Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

Sist høst prøvde de febrilsk å dytte en skinnende, svart Multistrada av siste årgang innunder meg for en liten sving i nærområdet, men det tørte jeg ikke å gå med på :roll

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Rottenikken »

Hehe det er vel ikke noe galt med den siste Multistrada`n.
Slik som den markedsføres så må det være den ultimate mmotorsykkel....
Veien er viktigere enn målet.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

Rottenikken skrev:Hehe det er vel ikke noe galt med den siste Multistrada`n.
Slik som den markedsføres så må det være den ultimate mmotorsykkel....
Nei Multistradan var helt grei den :thumleft men det kunne fort gått galt med lommeboka mi veit du, jeg er en svak sjel når det gjelder ting som durer :knegg

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Rottenikken »

Ok, det er veldig lett å forstå :-k
Egentlig burde jeg ha vært raka fant......
...eller hvor kunne jeg ha vært? :-k
Veien er viktigere enn målet.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

:vs :yeyeye :yeyeye :yeyeye http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28913485" onclick="window.open(this.href);return false; :cheers

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av JanK »

:\m/:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Twister »

:oh Den HDèn du viste der JanK.... rett og slett vakker!!!
Nå fikk jeg litt over middels mye påfyll på tanken om å bygge noe tøft ut av en Sportster..
Den var nesten perfekt, men kunne godt ha gjort bakparten litt anderledes i mine øyne...
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av MrErling »

Jeg føler meg litt priviligert, for jeg har omsider sykkelen(e) jeg ønsker meg akkurat nå. :-J
1972 modell "Vannbuss" (Suzuki GT 750j), som har egentlig vært en drøm siden tenårene.
og
Suzuki GSX 1400 (1550cc.) K2 Registret som Europas og dermed Norges aller første GSX 1400! (skryt) :notlistening

Jeg er ikke så narraktig og innbiller meg at de to er de beste sykkler på denne jord, men de er de to jeg vil ha.
Jeg innbiller meg heller å være priviligert til å få anledning til å kjøre disse to.
Spesielt Vannbussen får frem gliset under kjøring.. berre lekkert å føle alle "feil" man gjorde for 40 år siden, da den ble produsert.:prf
GSX'n har ett unikt "skyv", som de absolutt færreste klarer å matche...
:terge

BildeBilde

Bilde
:prop:

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Intruder »

Innmari fine sykler,ihvertfall.. :skriver :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av MrErling »

Flott grønn Kawasaki med grønne felger. Stiiilig :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

@MrErling: Det er en genuin, god følelse du beskriver der :thumleft Jeg kjenner meg igjen fra når jeg er ute på Gammel-Tigern, som ikke er best på noe område, men som får fram Gliset i Jælmen når jeg er ute og kjører :knegg !

Vannbussen din, er det en årginal norsk-solgt :-k
Jeg husker vi var noen "hang-arounds" som var med på Erling Sande den ettermiddagen da den første Vannbussen i Norge blei pakka ut. Den var lilla som din, det var en flott sykkel, svææære saker den gangen! Jeg mener det var Johan som kjøpte den.

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av MrErling »

ArcticTiger skrev:@MrErling: Det er en genuin, god følelse du beskriver der :thumleft Jeg kjenner meg igjen fra når jeg er ute på Gammel-Tigern, som ikke er best på noe område, men som får fram Gliset i Jælmen når jeg er ute og kjører :knegg !

Vannbussen din, er det en årginal norsk-solgt :-k
Jeg husker vi var noen "hang-arounds" som var med på Erling Sande den ettermiddagen da den første Vannbussen i Norge blei pakka ut. Den var lilla som din, det var en flott sykkel, svææære saker den gangen! Jeg mener det var Johan som kjøpte den.
Jøss artig sammentreff. :-)
Så du var tilstede når de nye eierene hentet Vannbussene?

Johan kjøpte den andre Vannbussen.
Iflg. Boye Hansen var det Pål Vang Norderud som kjøpte den første fra Erling Sande A/S!
Johan, som var kompisen til Boye, kjøpte den andre i landet.
Boye kjøpte den tredje (min) og og Morten Kallberg den fjerde.
Så ifølge første eier, Boye Hansen, er dette den 3dje første norske Vannbuss i Norge.

