke altfor mye i feil retning av det som skrives.
Jeg tror fortsatt at MaxTron har uttrykt seg i beste mening uten å ha ment å komme med nedsettende karakteristikker av noen her inne.

Mitt råd, for alt det er verdt, er å lese positive ting mellom linjene i stedet for det motsatte...
Synes jeg merker at det nettopp legges mer vekt på det motsatte i det du tillegger MaxTron av meninger her, Godtvoksen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

For øvrig så gleder jeg meg veldig til å dele min førstetur-opplevelse når årets sesong er i gang \:D/ . Kan knapt vente til jeg henter sykker'n på Gjøvik!!
Og ja! jeg kommer til å kjøre forsiktig og ha de momentene som MaxTron har nevnt godt framme i pannelappen :janikk

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Synes jeg merker at det nettopp legges mer vekt på det motsatte i det du tillegger MaxTron av meninger her, Godtvoksen.
Unnskyld meg AJ, hvilke konkrete meninger har jeg tillagt MaxTron?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
AJ skrev: Synes jeg merker at det nettopp legges mer vekt på det motsatte i det du tillegger MaxTron av meninger her, Godtvoksen.
Unnskyld meg AJ, hvilke konkrete meninger har jeg tillagt MaxTron?
Uttalelser som dette synes jeg viser at du i hvert fall tillegger ham en form som i hvert fall ikke jeg kjenner igjen...:
Godtvoksen skrev:Det er nettopp den gledesrusen som i fjor vår var så deilig å dele med andre her inne, og jeg opplever at du med dine innlegg ødelegger noe av hele gleden med det jeg anser som sure oppstøt... :punch
Men nå synes jeg at (gode) råd som er gitt i beste mening, noe jeg faktisk tror har vært hensikten til MaxTron, tas som nettopp det, uten at de skal gjøres til gjenstand for "kranglekommunikasjon" som ingen er tjent med.
Er vel strengt tatt ingen her som er ute etter å ta fra noen gleden av å starte sesongen!?
Handler vel mer om å minne folk om å være forsiktige slik at ikke sesongen får en bråstopp? At noen har mulighet til å starte sesongen tidligere enn andre har vel ingen betydning. Om noen uttrykker misunnelse i så måte så får vi ta det på en humoristisk og vennskapelig måte - om det er det diskusjonen handler om.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Uttalelser som dette synes jeg viser at du i hvert fall tillegger ham en form som i hvert fall ikke jeg kjenner igjen...:
Godtvoksen skrev:Det er nettopp den gledesrusen som i fjor vår var så deilig å dele med andre her inne, og jeg opplever at du med dine innlegg ødelegger noe av hele gleden med det jeg anser som sure oppstøt... :punch
Altså, da bør du lese det en gang til. Jeg forteller han hvordan jeg opplever han. Altså, jeg tillegger han ingen mening eller form. Når det er sagt så opplever jeg at flere opplever meg som sur og tverr, så det tar jeg til etterettning og beklager. Ser ut som jeg tolker alt i gal retning i kveld.

Konklusjon: Ikke en helt god dag/kveld for Godtvoksen.

Kommer plutselig tilbake en annen kveld/dag i bedre humør... ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev: Altså, da bør du lese det en gang til. Jeg forteller han hvordan jeg opplever han. Altså, jeg tillegger han ingen mening eller form. Når det er sagt så opplever jeg at flere opplever meg som sur og tverr, så det tar jeg til etterettning og beklager. Ser ut som jeg tolker alt i gal retning i kveld.

Konklusjon: Ikke en helt god dag/kveld for Godtvoksen.

Tror ikke jeg skal gjøre dette til mer enn hva det er blitt.
Tror heller ikke at noen har ment å bruke denne tråden til å komme med nedsettende kommentarer og karakterstikker, men at det som er skrevet og de meninger som er uttrykt er gjort i beste mening. Så få noen være uenig i om noen av formuleringene har vært 'innertiere', for å sånt...

