Gadgethjørnet :-)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av tagesk »

Globe skrev:..og i esken, ja der ligger "the unit" og litt "extra value stuff". En liten led-lykt, to "bærevesker", et "skjerf" med påskrevet bukermanual, en fløyte og en handreim.
Bilde
Hva er det for noe tull!
Jeg fikk hverken LED-lykt, bæreveske eller skjerf.

Del godene - send alt det her hit med en eneste gang!

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

He he he.....klart jeg deler tagesk, kos deg med...bildene :knegg

Litt artig var det at de sendte pakken med påført verdi $24.95 USD, så pakken kom "forseglet" og uåpnet :knegg

Alt i alt kom pakka seg på $163.47 USD ferdig levert på døra :thumleft

Har nå fått testen den litt, på kjøretur.....i bil :sorry Men det funket :-) Jeg visste hvor jeg var...hele tiden, og kom så hjem, sjekket kartet og fant ut at; jo jeg var der jeg hadde vært og jeg likte å være der også, så alt i alt en bra tur :-)

Aktivering, registrering, konfigurering...testing.
En ting jeg "sleit" litt med, visste seg å være en kombinasjon av min utålmodighet, manglende evne til å lese brukermanualer nøye, og litt manglende pedagosisk tilrettelegging av produsenten. Jeg leste meg gjennom NESTEN hele manualen, satt der foran  og registrerte enheten, aktiverte enheten, konfigurerte enheten og logget meg inn på min nye brukerkonto. var det tid for testing.

Funket ikke!!..brukerfeil?
Lang historie kort, det funket ikke ](*,) Ingen melding, ingen SMS, ingen tracking, bare en masse blinkende grønne lys på enheten (og det i seg selv er jo tøft nok det...meeeen..blinkende dingser uten særlig effekt har jeg jo mange av fra før :knegg ). Temperaturen stiger under topplokket, leser erfaringer på nettet, troubleshooting, FAQ's, foruminnlegg, reviews..nærmest tømmer nettet for informasjon...SÅ...leser jeg på en av de siste sidenen i en av de medfølgende manualarkene. "Psst...Er du ny bruker av ny SPOT-enhet, må enheten stå påslått i min. 20 minutter FØR den vil kunne gi ønsket funksjonalitet. Dette hadde da med "egenregistrering" av "hvor den er" :D ...ja..så NÅ...funker den. :mk

Kosen fortsetter
Nå skal resten av kvelden gå med til å analysere loggen fra siste kjøretur, samt finne hvilken løsning jeg skal gå for hva gjelder "sharing" til familie og venner.

Det tar nok ikke lang tid før familie og venner fort skjønner at de nå ikke lengre kan starte en telefonsamtale med meg med spørsmålet: "Hvor er du hen nå da?"...For da vil jeg sette dem inn i hvor de skal logge seg på, hva de skal se etter, hva de kan trykke på for å se mer, osv. osv. :knegg

På vei...
Føler jeg er på vei her nå, vet ikke hvor jeg er på vei...men jeg kan ihvertfall logge meg på nettet og sjekke hvor jeg ER og hvro jeg har vært :lol :thumleft

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Har da fått satt opp SPOT via Live-Feed Google kart ved bruk av bl.a API-kode fra Google.

Koden går ikke inn her i innlegget, men her er et bilde av nettsiden som er laget for å vise dette. Jeg blir nok også å benytte Spotvalla.com, men synes denne muligheten via Spot Adventurer og ved bruk av Google API er nice :-)

Bilde av Live-Feed Kart. Kartet vil alltid være oppdatert der hvor SPOT-Satellite er i bruk. Tracking og meldinger vises som "waypoints". Dagens "rute" var ved en kjapp tur til NAF-MC Trondheim's klubbhus på Tiller :\m/:

[img]http://img.skitch.com/20110210-kxhexkpw ... gjhjru.jpg[/img]
(Klikk på bildet om du ønsker å se nettetedet jeg har satt dette inn i. Der ligger også iPhone GPS-trackingløsningen.
Etter at du har kommet inn på siden, må du trykke refresh for at Google Maps skal komme frem)

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

E-tint

Har bestilt MX-9 versjonen.

MX-8
[video]http://www.youtube.com/watch?v=g_yqeCRaPYQ[/video]

MX-8 og MX-9
[video]http://www.youtube.com/watch?v=NmZniCplnbE&NR=1[/video]

Innstallering av MX-8
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ip704xGK ... re=related[/video]

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Kult!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Hva kostet den herligheten da?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Cbr

Legg inn av Cbr »

http://www.e-tintproducts.com/support.html

MX-9 199$ eller 149$ + shipping handling

38$ sko usps ha så ska vel tollen ha noge?

Det greie med MX-9 er at en slipper knappen på siden.

Cbr

Legg inn av Cbr »

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Artig sak da! Høy gadgetfaktor! :thumleft
Funker den som "antidugg-innlegg" også?

Men fler og fler hjelmer kommer jo med nedfelbar solskjerm, som gjør den noe overflødig.
Lurer også litt på om den er mørk nok? Syns ikke den ser så veldig mørk ut... :-k

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Banditmannen skrev:Artig sak da! Høy gadgetfaktor! :thumleft
Funker den som "antidugg-innlegg" også?

Men fler og fler hjelmer kommer jo med nedfelbar solskjerm, som gjør den noe overflødig.
Lurer også litt på om den er mørk nok? Syns ikke den ser så veldig mørk ut... :-k
Interessant sak ja!
Ett reelt alternativ til å kjøpe ny hjelm med innebygd solskjerm litt før tida??

Må si æ også lurer på om den faktisk er mørk nok.. Her vil vi gjerne ha en produktanmeldelse Cbr!! :prop: :prop:

Lurer også på om den finns i utgave som passer pinlock festene æ allerede har..???
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Haeggis
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST

Legg inn av Haeggis »

Jeg har lyst på ny prosessor. :redface

Egentlig vil jeg ikke bruke mer enn maks 750,-, siden det var det jeg nettopp fikk for sofaen jeg solgte, men jeg sikler "bittelitt" på denne; http://prisguide.hardware.no/produkt/110664" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som har peiling, og kan anbefale noe til min AM3-sokkel?
Uansett er absolutt maks jeg gidder bruke 1000,- Den 955'en koster 970,- så den er nær smertegrensen.
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

Cbr

Legg inn av Cbr »

Er hjelmer med innebygd nedfellbart sol visir store hjelmer? Har fullblods racing hjelmer nedfellbart sol visir ?

Ofte ser en en kuul hjelm en vil ha men dessverre har den ikke innebygd nedfellbart sol visir.

Huske tidligere at myndighetene ikke hva så glade i nedfellbart sol visir.

Nedfellbart sol visir må betjenes med hånden, de går ikke ner av seg selv. Si feks du kjøre en plass med mye veksling mellom sol/skygge som feks Norge.

Jeg kjøpte nytt visir uten pinlock til min Shoei XR-1000 til 400.- ....

Omtale ska gis, men først nærmer sommeren når sola faktisk er sterk nok.

Ikke sarkatisk ment.

Brukeravatar
Haeggis
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST

Legg inn av Haeggis »

Jeg ser at denne drar 30watt mindre...http://prisguide.hardware.no/produkt/112746" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det et stort poeng? Jeg testet set-up'en min her; http://www.extreme.outervision.com/index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Og den konkluderte at med 955'ens 125 watts forbruk trengte jeg minimum 280 watt PSU, anbefalt 320 ved 100% last på CPU.

Jeg har i dag en kraftfull 450 watt PSU, vil det da være noe stort poeng å gå for en strømsvak CPU?

(Jeg har Corsair A70 CPU-kjøling, så varmen er ikke noe tema)
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

Cbr

Legg inn av Cbr »

Har og set på Scuberth sine med nedfellbart sol visir. Men vil ha Thermahelmet sin Halo neste år så ikke har nedfellbart sol visir. + Scuberth virka større en vanlige.

Og ville ha nå, en måte så ikke andre kan se inn. F.eks silver mirror visir eller sota blir et problem hvis jeg hele tiden må skifte til vanlige. + irriterende med solbriller en ikke kan ta av.

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Cbr skrev:Er hjelmer med innebygd nedfellbart sol visir store hjelmer? Har fullblods racing hjelmer nedfellbart sol visir ?

Ofte ser en en kuul hjelm en vil ha men dessverre har den ikke innebygd nedfellbart sol visir.

Huske tidligere at myndighetene ikke hva så glade i nedfellbart sol visir.

Nedfellbart sol visir må betjenes med hånden, de går ikke ner av seg selv. Si feks du kjøre en plass med mye veksling mellom sol/skygge som feks Norge.

Jeg kjøpte nytt visir uten pinlock til min Shoei XR-1000 til 400.- ....

Omtale ska gis, men først nærmer sommeren når sola faktisk er sterk nok.

Ikke sarkatisk ment.
Rene racinghjelmer skal vel være så lette som mulig, og ha så god ventilasjon som mulig.
Tror de hjelmene med innebygget solvisir er fra sportstouring og "nedover".
Er noen linker her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... m&start=45" onclick="window.open(this.href);return false; Nesten de siste innlegga etter at æ spør etter helhjelm med solvisir som IKKE er åpningshjelm
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Svar