Kjøpt hos Erling Sande og registrert 13 april 1972. Da var den blågrønn i lakken. Ble omlakkert til Candy Lavandel i 2002. (En orginal farge jeg liker mye bedre).
Det var 6 mnd. bestillingstid og Johan og Boye trodde på reklamen til Suzuki, som sa at dette var en Kawasaki ( H2) killer..
Boye og hans kompiser ble skuffa når H2'n dro ifra dem på sletta.
Men han påstår han klatre 160 i svingen ved Hvervenbukta på vei til Tyrigrava i 1972. Der holdt kun CB750 følge.

Boye og hans kompiser var BSA fans og angra på Vannbuss kjøpet, så Boye solgte Vannbussen bare etter 2mnd.! ( jeg har komplet eier historik og pratet med bortimot samtlige på telefon :oh )
Det var ikke bare ytelsen som skuffet, men også den oppreiste kjørestillinga, som var feil når du likte "clip-on styre" stilling til BSA Rocket (sekstitallet).
Nå til dags er det R-sykkel stilling.


Som innkjøring, dro Johan og Boye til Bamsetreffet i Danmark. Det første som møtte dem da de kjørte inn på treffplassen, var en stol som ble hivd tvers igjennom glassvinduet på sekretæriatet.... de ble ikke der så lenge, sa Boye.
... men en annen kompis rakk å brekke armen der.. (jentekjekkel) :oh

Typisk danskene, som på den tiden likte å sloss og brukte jenter som unskyldning til dette
Meget ville treff i 1972 altså!Og på resten av syttitallet forøvrig. :punch

Nå til dags er det berre uskyld. :b_c:
:prop:

Siden du har litt mere enn vanlig kjennskap til classic sykler, legger jeg ved ett par bilder som kurositet.
Vannbussen har fått mye "pleie" de siste tiåret, for at den ser ut som den gjør nå.
I forjor vinter ble motoren klyvd og veiva fikk nye pakninger ( svært viktig reperasjon for en totakter)
Og disse bildene er fra sist vinter ( nov./des. 2010) da jeg ga den stor service. Den trengte det etter at den ble stjært tidligere på høsten. http://bike.no/forum/thread.php?t=21917
Planen for kommende vinter er utskifting av foringene til baksvingen.

Har fått montert elektronisk tenning ( glimrende), men tenninga er så optimal at jeg må justere den ørlite med tenningsklokke, som jeg får låne fra en behjelpelig mekanikker hos Hjelpis på Sinsen.
Har aldri gjort det før, så det blir interssant og lærerikt. Som mye annet på denne sykkelen.

Enda er det lett å få fatt i deler. Men det er dyrt.
Alltid noe å gjøre på en 40 år gammel doning, og det er vel derfor man har den.... :-k

BildeBilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

Kjempeartig MrErling :D :thumleft , flott innlegg om Vannbussen din! (Hva med en egen tråd/logg, du har en god start her?)

Ang. den første Vannbussen, så var vi en gjeng som var på Youngstorget den ettermiddagen/kvelden. Johan var og der, og de skulle bort til Sande å være med å pakke ut Den Nye Vannbussen! Dette var Hot News, og det hadde vært mye snakk om den ei stund!
Vi fikk være med på utpakkingen, jeg var 16 år og rimelig storøyd :yeyeye De hentet ikke ut sykkern den kvelden, men tok den ut av kassa, og så var det litt montering osv. som ble gjort.

På denne tiden hadde jeg ikke fått lappen ennå (1/2 års utsettelse fordi jeg ikke greide å stikke av fra Purken en gang :oh ), men Johan og en annen (husker ikke navnet) med Vannbuss var reale, greie karer som rett som det var lot oss ung-gutta få sitte på fram og tilbake til Motorsenteret i Hvervenbukta.
Det var ikke så mange sykkler da som nå, de som kjørte sykkel var for det meste ekte mc-entusiaster. Og det at disse gutta (Johan & co) tok så godt imot oss "moped-gutter" og viste oss respekt var en veldig god opplevelse. Entusiasmen, kammeratskapet, samholdet og hjelpsomheten smittet over på oss, det var et godt miljø som vi fikk ta del i!
Det var herrlige tider!
Sist redigert av ArcticTiger den 11 jun 2011, 00:17, redigert 1 gang totalt.

Godtvoksen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Godtvoksen »

1973, hos Erling Sande..:-) Der hentet jeg min første MC (ok da, det var en moped) en Gul Tempo Panter, som en kan se et lite bilde av under streken:

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Baron von Waffel »

Den Vannbussen ga meg tanker om den gamle røde AC 50 jeg hadde, og også en A100 jeg var glad eier av i sin tid. Det er lett å se slektskapet, selv om de små syklene er mye luftigere der det skal være motor.
Bilde
Bilde
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Svar