Dessverre så jobber jeg Adecovakt (3 x 17 timer) i helga...Bjørn skrev:Er du fri på lørdag? viss det er ver ser det ut som om eg klare å komme ned til vegen
Godtvoksen blogg: Sesong 2013
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Jeg er sjefen i huset, og har ingen kone til å benekte det.Snikkeren skrev:Hvis sjefen er bekymret, så får hun heller ringe meg.

- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
I BMWCCN har vi et begrep... FTK.
Står for FriTids Kordinator... Eller som min x-kone misstolket det som... Faens Te Kjerring!
Står for FriTids Kordinator... Eller som min x-kone misstolket det som... Faens Te Kjerring!

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Jobber overtid,godtar de slikt i Adeco da ?Godtvoksen skrev:Dessverre så jobber jeg Adecovakt (3 x 17 timer) i helga...Bjørn skrev:Er du fri på lørdag? viss det er ver ser det ut som om eg klare å komme ned til vegen
Spøkte bare,Godtvoksen,opp i alt alvoret.


Brukere på forumet da jeg gikk inn nå : Hjernen og Intruder.....så var det ihvertfall
EN hjerne !!


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Overtid, nei dette er turnus med såkalt innbakt "hvilende vakt" mellom 24.00 - 06.00, som betyr at vi i ren Adecostil får betalt for kun 13 av de 17 timene pr døgn...Intruder skrev:
Jobber overtid,godtar de slikt i Adeco da ?
](./images/smilies/grrr.gif)
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Kjenner meg igjen i fra da jeg kjørte buss... Hadde heldigvis kun et skift per 6 uker som var slik. Men utrolig irriterende å være 15 timer på jobb, og få betalt for 10....Godtvoksen skrev:Overtid, nei dette er turnus med såkalt innbakt "hvilende vakt" mellom 24.00 - 06.00, som betyr at vi i ren Adecostil får betalt for kun 13 av de 17 timene pr døgn...Intruder skrev:
Jobber overtid,godtar de slikt i Adeco da ?
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Slikt er rett og slett utnyttelse av folk,-lederne i slike bedrifter står for et
syn på sine ansatte som er helt utrolig...
De har nok ikke de samme betingelser selv....

syn på sine ansatte som er helt utrolig...


De har nok ikke de samme betingelser selv....


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Sånn er det nok i hele helsesektoren, litt overrasket ble jeg over at det også var slik i transportbransjen også. Jeg hadde en teori om at slike avtaler hadde blitt sedvane på arbeidsplasser dominert av kvinner, så her må jeg nok revurdere mine tanker..Intruder skrev:Slikt er rett og slett utnyttelse av folk,-lederne i slike bedrifter står for et
syn på sine ansatte som er helt utrolig...![]()
![]()
De har nok ikke de samme betingelser selv....![]()

- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Er nok mange grupper som er i samme situasjon,tenk for en bussjåfør f.eks. å gå rundt
og rusle to-tre timer uten lønn innimellom turene.
At dette i det hele tatt kan skje i dag er en skam..
og rusle to-tre timer uten lønn innimellom turene.

At dette i det hele tatt kan skje i dag er en skam..

