På vei hjem fra Mosten i Danmark har jeg sett en stor gjeng med ATVer som skulle med samme ferje som meg. Ser ikke poenget med å dra på tur med noe slikt, de burde holde seg i skauen og kjøre ved.AJ skrev:Å dra på ferietur med en ATV tror jeg neppe mange gjør... selv om den kan lastes med mye bagasje på ferdigmonterte lastegrinder foran og bak...
Kan kjøre en turbo-over-trimma bil med 2000hk med klasse B, og æ trur kanskje det er farligere, men det var kanskje ikke sånn du mente det?Kjelvis skrev:Kjøpte meg en Bombardier ds 450 (Can-Am) for en 6-7 år siden. Da hadde ATV alle "mc-rettigheter"; kjøring i kollektivfelt og parkering på mc-parkering. Dette ble endret i 2007 da det ble opprettet en egen motorvognklasse for atv (3-4 hjuls mc).
ATV på offentlig vei er egentlig en merkverdighet. Det er ustabilt og lite tilpasset vei, usikkert i svinger selv om man henger aldri så mye til siden. Jeg tok meg i det flere ganger at jeg syntes det var rart at registrering av atv på offentlig vei ble innført. Visstnok en eu-greie. Men det finnes sikkert ATV'er som er langt bedre tilpasset vei i dag enn for 6 år siden. Før var ATV'ene hovedsaklig konstruert for offroad.
Ble til at jeg solgte atv'n. I terrenget er det jo stort sett ulovlig å kjøre med atv så lenge man ikke har egen innmark.
Og det er ingenting som slår kjøring på 2 hjul når vi snakker om kjøring på offentlig vei. Det var 2-hjulingen som ble brukt
For øvrig blir Trikes og Can Am Spyder blir litt rart for meg. Men bra for de som har handicap eller av andre årsaker ikke har mulighet til å kjøre ordentlig mc. Men kanskje rart at Spyderen med 100 hk kan kjøres med klasse B. Når man tenker for strengt det er ellers mht oppkjøring og sertifikater...
Det her va ei ganske nøyaktig oppsummering av mine erfaringer også. Æ kjøpte mæ enKjelvis skrev:
ATV på offentlig vei er egentlig en merkverdighet. Det er ustabilt og lite tilpasset vei, usikkert i svinger selv om man henger aldri så mye til siden. Jeg tok meg i det flere ganger at jeg syntes det var rart at registrering av atv på offentlig vei ble innført. Visstnok en eu-greie. Men det finnes sikkert ATV'er som er langt bedre tilpasset vei i dag enn for 6 år siden. Før var ATV'ene hovedsaklig konstruert for offroad.
Ble til at jeg solgte atv'n. I terrenget er det jo stort sett ulovlig å kjøre med atv så lenge man ikke har egen innmark.
Og det er ingenting som slår kjøring på 2 hjul når vi snakker om kjøring på offentlig vei. Det var 2-hjulingen som ble brukt...
På våres er det bare det at høygear-gearet ikke er innprentet på girkulen. Mulig det har vært en plombering der før som har gjort at man ikke får gearet i H. Det er kun R-N-L som vises på girkulen. Men den går fint i H, men vet ikke hvor fort den går der... Speedometeret stoppet på 60 ihvertfall, selv om den akselererte fortere, nå virker ikke speedometeret lenger.Gizmodude skrev:Jeg kjenner ikke til hvordan andre merker "plomberer" ATV'ene sine, men på Polaris er det kun en liten skrue inne i "huset" ved tommelgassen som begrenser gasspådraget.
Tar du bort denne skruen har du fulleffekt
Nei. Spyder er tross alt noe helt annet en bil med en helt annen kjøremåte. Uansett hvor avbalansert den er så er det vel noe annet enn å sitte inne i et velkjent karosseri med alle mulige sikkerhetsanretninger og 4 hjul. Men jeg har ikke prøvd spyderen, da den ikke appellerer til meg.MaxTron skrev:Kan kjøre en turbo-over-trimma bil med 2000hk med klasse B, og æ trur kanskje det er farligere, men det var kanskje ikke sånn du mente det?Kjelvis skrev:Kjøpte meg en Bombardier ds 450 (Can-Am) for en 6-7 år siden. Da hadde ATV alle "mc-rettigheter"; kjøring i kollektivfelt og parkering på mc-parkering. Dette ble endret i 2007 da det ble opprettet en egen motorvognklasse for atv (3-4 hjuls mc).
Og det er ingenting som slår kjøring på 2 hjul når vi snakker om kjøring på offentlig vei. Det var 2-hjulingen som ble brukt
For øvrig blir Trikes og Can Am Spyder blir litt rart for meg. Men bra for de som har handicap eller av andre årsaker ikke har mulighet til å kjøre ordentlig mc. Men kanskje rart at Spyderen med 100 hk kan kjøres med klasse B. Når man tenker for strengt det er ellers mht oppkjøring og sertifikater...
Uffda...jhn skrev:Trivelig type du,hva? Har du ingen medfølelse med oss andre?![]()
Fra spøk til alvor, det der hørtes artig ut, kunne godt ha tenkt mæ en vintersykkel.