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Godtvoksen skrev:Konklusjon: Ikke en helt god dag/kveld for Godtvoksen.

Se nå hva dere fikk ham til å gjøre: http://www.fvn.no/lokalt/lister/article830768.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol :lol :lol
ikkebike.norwegianforum.net

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Kawasaki skrev:

Se nå hva dere fikk ham til å gjøre: http://www.fvn.no/lokalt/lister/article830768.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

:rofl:

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Kawasaki skrev:

:lol :rofl:

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Synes det er spesiellt at den eneste som har gitt en uforbeholden beklagelse over at han har uttalt seg på en måte som, ment humoristisk, men likevel kunne misforstås blir utsatt for sånn pes fra både den ene og den andre. DET burde i hvert fall være til litt ettertanke.

Godt det er kortere tid igjen her enn de fleste andre steder, GV. Med sånn regnvær som nå så er veien reine når isen forsvinner - vi sees nok på første runda. Veiene er ikke så mange her annet enn at de fleste kan kjøres i løpet av de første dagene og det er ikke langt unna nå ....

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:Synes det er spesiellt at den eneste som har gitt en uforbeholden beklagelse over at han har uttalt seg på en måte som, ment humoristisk, men likevel kunne misforstås blir utsatt for sånn pes fra både den ene og den andre. DET burde i hvert fall være til litt ettertanke.
Takk for at du merket deg det. :thx Det føltes noe rart/underlig :-k at administrator anklager meg å tillegge Max Tron meninger etter at Max Tron har kommet med følgende uttalelser:

Usaklig personsjikane:
MaxTron skrev: Begynner å lure på om du har valgt feil navn.. God bedring :[-(
Belæring:
MaxTron skrev:
Endelig en som tenker fornuftig, og ikke lar PMS'n styre livet sitt heilt
Belæring:
MaxTron skrev: Og vist du ikke er av den oppfatning at dette faktisk er så viktig at en nesten ikke kan minne om det for ofte så har du en del å lære, det er det ingen tvil om.

Brukeravatar
Gizmodude
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Kontakt:

Legg inn av Gizmodude »

MaxTron skrev:Begynner å lure på om du har valgt feil navn.. God bedring :[-(
Føler plutselig ett behov for å si meg enig i dette utsagnet ... :mk
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Gizmodude skrev:
MaxTron skrev:Begynner å lure på om du har valgt feil navn.. God bedring :[-(
Føler plutselig ett behov for å si meg enig i dette utsagnet ... :mk
Ikke et et særlig overraskende utsagn fra deg. Like gjennomreflektert hver gang.

Dersom du skal på Lillestrøm-messen 11. mars er du herved inviter til en øl. :cheers

Da kan vi ta en samtale under fire øyne om hva som plager deg med min person. Dette er faktisk 2. gang på et år jeg opplever usaklig personangrep fra din side. Det er ikke så veldig behagelig. Sist gang var når vi hadde forskjellig syn på kolonnekjøring.

Brukeravatar
Gizmodude
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Kontakt:

Legg inn av Gizmodude »

Godtvoksen skrev:Ikke et et særlig overraskende utsagn fra deg. Like gjennomreflektert hver gang.
Glad jeg ikke skuffet deg ....
Godtvoksen skrev:Dersom du skal på Lillestrøm-messen 11. mars er du herved inviter til en øl. :cheers
Skal dit ja, men regner med å ha bedre ting å gjøre på en å dele en øl med deg ... :mk
Godtvoksen skrev:Dette er faktisk 2. gang på et år jeg opplever usaklig personangrep fra din side. Det er ikke så veldig behagelig. Sist gang var når vi hadde forskjellig syn på kolonnekjøring.
Stakkar da, du får løpe til mamma (admin) å sladre som du bruker da vettu, så blir sikkert alt så mye bedre ](*,)

Og, .... fortsatt god bedring :thumleft
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Svar