Kuleberg's Intruder 1400

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Steinkastar
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Steinkastar »

kuleberg skrev:Ja jeg vet det er penger å spare på det. Bestilte en del deler fra usa i fjor vinter da jeg bygde litt om på sykkelen da. Men var så mye greiere å bare sende en mail, og ferdig med det :p

Slik ble det forresten med nytt styre nå :
Bilde

Nydelig :)
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
kuleberg
Motorsykkelen din: intruder c800

Legg inn av kuleberg »

takker så mye :D
Litt gøy å ha en sykkel med særpreg =)

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

kuleberg skrev: Slik ble det forresten med nytt styre nå :
Det ser stilig ut, men hvordan er det å kjøre med såpass høyt styre?

Brukeravatar
kuleberg

Legg inn av kuleberg »

Godtvoksen skrev:
Det vet jeg ikke enda. Men nå skal det sies at det er ikke så svært som det kan se ut. Intruder'n er relativt liten sykkel, sammenlikned med Dragstar osv, så på bilde så ser det en del annerledes ut en i virkeligheten. Nå er ikke dette noe tursykkel i utgangspunktet, så hvis jeg blir bitt av langturbasillen så blir nok sykkelen fort byttet ut.

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

kuleberg skrev:
Godtvoksen skrev:
Det vet jeg ikke enda. Men nå skal det sies at det er ikke så svært som det kan se ut. Intruder'n er relativt liten sykkel, sammenlikned med Dragstar osv, så på bilde så ser det en del annerledes ut en i virkeligheten. Nå er ikke dette noe tursykkel i utgangspunktet, så hvis jeg blir bitt av langturbasillen så blir nok sykkelen fort byttet ut.
Jeg har kjørt med skikkelig ape-heng i mange år, og det er deilig å kjøre med... Greit, slitsomt om man har et ordentlig ape-heng der man så vidt rekker opp (har testet det også), men om man har hendene i ca skulderhøyde er det helt OK å kjøre på langtur med...

Er den baseball bat'en i bakgrunnen avsykkelen din en montering eller tilfeldig plassert? :)
En jeg kjenner pleide å kjøre med en dugelig stor skiftenøkkel med klipp-on feste midt på tanken... Kom bilene for nærme, var det *smack* i panser/tak/rute...

Angående sadel, så kjører jeg med Corbin Young Gun.
Bilde
Fantastisk deilig sadel for sjåføren, men da dama satt på en tur i fjor høst var hun litt smånervøs da jeg gassa på for hun følte at hun skled av.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
kuleberg

Legg inn av kuleberg »

Nydelig sykkel du har der =)
Takk for innspill. Monterte bremsevæskebeholder og speil på høyre side i dag. Må få tak i stålomspunnede slanger som er lenger en orginale. Problemet nå er at med det styret så føler jeg at det ser rart ut med speil. Har montert speilet under nå, men får se om jeg får tak i noen som kan passe lit bedre på sykkelen.

Hvis ikke jeg tar feil så bor du ikke så langt ifra meg? Bor et stykke nordøst i vennesla jeg

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

kuleberg skrev:Nydelig sykkel du har der =)
Takk for innspill. Monterte bremsevæskebeholder og speil på høyre side i dag. Må få tak i stålomspunnede slanger som er lenger en orginale. Problemet nå er at med det styret så føler jeg at det ser rart ut med speil. Har montert speilet under nå, men får se om jeg får tak i noen som kan passe lit bedre på sykkelen.

Hvis ikke jeg tar feil så bor du ikke så langt ifra meg? Bor et stykke nordøst i vennesla jeg
Jeg var kanskje litt uklar der med bildet... Bildet er av en Young Gun sadel, men ikke av min sykkel... Den vil jeg ikke poste bilder av før den er ferdig ombygd :)

Stålomspunnede slanger er finest og uten sidestykke langt bedre enn orginalen. Men, vær obs på at biltrangsynet ikke er særlig begeistret for dette og argumenterer med at man ikke vil kunne inspisere lekasjer i kabelen før det er for sent.
Speil på apeheng er uansett en smaks sak... På min første sykkel gjorde jeg det slik med speilet: http://www.mcsiden.no/gallery/image_pag ... &sd=d&st=0" onclick="window.open(this.href);return false;

På "monster apen" hadde jeg ingen speil, og på den jeg har nå har jeg et T-Bar styre, og planlegger speil på undersiden.

Yupp, jeg bor videre opp i hugget for deg. Enn så lenge i alle fall.. Planen er å komme seg nedover etter hvert :-)
Hadde vert koselig med noen turer sammen til sommeren, og kaffe skal jeg prøve å unngå å gå tom for hjemme :prf

Brukeravatar
kuleberg

Legg inn av kuleberg »

såklart, jeg har jo sett galleriene dine. Hehe.
Jeg kjørte uten speil en liten periode, men ofrer litt utseende for det praktiske. Ble fort et irritasjonsmoment det der.
Ja jeg er bare 25, og i fjor var min første sesong på sykkel. Ikke så mange jeg kjenner som kjører koseturer. Hehe.
Kaffe og litt bil/sykkelmekkingsinspeksjon er jeg veldig gla i :prf

Hva slags hjelp kjører du med? Lurer på å kjøpe meg et par briller og en us-hjelm til småturer. Jada, jeg vet disse ikke er like sikre! Men det er det ikke når jeg renner på akebrett ned veien her heller...

