Forsikring

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Legg inn av Snill Vaffel »

Baon von waffel: Navnet mitt er vel ikke noe merkligere enn ditt :shock: :lol:


Nei skal ikke selge, tar en ringe rund på mandag å hører med de, vi skal ha full kasko i tilfelle noe skulle skje.
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

GSXR

Re: Forsikring

Legg inn av GSXR »

Snill Vaffel skrev:Hei

Jeg er en relativt fersk Mc eiger og er på jakt etter en forsikring som ikke koster skjorta :? noen som har noen tips om hvor det er rimeligst å forsikre?
Vil først ønske deg riktig velkommen :wink:

Det beste rådet er nok å hente tilbud fra så mange aktører du kan, det er så utrolig store prisforskjeller ute å går så her er det bare å være frampå :)

Har du en bilforsikring med relativ høy bonus fra før er det smart å sette denne over på MC og benytte den ny -forhandlede forsikringen på bilen.

Lykke til :wink:

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Hei Snill vaffel, velkommen til forumet! :D

Vel, dette med doble R'er vet vi kan få enkelte forsikringsfolk til å fullstendig miste fotfestet. Men det er sagt før her, ta turen rundt og hør med mange selskaper. Kan man friste dem med å flytte over "hele pakken" med hus, bil, innbo etc så kan det hende at man til slutt kommer ned i en levelig sum.

Ellers ender det ofte med at eiere av slike sykler lar være å ha kasko. De kalkulerer med at dersom det går gæli så får de ta den utgiften. En 8-10 år gammel RR er tross alt ikke verdt å betale halvparten av verdien hvert å i forsikring. Setter man derfor heller av 20' i året kan man tross alt reparere en god del selv, eller kjøpe en rimelig fin sykkel igjen om få år dersom man klarer seg skadefritt.

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Et tips når det gjelder prisforespørsel er å sende forespørselen pr. mail og sende samme mailen til alle forsikringsselskapene. Altså alle selskapene på mottagerlista slik at alle ser at alle har fått. Da kan du oppnå en konkuranse mellom selskapene når de skal sende deg sitt tilbud. Men det er nok da en fordel å nevne andre forsikringsbehov i samme slengen, for enkelte selskaper vil absolutt ikke forsikre mc i det hele tatt.

Jeg ville satt opp ei liste over alle behov, så som bil, innbo, hus/leilighet, mc, reiseforsikring etc etc... og bedt om et totaltilbud. Sendt mailen til alle selskapene og (forhåpentligvis) fått igang en konkuranse dem i mellom om deg som kunde.

Selv betaler jeg 2700,- for Voyageren i IF. Full kasko og hele pakka, 75% bonus. Denne prisen oppnådde jeg ved å bruke metoden som nevnt ovenfor.

Lykke til.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

GSXR

Legg inn av GSXR »

Jalmar skrev:Men det er nok da en fordel å nevne andre forsikringsbehov i samme slengen, for enkelte selskaper vil absolutt ikke forsikre mc i det hele tatt.

Jeg ville satt opp ei liste over alle behov, og bedt om et totaltilbud. Sendt mailen til alle selskapene.
Helt enig Jalmar.
Selskapene er så utrolig mye mere velvillig til å gi et tilbud på mc forsikring om du ønsker å bli total kunde (min 3 forsikringer), spesielt om det er en R-sykkel du skal forsikre :wink:

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Legg inn av Snill Vaffel »

Har fått presset Gjensidige ned til 11 og da uten 75% bonus så det blir nok ike så galen alikevell :D
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Der ser en...selv forsikringsselskal lar seg prute på. Vi er til vanlig for snille, og bare godtar det de kommer med av priser.

jeg trodde IF var rimeligst på mc-forsikring.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:jeg trodde IF var rimeligst på mc-forsikring.
Jeg har også god erfaring med at IF er gode når det gjelder forsikring av MC, men under dette årets forhandlinger måtte de vike plass for terra forsikringsom kom best ut av det for min del.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Hvordan går det med jakten etter en "billig" forsikring Snill Vaffel?
Er det noen fremskritt....?

Om jeg ikke husker helt feil hadde vi for en god stund siden en hærlig diskusjon om akkurat dette emnet........leter..........fant den => Kanskje du blir klokere av å lese denne gamle tråden- Ønsker deg fortsatt "Good luck".

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Legg inn av Snill Vaffel »

Vel prøvde oss på en spansk en og satte forsikringen på mannen i huset, dette har fungert tidligere med bil så vi prøvde, forhandleren ringte å sa at vi ikke fikk om reg. når forsikringen sto i hans navn og den skulle reg. på meg. Ringte Gjensidige HELDIGVIS fikk jeg det i mitt navn til samme prisen havnet på ca 11000 i året med full kasko, er i dette øyeblikket fornøyd med det ettersom jeg har fått priser fra 55000 og oppover av andre selskaper. Her er hverfall bilde av gliset :D
http://i289.photobucket.com/albums/ll20 ... 250421.jpg
http://i289.photobucket.com/albums/ll20 ... 471625.jpg
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snill Vaffel skrev:Vel prøvde oss på en spansk en og satte forsikringen på mannen i huset, dette har fungert tidligere med bil så vi prøvde, forhandleren ringte å sa at vi ikke fikk om reg. når forsikringen sto i hans navn og den skulle reg. på meg. Ringte Gjensidige HELDIGVIS fikk jeg det i mitt navn til samme prisen havnet på ca 11000 i året med full kasko, er i dette øyeblikket fornøyd med det ettersom jeg har fått priser fra 55000 og oppover av andre selskaper. Her er hverfall bilde av gliset :D
http://i289.photobucket.com/albums/ll20 ... 250421.jpg
http://i289.photobucket.com/albums/ll20 ... 471625.jpg
Grættis!
Nice! :Laughing:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

GSXR

Legg inn av GSXR »

Snill Vaffel skrev:Vel prøvde oss på en spansk en og satte forsikringen på mannen i huset, dette har fungert tidligere med bil så vi prøvde, forhandleren ringte å sa at vi ikke fikk om reg. når forsikringen sto i hans navn og den skulle reg. på meg. Ringte Gjensidige HELDIGVIS fikk jeg det i mitt navn til samme prisen havnet på ca 11000 i året med full kasko, er i dette øyeblikket fornøyd med det ettersom jeg har fått priser fra 55000 og oppover av andre selskaper. Her er hverfall bilde av gliset :D
http://i289.photobucket.com/albums/ll20 ... 250421.jpg
http://i289.photobucket.com/albums/ll20 ... 471625.jpg
Gratulerer :wink:
Ps. Lækker sykkel :thumbsup:

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Legg inn av Snill Vaffel »

Tusen takk :D Sn den bare blei satt rett i vinterlagring ellers skulle jeg hatt den i stua 8)
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Ikke det verste å få den i stua... kanskje til og med hyggeligere enn å prate med kjerringa 8) (håper ikke at jeg få for mye bank når hun leser dette)...men det passet visst ikke på deg :wink:

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

GSXR

Legg inn av GSXR »

Snill Vaffel skrev:Tusen takk :D Sn den bare blei satt rett i vinterlagring ellers skulle jeg hatt den i stua 8)
Det absolutt mest perfekte møbel om du spør meg :D
Prøvde meg på den for n'te gang, men ble igjen nedstemt av min bedre halvdel, hehe.

Svar