
Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Sist høst prøvde de febrilsk å dytte en skinnende, svart Multistrada av siste årgang innunder meg for en liten sving i nærområdet, men det tørte jeg ikke å gå med på 

-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Hehe det er vel ikke noe galt med den siste Multistrada`n.
Slik som den markedsføres så må det være den ultimate mmotorsykkel....
Slik som den markedsføres så må det være den ultimate mmotorsykkel....
Veien er viktigere enn målet.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Nei Multistradan var helt grei denRottenikken skrev:Hehe det er vel ikke noe galt med den siste Multistrada`n.
Slik som den markedsføres så må det være den ultimate mmotorsykkel....


-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Ok, det er veldig lett å forstå
Egentlig burde jeg ha vært raka fant......
...eller hvor kunne jeg ha vært?

Egentlig burde jeg ha vært raka fant......
...eller hvor kunne jeg ha vært?

Veien er viktigere enn målet.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?





- JanK
- Innlegg: 738
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?







mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Nå fikk jeg litt over middels mye påfyll på tanken om å bygge noe tøft ut av en Sportster..
Den var nesten perfekt, men kunne godt ha gjort bakparten litt anderledes i mine øyne...
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- MrErling
- Innlegg: 195
- Registrert: 23 feb 2011, 14:55
- Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
- Bosted: Drammen
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Jeg føler meg litt priviligert, for jeg har omsider sykkelen(e) jeg ønsker meg akkurat nå.
1972 modell "Vannbuss" (Suzuki GT 750j), som har egentlig vært en drøm siden tenårene.
og
Suzuki GSX 1400 (1550cc.) K2 Registret som Europas og dermed Norges aller første GSX 1400! (skryt)
Jeg er ikke så narraktig og innbiller meg at de to er de beste sykkler på denne jord, men de er de to jeg vil ha.
Jeg innbiller meg heller å være priviligert til å få anledning til å kjøre disse to.
Spesielt Vannbussen får frem gliset under kjøring.. berre lekkert å føle alle "feil" man gjorde for 40 år siden, da den ble produsert.
GSX'n har ett unikt "skyv", som de absolutt færreste klarer å matche...





1972 modell "Vannbuss" (Suzuki GT 750j), som har egentlig vært en drøm siden tenårene.
og
Suzuki GSX 1400 (1550cc.) K2 Registret som Europas og dermed Norges aller første GSX 1400! (skryt)

Jeg er ikke så narraktig og innbiller meg at de to er de beste sykkler på denne jord, men de er de to jeg vil ha.
Jeg innbiller meg heller å være priviligert til å få anledning til å kjøre disse to.
Spesielt Vannbussen får frem gliset under kjøring.. berre lekkert å føle alle "feil" man gjorde for 40 år siden, da den ble produsert.

GSX'n har ett unikt "skyv", som de absolutt færreste klarer å matche...





- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Innmari fine sykler,ihvertfall..



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- MrErling
- Innlegg: 195
- Registrert: 23 feb 2011, 14:55
- Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
- Bosted: Drammen
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Flott grønn Kawasaki med grønne felger. Stiiilig 

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
@MrErling: Det er en genuin, god følelse du beskriver der
Jeg kjenner meg igjen fra når jeg er ute på Gammel-Tigern, som ikke er best på noe område, men som får fram Gliset i Jælmen når jeg er ute og kjører
!
Vannbussen din, er det en årginal norsk-solgt
Jeg husker vi var noen "hang-arounds" som var med på Erling Sande den ettermiddagen da den første Vannbussen i Norge blei pakka ut. Den var lilla som din, det var en flott sykkel, svææære saker den gangen! Jeg mener det var Johan som kjøpte den.


Vannbussen din, er det en årginal norsk-solgt

Jeg husker vi var noen "hang-arounds" som var med på Erling Sande den ettermiddagen da den første Vannbussen i Norge blei pakka ut. Den var lilla som din, det var en flott sykkel, svææære saker den gangen! Jeg mener det var Johan som kjøpte den.
- MrErling
- Innlegg: 195
- Registrert: 23 feb 2011, 14:55
- Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
- Bosted: Drammen
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Jøss artig sammentreff. :-)ArcticTiger skrev:@MrErling: Det er en genuin, god følelse du beskriver derJeg kjenner meg igjen fra når jeg er ute på Gammel-Tigern, som ikke er best på noe område, men som får fram Gliset i Jælmen når jeg er ute og kjører
!
Vannbussen din, er det en årginal norsk-solgt![]()
Jeg husker vi var noen "hang-arounds" som var med på Erling Sande den ettermiddagen da den første Vannbussen i Norge blei pakka ut. Den var lilla som din, det var en flott sykkel, svææære saker den gangen! Jeg mener det var Johan som kjøpte den.
Så du var tilstede når de nye eierene hentet Vannbussene?
Johan kjøpte den andre Vannbussen.
Iflg. Boye Hansen var det Pål Vang Norderud som kjøpte den første fra Erling Sande A/S!
Johan, som var kompisen til Boye, kjøpte den andre i landet.
Boye kjøpte den tredje (min) og og Morten Kallberg den fjerde.
Så ifølge første eier, Boye Hansen, er dette den 3dje første norske Vannbuss i Norge.
Kjøpt hos Erling Sande og registrert 13 april 1972. Da var den blågrønn i lakken. Ble omlakkert til Candy Lavandel i 2002. (En orginal farge jeg liker mye bedre).
Det var 6 mnd. bestillingstid og Johan og Boye trodde på reklamen til Suzuki, som sa at dette var en Kawasaki ( H2) killer..
Boye og hans kompiser ble skuffa når H2'n dro ifra dem på sletta.
Men han påstår han klatre 160 i svingen ved Hvervenbukta på vei til Tyrigrava i 1972. Der holdt kun CB750 følge.
Boye og hans kompiser var BSA fans og angra på Vannbuss kjøpet, så Boye solgte Vannbussen bare etter 2mnd.! ( jeg har komplet eier historik og pratet med bortimot samtlige på telefon