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Tidligere kjørte meg bare med halvhjelmer og "nazi" hjelmer, men i fjor kjøpte jeg meg en Bandit Fighter hjelm som jeg likte veldig godt.
Får fremdeles følelsen av å kjøre med halvhjelm, men man har noe fremfor munpartiet som tar av for bugs og steinsprut. Pluss at jeg innbiller meg at den er noe sikrere enn hva halvhjelm ville ha vert :)

Da jeg kjørte med halvhjelm kjørte jeg mye med vanlige solbriller. Brukte for det meste Arnette og KD

Kan introdusere deg til en hel gjeng med folk som kjører koseturer :)
Har kjørt siden jeg var 18 og blir 33 i april, så det blir jo noen år på baken.

Brukeravatar
kuleberg

Legg inn av kuleberg »

Tror nok jeg kjører med helhjelm på di lengre turene. men lurte på å kjøpe et par småting for show, når jeg bare tøffer litt rundt i distriktet.
Di har en fancy hjelm å bikerstreet. Tenkte å kjøre med briller, og ei ansiktsmaske også, så slipper jeg di der fluene
Bilde
Bilde

Bat'en ligger forøvrig bare i sideveska. Men likte looken med håndtaket stikkende opp :punch

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

Angående stålomspunne bremseslanger, jeg har brukt de fra MC- Artikler, og de var faktisk de samme som sto originalmontert på Moto Guzzi. Dot/CE merket var de også, og de har en tynn sort ytterhylse i svart. Nå er dette noen år siden jeg var borti de, men hvis de bruker samme leverandør, kan de anbefales. Finnes i flere ferdiglagede varianter, og rimeligere enn det meste annet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

kuleberg skrev:Tror nok jeg kjører med helhjelm på di lengre turene. men lurte på å kjøpe et par småting for show, når jeg bare tøffer litt rundt i distriktet.
Di har en fancy hjelm å bikerstreet. Tenkte å kjøre med briller, og ei ansiktsmaske også, så slipper jeg di der fluene

Bat'en ligger forøvrig bare i sideveska. Men likte looken med håndtaket stikkende opp :punch
Har også kjørt en del med neoprene face mask men ble for "ekkelt" å ha på hele tiden. Føler at jeg ikke får nok luft inni der. :)
Angående ikke godkjente hjelmer så er "Onkel" i Kristiansand og omeng veldig ihugga på å stoppe/bøtelegge motorsyklister som kjører med feil hjelmbruk.
Kjellrf skrev:Angående stålomspunne bremseslanger, jeg har brukt de fra MC- Artikler, og de var faktisk de samme som sto originalmontert på Moto Guzzi. Dot/CE merket var de også, og de har en tynn sort ytterhylse i svart. Nå er dette noen år siden jeg var borti de, men hvis de bruker samme leverandør, kan de anbefales. Finnes i flere ferdiglagede varianter, og rimeligere enn det meste annet.
Merkelig at disse er tillatt som originalmontert. I Norge er det ikke lov med stålomspunne verken på sykkel eller på bil. Vell, sist jeg sjekket regelverket.
Ikke det at det forhindrer meg i å kjøre med det, men man bør være obs på at man vil få mangellapp om man blir stoppet i teknisk kontroll.
Stålomspunne slanger gir bedre bremsekraft og en langt bedre følelse på bremsene enn gummislanger. Men i følge trangsynet gjør stålet det umulig å inspisere slangene for sprekker og eventuelle lekasjer.

Brukeravatar
kuleberg

Legg inn av kuleberg »

Crinos skrev: Angående ikke godkjente hjelmer så er "Onkel" i Kristiansand og omeng veldig ihugga på å stoppe/bøtelegge motorsyklister som kjører med feil hjelmbruk.
No shit!
Var så heldig at jeg fikk lov, etter å modifisert sykkelen gjennom vinteren, å bytte tilbake eksos, blinklys og speil for å ned på visning. Hade da det breie styret på, noe di faktisk ikke sa noe på på etterkontrollen. Men jeg satt å venta 50 minutter !!! fra han trilla sykkelen inn i hallen, til han kom ut igjen, og sa det var greit, bortsett fra at den manglet rød refleks bak, så den måtte vises godkjent verksted med det.

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

Tror nok stålomspunne slanger må være godkjent, de er jo originalmontert på flere sykler.
Er nok EU-godkjent. Husker også at Spiegler hadde TüV-godkjente slangekit.

Det som ikke er lovlig, er å bruke de som man setter sammen sjøl.
F.eks. Venhill, Goodridge m.m.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Kjellrf skrev:Tror nok stålomspunne slanger må være godkjent, de er jo originalmontert på flere sykler.
Er nok EU-godkjent. Husker også at Spiegler hadde TüV-godkjente slangekit.

Det som ikke er lovlig, er å bruke de som man setter sammen sjøl.
F.eks. Venhill, Goodridge m.m.
Jeg har fått mangellapp pga stålspunnet slanger, som var ferdig fra produsent. Husker dog ikke produsent navn. Dette var på en BMW jeg hadde for noen år siden.

Svar