He he he.....klart jeg deler
tagesk, kos deg med...bildene
Litt artig var det at de sendte pakken med påført verdi $24.95 USD, så pakken kom "forseglet" og uåpnet
Alt i alt kom pakka seg på $163.47 USD ferdig levert på døra
Har nå fått testen den litt, på kjøretur.....i bil

Men det funket :-) Jeg visste hvor jeg var...hele tiden, og kom så hjem, sjekket kartet og fant ut at; jo jeg var der jeg hadde vært og jeg likte å være der også, så alt i alt en bra tur :-)
Aktivering, registrering, konfigurering...testing.
En ting jeg "sleit" litt med, visste seg å være en kombinasjon av min utålmodighet, manglende evne til å lese brukermanualer nøye, og litt manglende pedagosisk tilrettelegging av produsenten. Jeg leste meg gjennom NESTEN hele manualen, satt der foran og registrerte enheten, aktiverte enheten, konfigurerte enheten og logget meg inn på min nye brukerkonto.
Så var det tid for testing.
Funket ikke!!..brukerfeil?
Lang historie kort, det funket ikke
](./images/smilies/grrr.gif)
Ingen melding, ingen SMS, ingen tracking, bare en masse blinkende grønne lys på enheten (og det i seg selv er jo tøft nok det...meeeen..blinkende dingser uten særlig effekt har jeg jo mange av fra før

). Temperaturen stiger under topplokket, leser erfaringer på nettet, troubleshooting, FAQ's, foruminnlegg, reviews..nærmest tømmer nettet for informasjon...SÅ...leser jeg på en av de siste sidenen i en av de medfølgende manualarkene. "Psst...Er du ny bruker av ny SPOT-enhet, må enheten stå påslått i min. 20 minutter FØR den vil kunne gi ønsket funksjonalitet. Dette hadde da med "egenregistrering" av "hvor den er"

...ja..så NÅ...funker den.
Kosen fortsetter
Nå skal resten av kvelden gå med til å analysere loggen fra siste kjøretur, samt finne hvilken løsning jeg skal gå for hva gjelder "sharing" til familie og venner.
Det tar nok ikke lang tid før familie og venner fort skjønner at de nå ikke lengre kan starte en telefonsamtale med meg med spørsmålet: "Hvor er du hen nå da?"...For da vil jeg sette dem inn i hvor de skal logge seg på, hva de skal se etter, hva de kan trykke på for å se mer, osv. osv.
På vei...
Føler jeg er på vei her nå, vet ikke hvor jeg er på vei...men jeg kan ihvertfall logge meg på nettet og sjekke hvor jeg
ER og hvro jeg har vært