Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: hummer og kanari

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev: Sitter og sliter meg litt i håret her...
I Kristiansand og omeng er det nydelig MC forhold, men her på Iveland er det litt spookey med glatte skyggedaler. I tillegg har jeg fremdeles ca 40-50 CM med hardpakket snø/is i innkjørselen min.
Jaja..det er jo ikke alle som kan slite seg i håret... ;e Og jeg får ta turen til Iveland en annen helg da... :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:
Crinos skrev: Sitter og sliter meg litt i håret her...
I Kristiansand og omeng er det nydelig MC forhold, men her på Iveland er det litt spookey med glatte skyggedaler. I tillegg har jeg fremdeles ca 40-50 CM med hardpakket snø/is i innkjørselen min.
Jaja..det er jo ikke alle som kan slite seg i håret... ;e Og jeg får ta turen til Iveland en annen helg da... :thumleft
Hehe.. Sant det.

Du er hjertens velkommen, bare ring først så skal jeg sørge for varm kaffe om vi er hjemme :) Men det kan være praktisk å vente en uke eller to. Litt kjedelig å avslutte sesongen for tidlig med kondemnert sykkel eller eventuelt enda verre utfall.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

I dag hadde jeg nok en nydelig tur og helt uten stopp på 145 km her i nærområdet. Det ble faktisk litt kaldt på beina....

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Ser ut som det er flotte turer du har der nede GV :thumleft Du har vel ikke tid å stoppe å ta noen bilder så vi får se?
Som før sagt, blir nok en stund til det blir mc-kjøring her nord, det kom ca 50 cm snø tilsammen i går og i natt :8-[

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

ArcticTiger skrev:Ser ut som det er flotte turer du har der nede GV :thumleft Du har vel ikke tid å stoppe å ta noen bilder så vi får se?
Som før sagt, blir nok en stund til det blir mc-kjøring her nord, det kom ca 50 cm snø tilsammen i går og i natt :8-[
Jeg kjører litt lange turer med Silkesvarten, da jeg har en tanke/drøm om å kjøre til Furuflaten i Lyngen kommune på MC. Utfordringen blir hvordan kona skal komme nordover, hun kan selvsagt kjøre bil og jeg MC. Vi får se hva vi velger.

Når det gjelder å ta bilder, så kan en jo ta seg tid til det - dog ikke like spennende som før så lenge jeg viser kjøreturen i maps.google.com som har veldig bra street view.. ;e

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Intruder »

:-k En tanke slo ned i meg,hva med å la fruen være hjemme ! :orefk
:ills Halve utgifta og dobbelt så morro !! :redface
Uansett : Ha en heldundres tur !! :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Ja det er lurt med mye kjøretrening før en legger ut på laaangtur GV! Jeg skal hente ny-Tigern i Vestfold og kjøre nordover ca 20 mai (etter en snartur til Tiger-klubbens Vår-treff på Åland :knegg ), hvis vær og føre har kommet seg litt til da :D Ingen problem med en langtur, bare man ikke setter seg for stramt tidsskjema og for lange dagsetapper, det får ta den tiden det trenger!

Men GV, stritvju holder ikke som tur-reportasje syns jeg :[-( Vi må ha med Silkesvarten på bildene :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

ArcticTiger skrev: Men GV, stritvju holder ikke som tur-reportasje syns jeg :[-( Vi må ha med Silkesvarten på bildene :thumleft
Helt enig. Pics, or it didn't happen. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

OK da... :redface

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:Når det gjelder å ta bilder, så kan en jo ta seg tid til det - dog ikke like spennende som før så lenge jeg viser kjøreturen i maps.google.com som har veldig bra street view.. ;e
Bruker du noe logge program eller bare plotter det inn i google maps etterpå?

Jeg har begynt å bruke "My Tracks" for Android. https://market.android.com/details?id=c ... s.mytracks" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:
Godtvoksen skrev:Når det gjelder å ta bilder, så kan en jo ta seg tid til det - dog ikke like spennende som før så lenge jeg viser kjøreturen i maps.google.com som har veldig bra street view.. ;e
Bruker du noe logge program eller bare plotter det inn i google maps etterpå?

Jeg har begynt å bruke "My Tracks" for Android. https://market.android.com/details?id=c ... s.mytracks" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for tips om "My Tracks", må se til å få meg ny mobil... :thumleft
Jeg plotter inn turen etter jeg har kjørt..

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Jeg har testa ut my tracks og det funker strålende. Tenkte å bruke den til å legge ut etappene etterhvert som vi kjører roadtrippen.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Det finnes tilsvarende program for iPhone også, men de fungerer ikke så glatt med google som My Tracks (som er et google produkt).

Jeg har planer om å logge hver eneste tur jeg tar i år med My Tracks, det være seg til naboen, eller langturer.
Lurte på om jeg skulle plotte til My Google Maps i sanntid, men det suger veldig mye av batteriet til mobilen å ha både GPS og GPRS'n på samtidig.
Det vil la seg gjøre, men krever att en lader telefonen hver dag, og veldig gjerne har muligheten til å lade på jobb også, slik at man ikke kjører batteriet tomt ved en uventet lang telefon samtale.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:Det finnes tilsvarende program for iPhone også, men de fungerer ikke så glatt med google som My Tracks (som er et google produkt).
iPhone, hva er det? I alle fall ikke noe jeg som har en sønn som jobber i Google kjøper... ;e

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Her snøøøør det store hvite laken.. :oh ... ](*,)

Låst