Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Får ta Triumphen siden eg ikkje har fått prøvd ZZR`n skikelig enda.

Yamaha Dragstar 1100 var min første mc, men etter at eg var så dom og prøvde en FJ1200 så låg Star`n på finn dagen etter :scratch
Ville ha en sportslig(ikkje RR) mc som en kunne slenge på bagasje og tuffe nedover kontinente med. Honda VFR800 var det som var planen å kjøpe men etter endel timer googling,sørfing på finn og forum lesing så vart det i 2009 kjøpt inn en strøken 1999 model Triumph Sprint ST 955i med kun 10500km på telleren!?

Eg bur i sogn og fjordane og her er det plenty med svingete,smale,berg og dalbane liknades veier og her trivest Triumphen forferdelig godt. Motoren er den som eg liker aller best, en rekke tre`r på 110hk og 100nm med godt drag i fra 2000odm så en slipper en heil bråte med giring og jaging av turtal, knapp sving så pusher eg i styret, legger den fint inn i svinge i 4gir og når eg ser utgangen av svingen så er det berre å vri litt på rulla så volà oppat i fart og klar til å angripe neste sving som er like framfor ;e

Triumphen er ingen baneracer ei heller en touring sykkel alà goldwing men den kombinera sport og touring på en måte som er perfekt for meg,vil seie at 70% av kjøringen består av dagstura i og rundt heimtraktene og 30% på weekend turer og ferie turer.
Ja og så har en lyden fra triplen til triumph, den er berre :prop:
Så kvifor selger eg den perfekte mc etter kun to sesonger? Huff ja det var det der med drømen då :-k
Har altid likt Honda XX1100 Blakbird men då eg såg ZZR1400 i bike juni 2006(har bladet liggandes) så har den vore en av drøme mc`n mine og no når eg har muligheten til å eige en drøm så kan en vel ikkje la den gå? En Astin Martin DBS får eg no aldri råd til :sorry Men med en ZZR14 så gjer det ingenting :lol

Snerken
Innlegg: 53
Registrert: 03 okt 2010, 04:06
Motorsykkelen din: Tilsammen 1700ccm

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av Snerken »

Min første sykkel med motor:
Jeg VILLE ha moped, så DET så! Helst Suzuki 50 ER, men det ble en liten tass, tregeste som finnes, men den er miiiin! Fant den på butikken.

Min andre:
Ville ha ABS - mc er så skummelt! :8-[ Så det ble en med ABS. Fant den på butikken. \:D/

Min tredje:
Såååååååååå laaaaaaaaaaaaaange og trege vintre! Stønn...
Så fant jeg en med sidevogn, og vips så ble det gøy hele året! Fant den IKKE på butikken. :knegg

Snerken.

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av mekkern »

kompis av meg kjøpte CBR`n for å ha noe å kjøre med mens han reparete sin sykkel... når han ikke hadde mer bruk for den så kjøpte jeg den...dessuten er den rimlig og funker greit. :mk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av Bringisen »

Jeg liker å sitte avslappet når jeg kjører sykkel og tar gjerne med meg mye når jeg er på tur. Liker ofte å kjøre steder jeg kan nyte fred og ro , derfor tar jeg ofte med Lavvo og fiskestang å kjører så langt jeg kan eller får lov til , ofte på svært dårlig vei.
Jeg er også 182 cm høy og liker å føle at sykkelen er høy nok og ikke en knøtt.
Dessuten er det kjekt når det finnes masse tilbehør som man kan personifisere sykkelen etterhvert.
Har hatt R1200GS men kjøpte ny F800GS i år.
Tror sykkelen skal gi meg mye glede fremover.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av Jompa »

Min første sykkel kjøpte jeg ny i 86. Hvorfor kan du lese i " Gyllene tider" under Bikers Logg.

Den andre kjøpte jeg i 2009.
Først og fremst for å ha et prosjekt å holde på med om vinteren, men også at jeg har stor sans for gamle 4cylindrede, luftkjølte japser.
Etter mye om og men, og timer med Finn.no endte jeg opp med en GPz 1100, 83 som var i kjørbar stand.
Grunnen til at det ble akkurat den, var at den er litt sjelden, jeg liker designet på den og at den er skikkelig "stor".
På 80-tallet var en tung sykkel TUNG.
Nå ble prosjektet selvsagt mye mere omfattende og dyrere enn jeg hadde tenkt, men pytt pytt.
Jeg forresten ført regnskap over alt som er brukt av deler og skrevet logg over arbeidstimene.
Loggboka har jeg vurdert å låse inn i våpenskapet, så ikke kjerringa ser hva sykkelen egentlig har kostet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av MrErling »

For å være dønn ærlig...?
Jeg kjøpte dem fordi jeg da kan innbille meg at jeg er sånn 16-18 år igjen :oh :-k :scratch
Tipper det ingen som tørr si dette?
( ..noen som ikke tror dette er ironi?)

BildeBilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av ArcticTiger »

MrErling skrev: Jeg kjøpte dem fordi jeg da kan innbille meg at jeg er sånn 16-18 år igjen :oh :-k :scratch

Slutt med sånnt vrøvl =; , det ER ikke innbillning, du blir virkelig 16-18 år igjen :thumleft

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av Steinkastar »

ArcticTiger skrev:MrErling skrev: Jeg kjøpte dem fordi jeg da kan innbille meg at jeg er sånn 16-18 år igjen :oh :-k :scratch

Slutt med sånnt vrøvl =; , det ER ikke innbillning, du blir virkelig 16-18 år igjen :thumleft

;e ;e ;e
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av Intruder »

8) Da jeg ville gjeninntre i MCistenes rekker etter noen år,var det en ting
som gjaldt..cruiser (trur jeg det er ?)
Hos nærbutikken hadde de en Yamaha Virago 535 som jeg etter planen skulle
kjøpe etter et par dagers betenkning.Var lett og god å kjøre,så.. :-J :\m/:
Men idet handelen skulle avsluttes,kom min drømmesykkel,en rød Intruder 750
1992 modell,inn i butikken etter klargjøring... :notworthy:
Dermed var vi solgt begge to,og inntil nå har vi levd lykkelig alle dager... :mc2 :m :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg har jo flere sykler men en som er konstant er veteranen min.
Denne så jeg første gang i 1996 tror jeg. Prøvde den da og ble solgt.
1 sylindret 500ccm gav godlyd med 4 takter!! :prf
Jeg kjøpte den nesten i 1997, 1999 og 2004. I februar 2006 så solgte jeg bilen og kjøpte den.
Husker det begynnte og snø dagen jeg fikk skiltene ut.(Typisk)
Etter dette så fulgte en periode med feilsøking før jeg fikk den til å gå skikkelig.
Så i vinteren 2007/2008 gjorde jeg den om til en skikkelig caferacer.
Nå er den blitt en del av meg og kan nok ikke selges før noen kommer med en haug med penger! :[-X
Det er en Yamaha SR500E fra 1978. Kun kickstart på den som tilfører mer "sjel".

Mine andre sykler er på "prøve" ;e
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hva liker dere med egen MC og hvorfor kjøpte du denne ?

Legg inn av Kjellrf »

Tja, har flere....
Min første sykkel var en CB100 - 71 jeg kjøpte i 1980. Den har jeg kjøpt tilbake restene av, og burde gjøre noe med den snart...
Kjøpte den fordi jeg ville ha en 4-takter, og den var tilsalgs da jeg hadde penger.
Kjørte drøyt 30000 km med den. Stort sett på full gass... :prop:

Min andre tunge sykkel er en CX500 -78 modell, som jeg kjøpte i 83. Den kjøpte jeg nok fordi naboen hadde kjøpt en sånn ny 5 år før, og den gikk konstant på full gass overalt, husker jeg...
Sterke minner!
Har kjørt rundt 100.000 km med den, det var studentmopeden min. Naken, med touringkåpe, stereoanlegg og vesker, med Pichler-kåpe ( etter at broren min tryna på vei til skolen og knuste Shadow Classic'en) og som cafe-racer (bilder i linken til Twister). Så minnene er sterke, og det er fortsatt en trivelig sykkel som er brukelig til så mangt. :thumleft

Så til min Z1000A2- 78. Den kjøpte jeg fordi jeg skulle ha en billig sykkel. En dag kom en fyr innom jobben, og jeg lurte på hvor mye han hadde gitt for den. Jo, han hadde gitt 16.000 for den et par måneder før. Det var jo billig, sjøl i 1992. Så jeg spurte om han skulle selge den snart, og ja, han trengte penger til bil på høsten, så det skulle han.
Så noen uker etterpå tok jeg en sjekk på sykkelen, la inn ett bud på 15.000 og fikk den!
Den trengte nytt bakdekk, kjede og drev, hadde skeive felger og litt annet småtteri, men var egentlig sunn og frisk.

Det hjalp jo også godt at jeg husker Z1000 som det råeste som var å få tak i da jeg begynte å like motorsykler i tenårene. Og dette var den 4. 1000ccm'en jeg hadde, og den som har vært eldst, minst hester og mest morsom! Krever sin kar å kjøre fort med den, men når jeg lærte den å kjenne, var det moro! :notworthy:

Siste sykkel jeg har spart på, er en V7 Sport fra 72. Original cafe-racer og verdens raskeste serieproduserte sykkel til Z1 kom. Kikket egentlig etter en 900SS fra 70-tallet, da jeg kom over Guzzien. Blei bråkjøpt, da jeg visste hvor skjelden den er. Dessverre var ikke motoren bra, så den blei plukket ned etter et par år. Står vel egentlig igjen å sjekke gearkassa og skru den sammen. Men familie og jobb har tatt mye tid og ork. Men en vakker dag!
Gleder meg til å nyte å kjøre den igjen.

Det er hva jeg har, i korte trekk. :skriver
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar