Lite og kraftig batteri

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Re: Lite og kraftig batteri

Legg inn av Crinos »

MaxTron skrev:
Crinos skrev:Oisann... Vert uheldig med beinet?

Prøv å start 2000cc på kick start.... Like nervøs hver gang... :[-o<
Jepp klart å skli på isen og landa oppå leggen med full tyngde, det resulterte brudd i begge bein i leggen med påfølgende 11mm margnagle og tilsammen 7 skruer :notlistening Dette skjedde 14, Desember. Forklarer delvis mengden innlegg på den korte tida æ har vert medlem her på forumet :lol

Men går uten krykker no, og har vært ute på en kvellsrunde med gammelMax'n her en dag da det faktisk var tørre veier, så alt er bare velstand.

Skjønner godt at det er en helt annen verden å starte en 2liter ja, det dummeste en gjør er å bli så nervøs at en trekker seg i siste liten har æ hørt :-)å :mrb
AU au au au.... Men utrolig bra at du allerede har vert ute og luftet deg og går uten krykker! :thumleft

Ja, det å starte en stor maskin på kickstart er noe enn bare må bestemme seg for å gjennomføre.... Trykker man ikke kicken hele veien ned, smeller den garantert tilbake med GOD kraft....
JEg bytta noen deler til kickstarteren på den, slik at den ble både lettere og mildere å starte, men den smalt fremdeles godt i fra seg om den tente for tidlig.

Et triks jeg lært meg etter hvert var å nappe ut en tennplugg hette på hver sylinder når jeg skulle starte. (Hadde 2 tennplugger per sylinder på denne for å få en gjevnere og raskere forbrenning).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Crinos skrev: Ja, det å starte en stor maskin på kickstart er noe enn bare må bestemme seg for å gjennomføre.... Trykker man ikke kicken hele veien ned, smeller den garantert tilbake med GOD kraft....
JEg bytta noen deler til kickstarteren på den, slik at den ble både lettere og mildere å starte, men den smalt fremdeles godt i fra seg om den tente for tidlig.

Et triks jeg lært meg etter hvert var å nappe ut en tennplugg hette på hver sylinder når jeg skulle starte. (Hadde 2 tennplugger per sylinder på denne for å få en gjevnere og raskere forbrenning).
det er tenningsanlegget man bør se litt på hvis den slår tilbake på kicken, har man en fungerende auto-advance unit eller bra elektronisk tenning slår den ikke tilbake. Unntaket er selfølgelig motorer med fast fortenning, de slår tilbake uansett. Motoren i prosjektet mitt skal gå med magnettenning uten muligheter for regulering, selv om det bare er en 750 twin er tilbakeslagene veldig vonde. Det er to muligheter, enten starter den eller så slår den tilbake.

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Var helt plain stift tenning uten muligheter for justering på toliteren... Planen var å hive på en Mallory tenning (som jeg gjorde på den første sykkelen) men kom aldri så langt før jeg byttet den i den jeg har nå :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar