Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Duville »

Crinos skrev:
Duville skrev: Burde vel ha vært både bukker og sperrebånd i tillegg til det som står der, meeen de som i navnet er ansvarlige er jo ikke ansvarlige likevel, om det skulle skje noe så det er vel ikke så nøye......
Autofeil Larsen sa det så riktig en gang i sin tid. Samferdselsministeren er ansvarlig for hver eneste dødsfall som skjer på Norske veier.

Det er selvsagt å sette det ekstremt på spissen, men om ønsket hadde vert null skadde/drepte i trafikken, hadde insatsen vert LANGT større en det labre arbeidet de har kalt for et forsøk så langt.
Når jeg skriver det slik jeg gjør så mener jeg at - eks. dersom jeg kjører for fort og blir tatt så får jeg bot og hvis jeg har kjørt fort nok så mister jeg sertifikatet. Da har min brøler fått konsekvenser for meg som jeg må stå for. Da har jeg fått ansvaret for min feil.

Dersom ansvarlig veimyndighet gjør en brøler, for eks unnlater å reparere en slik vei som dette og noen forulykker her så er det ingen som får ansvaret for dette og det får heller ingen konsekvenser for ansvarlig veimyndighet. I verste fall gir Justisdepartementer (politimyndigheten) samferdselsdepartementet en klekkelig bot????? - det er jo ikke en gang overføring av penger siden de fortsatt ligger i dan samme kassa... å la hullet være inntil noen skjems tilstrekkelig er vel regelen i slike tilfeller.
Det lengste en minister strekker seg er vel når de "legger seg flate" men de gjør ikke det en gang de bare sier det....

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Kanskje nybygg av E6 i Hedmark kunne utsettes ei lita stund,så kan ressursene brukes
på å få unnagjort nødvendig arbeid ellers ? 8)
Jeg kan egentlig ikke se at det er behov for 4-feltsveg nord for Hamar,jeg har svært
sjelden sett noen stillestående køer der :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Gliciouz
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Legg inn av Gliciouz »

oslo---oslo---oslo---

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: hummer og kanari

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev: Bruker du noe logge program eller bare plotter det inn i google maps etterpå?
I dag har jeg fått testet My Track på min 1 kroners HTC Tattoo.... :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: hummer og kanari

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:
Crinos skrev: Bruker du noe logge program eller bare plotter det inn i google maps etterpå?
I dag har jeg fått testet My Track på min 1 kroners HTC Tattoo.... :thumleft
Sweet...! Grattulerer!

Jeg tok og logget en tur i dag (i bil) som jeg hadde planer om å vise som et eksempel til deg her i tråden på hvor greit My Track er, men da trenger jeg jo ikke det :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Jeg har testet My Track flere ganger med like godt resultat hver gang. Men husker og gidder jeg det hver gang jeg skal ut? Næh... skulle hatt ei sånn lita veske på tanken (ikke stor), som hadde 12v og lader i seg som jeg kunne putta denne telefon-dingsen oppi når jeg skal ut... hadde tross alt vært enklere enn å ha den i lomma. Er vel reduserte forhold for GPS i lomma mi også tenker jeg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev: Er vel reduserte forhold for GPS i lomma mi også tenker jeg
Jeg hadde min mobil i lomma i dag...
Crinos skrev: Jeg tok og logget en tur i dag (i bil) som jeg hadde planer om å vise som et eksempel til deg her i tråden på hvor greit My Track er, men da trenger jeg jo ikke det :)
Jeg trodde jeg måtte få meg ny mobil fordi jeg ikke fikk lastet noe mer ned fra Android Marked. Jeg stilte mobilen tilbake til fabrikkinnstillinger og da var det bare "tut og kjør"..:-)

Det ser ut som en kan få oppdatert kartet "live" er det noen som har fått testet det? Det kan jo være greit å ha dersom kona er bekymret når jeg er alene på MC-tur. Hun kan da kanskje få en link som viser hvor jeg er i kjøreruta.

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Dexter skrev:Jeg har testet My Track flere ganger med like godt resultat hver gang. Men husker og gidder jeg det hver gang jeg skal ut? Næh... skulle hatt ei sånn lita veske på tanken (ikke stor), som hadde 12v og lader i seg som jeg kunne putta denne telefon-dingsen oppi når jeg skal ut... hadde tross alt vært enklere enn å ha den i lomma. Er vel reduserte forhold for GPS i lomma mi også tenker jeg
Jeg hadde mobilen i lomma og inne i en bil da jeg logget dagens tur, uten problemer.
Tviler sterkt på at i lomma mens enn kjøre MC er signal hemmende.

Men ja... Det hadde jo vert langt kjekkere med en dingseboms på/i sykkelen som logget dette. Dette kan jo forsåvidt kjøpes hos blandt annet sparkfun.
GeoChron Blue - Field-hardened GPS Logger with Bluetooth

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:Det ser ut som en kan få oppdatert kartet "live" er det noen som har fått testet det? Det kan jo være greit å ha dersom kona er bekymret når jeg er alene på MC-tur. Hun kan da kanskje få en link som viser hvor jeg er i kjøreruta.
Ja har testet den delen også, fungerer helt utmerket. Kjerringa kan sitte hjemme og se hvor jeg er til enhver tid. Men det suger hardt på mobilens batterier å ha både GPS og GPRS aktivte samtidig.

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Har My Tracks live oppdatering eller må det brukes i kombinasjon med Google Latitude?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:
Godtvoksen skrev:Det ser ut som en kan få oppdatert kartet "live" er det noen som har fått testet det? Det kan jo være greit å ha dersom kona er bekymret når jeg er alene på MC-tur. Hun kan da kanskje få en link som viser hvor jeg er i kjøreruta.
Ja har testet den delen også, fungerer helt utmerket. Kjerringa kan sitte hjemme og se hvor jeg er til enhver tid. Men det suger hardt på mobilens batterier å ha både GPS og GPRS aktivte samtidig.
Jeg finner ikke helt ut hvordan det kan gjøres. Ikke sies det noe om det i denne instruksjonvideoen heller.

[video]https://www.youtube.com/watch?feature=p ... BmjJrgUGdE[/video]

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Det kan jo være greit å ha dersom kona er bekymret når jeg er alene på MC-tur. Hun kan da kanskje få en link som viser hvor jeg er i kjøreruta.

?????????????????????????????????????????????????????????????????

- og når denne muligheten er klarlagt ---- så blir spørsmålet hvorfor ikke traceren er på - og så slipper du ikke fri på MCen en gang - nei tror ikke det,nei, det er ikke mulig på min mobil - det er jeg helt sikker på! :8-[

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Hvis sjefen er bekymret, så får hun heller ringe meg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Snikkeren skrev:Hvis sjefen er bekymret, så får hun heller ringe meg.
Nå er vel dette ikke et veldig prekært behov for meg eller kona, men uansett artig og se hvordan slike ting virker og hvilke muligheter det har... ;e

Tviler egentlig i det hele tatt på at hun ville slått på PC'n for å sette seg inn i muligheten for å sjekke.. :lol

Brukeravatar
Bjørn
Motorsykkelen din: KAV. VN800A

Legg inn av Bjørn »

Er du fri på lørdag? viss det er ver ser det ut som om eg klare å komme ned til vegen :-k

Låst