Når jeg skriver det slik jeg gjør så mener jeg at - eks. dersom jeg kjører for fort og blir tatt så får jeg bot og hvis jeg har kjørt fort nok så mister jeg sertifikatet. Da har min brøler fått konsekvenser for meg som jeg må stå for. Da har jeg fått ansvaret for min feil.Crinos skrev:Autofeil Larsen sa det så riktig en gang i sin tid. Samferdselsministeren er ansvarlig for hver eneste dødsfall som skjer på Norske veier.Duville skrev: Burde vel ha vært både bukker og sperrebånd i tillegg til det som står der, meeen de som i navnet er ansvarlige er jo ikke ansvarlige likevel, om det skulle skje noe så det er vel ikke så nøye......
Det er selvsagt å sette det ekstremt på spissen, men om ønsket hadde vert null skadde/drepte i trafikken, hadde insatsen vert LANGT større en det labre arbeidet de har kalt for et forsøk så langt.
Dersom ansvarlig veimyndighet gjør en brøler, for eks unnlater å reparere en slik vei som dette og noen forulykker her så er det ingen som får ansvaret for dette og det får heller ingen konsekvenser for ansvarlig veimyndighet. I verste fall gir Justisdepartementer (politimyndigheten) samferdselsdepartementet en klekkelig bot????? - det er jo ikke en gang overføring av penger siden de fortsatt ligger i dan samme kassa... å la hullet være inntil noen skjems tilstrekkelig er vel regelen i slike tilfeller.
Det lengste en minister strekker seg er vel når de "legger seg flate" men de gjør ikke det en gang de bare sier det....