Det var ikke bare ytelsen som skuffet, men også den oppreiste kjørestillinga, som var feil når du likte "clip-on styre" stilling til BSA Rocket (sekstitallet).
Nå til dags er det R-sykkel stilling.
Som innkjøring, dro Johan og Boye til Bamsetreffet i Danmark. Det første som møtte dem da de kjørte inn på treffplassen, var en stol som ble hivd tvers igjennom glassvinduet på sekretæriatet.... de ble ikke der så lenge, sa Boye.
... men en annen kompis rakk å brekke armen der.. (jentekjekkel)

Typisk danskene, som på den tiden likte å sloss og brukte jenter som unskyldning til dette
Meget ville treff i 1972 altså!Og på resten av syttitallet forøvrig.

Nå til dags er det berre uskyld.


Siden du har litt mere enn vanlig kjennskap til classic sykler, legger jeg ved ett par bilder som kurositet.
Vannbussen har fått mye "pleie" de siste tiåret, for at den ser ut som den gjør nå.
I forjor vinter ble motoren klyvd og veiva fikk nye pakninger ( svært viktig reperasjon for en totakter)
Og disse bildene er fra sist vinter ( nov./des. 2010) da jeg ga den stor service. Den trengte det etter at den ble stjært tidligere på høsten. http://bike.no/forum/thread.php?t=21917
Planen for kommende vinter er utskifting av foringene til baksvingen.
Har fått montert elektronisk tenning ( glimrende), men tenninga er så optimal at jeg må justere den ørlite med tenningsklokke, som jeg får låne fra en behjelpelig mekanikker hos Hjelpis på Sinsen.
Har aldri gjort det før, så det blir interssant og lærerikt. Som mye annet på denne sykkelen.
Enda er det lett å få fatt i deler. Men det er dyrt.
Alltid noe å gjøre på en 40 år gammel doning, og det er vel derfor man har den....



-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Kjempeartig MrErling
, flott innlegg om Vannbussen din! (Hva med en egen tråd/logg, du har en god start her?)
Ang. den første Vannbussen, så var vi en gjeng som var på Youngstorget den ettermiddagen/kvelden. Johan var og der, og de skulle bort til Sande å være med å pakke ut Den Nye Vannbussen! Dette var Hot News, og det hadde vært mye snakk om den ei stund!
Vi fikk være med på utpakkingen, jeg var 16 år og rimelig storøyd
De hentet ikke ut sykkern den kvelden, men tok den ut av kassa, og så var det litt montering osv. som ble gjort.
På denne tiden hadde jeg ikke fått lappen ennå (1/2 års utsettelse fordi jeg ikke greide å stikke av fra Purken en gang
), men Johan og en annen (husker ikke navnet) med Vannbuss var reale, greie karer som rett som det var lot oss ung-gutta få sitte på fram og tilbake til Motorsenteret i Hvervenbukta.
Det var ikke så mange sykkler da som nå, de som kjørte sykkel var for det meste ekte mc-entusiaster. Og det at disse gutta (Johan & co) tok så godt imot oss "moped-gutter" og viste oss respekt var en veldig god opplevelse. Entusiasmen, kammeratskapet, samholdet og hjelpsomheten smittet over på oss, det var et godt miljø som vi fikk ta del i!
Det var herrlige tider!


Ang. den første Vannbussen, så var vi en gjeng som var på Youngstorget den ettermiddagen/kvelden. Johan var og der, og de skulle bort til Sande å være med å pakke ut Den Nye Vannbussen! Dette var Hot News, og det hadde vært mye snakk om den ei stund!
Vi fikk være med på utpakkingen, jeg var 16 år og rimelig storøyd

På denne tiden hadde jeg ikke fått lappen ennå (1/2 års utsettelse fordi jeg ikke greide å stikke av fra Purken en gang

Det var ikke så mange sykkler da som nå, de som kjørte sykkel var for det meste ekte mc-entusiaster. Og det at disse gutta (Johan & co) tok så godt imot oss "moped-gutter" og viste oss respekt var en veldig god opplevelse. Entusiasmen, kammeratskapet, samholdet og hjelpsomheten smittet over på oss, det var et godt miljø som vi fikk ta del i!
Det var herrlige tider!
Sist redigert av ArcticTiger den 11 jun 2011, 00:17, redigert 1 gang totalt.
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
1973, hos Erling Sande..:-) Der hentet jeg min første MC (ok da, det var en moped) en Gul Tempo Panter, som en kan se et lite bilde av under streken:
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Den Vannbussen ga meg tanker om den gamle røde AC 50 jeg hadde, og også en A100 jeg var glad eier av i sin tid. Det er lett å se slektskapet, selv om de små syklene er mye luftigere der det skal være motor.




Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125