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Så lenge en arbeidsgiver har lov, eller det ikke er nedskrevet at det IKKE er lov, så vil nok arbeidsgiveren gjøre sitt for å spare penger.
I mitt tilfelle ble pausen på 4 timer forsvart ulønnet med at jeg kunne jo gå å gjøre ærender i mellomtiden.
I mitt tilfelle ble pausen på 4 timer forsvart ulønnet med at jeg kunne jo gå å gjøre ærender i mellomtiden.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Jeg haddde såkalt deltskift på bussen. Fire timer og mer i pause mellom morgenskiftet og ettermiddagsskiftet. Det passet meg bra, var jeg trett en dag kunne jeg sove litt mellom skiftene. Om sommeren var det fint, kunne ta meg en tur i kajakken eller kjøre en liten tur på 10-15 mil om lysten var der.
Sist redigert av Gammelgutt den 03 apr 2011, 11:37, redigert 1 gang totalt.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Jeg er mer intresert i å gå på jobb, gjøre jobben ferdig, så være fri til å gjøre hva enn jeg vil uten å holde kontroll på klokka hele tiden :)Gammelgutt skrev:Jeg haddde såkalt deltskift på bussen. Fire timer og mer i pause mellom morgenskiftet og ettermiddagsskiftet. Det passet meg bra, var jeg trett en dag kunne jeg sove litt mellom skiftene. Om sommeren var det fint, kunne ta meg e tur i kajakken eller kjøre en liten tur på 10-15 mil om lysten var der.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Er vel mulig å få seg ett annet arbeid dersom det ikke passer med delt skift. Hvis dette er det som passer best så må det jo være opp til arbeidsgiver og ansatt å bli enige om hvordan dette skal utføres. Helst skulle det vel ha vært utbetalt lønn i fritimene mellom når det ikke er noe å gjøre - synes jeg ser internetthandlere betale for denne lønna for ingenting.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Var det jeg gjorde! :) Fikk meg en annen jobb.Duville skrev:Er vel mulig å få seg ett annet arbeid dersom det ikke passer med delt skift. Hvis dette er det som passer best så må det jo være opp til arbeidsgiver og ansatt å bli enige om hvordan dette skal utføres. Helst skulle det vel ha vært utbetalt lønn i fritimene mellom når det ikke er noe å gjøre - synes jeg ser internetthandlere betale for denne lønna for ingenting.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Vel, jeg har svært liten tro på markedsregulering av de ansattes rettigheter. Tiden hvor arbeidstaker står meg lua i hånda er heldigvis over for mange tiår siden. Og jeg håper vi ikke får den tilbake, noe jeg faktisk er redd for kan skje. Forhåpentligvis ikke før jeg går av med pensjon... :[-o<Duville skrev:Hvis dette er det som passer best så må det jo være opp til arbeidsgiver og ansatt å bli enige om hvordan dette skal utføres.
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Godtvoksen skrev:Vel, jeg har svært liten tro på markedsregulering av de ansattes rettigheter. Tiden hvor arbeidstaker står meg lua i hånda er heldigvis over for mange tiår siden. Og jeg håper vi ikke får den tilbake, noe jeg faktisk er redd for kan skje. Forhåpentligvis ikke før jeg går av med pensjon... :[-o<Duville skrev:Hvis dette er det som passer best så må det jo være opp til arbeidsgiver og ansatt å bli enige om hvordan dette skal utføres.
Det du sier her er at du ønsker å frata ansatt og ledelse å bli enie om en tilpasset arbeidstid innenfor gjeldende lover og regler, tilpasset den jobben som skal gjøres. Oljeareiderene har for eksempel gjort dette, svært aktuellt for mange andre også. At dette tilsier at vi havner i 1800talls tilstander er vel å trekke det vel langt.
Du arbeider jo selv i ett yrke som du sier ikke betaler for alle timene du er på jobb - stod du med lua i handa og bad ydmykt om jobb??
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Fikk jo deltskifttillegg, jobbet færre timer enn på vanlige skift og fikk noe bedre betalt. Trivdes med dette og søkte på deltskift ved utlysning av rotasjoner.Duville skrev:. Helst skulle det vel ha vært utbetalt lønn i fritimene mellom når det ikke er noe å gjøre
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Gammelgutt skrev:Fikk jo deltskifttillegg, jobbet færre timer enn på vanlige skift og fikk noe bedre betalt. Trivdes med dette og søkte på deltskift ved utlysning av rotasjoner.Duville skrev:. Helst skulle det vel ha vært utbetalt lønn i fritimene mellom når det ikke er noe å gjøre
Nettopp det jeg mener dette er forhandlinger og kompensasjon for det som er "negativt" for noen passer det å jobbe på denne måten. Ikke alle er A4 og passer inn i "sosialistforma".
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Duville skrev:
Du arbeider jo selv i ett yrke som du sier ikke betaler for alle timene du er på jobb - stod du med lua i handa og bad ydmykt om jobb??
Hvis jeg sier at jeg ikke godtar dette, så er det nok av andre søkere til den jobben jeg har. Det er arbeidsgivers marked, således har jeg ingen forhandlingsmakt...
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Jeg har vel aldri vært A4, kommer heller ikke til å bli det, trur eg. 

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Dette er jo ett typisk eksempel på at konkuranse virker. Hvis ikke andre stod i kø for din jobb kunne du ha gjort som heismontørene på 80tallet - de hadde ikke konkuranse og krevde så mye de på noen sett og vis kunne. Da var det dem som hadde makt. Kostnader kan man jo tro det var arbeidsgiverene som måtte ta men det stemmer jo ikke - kosten måtte fellesskapet ta som skulle betale for service og vedlikehold via arbeidsgiverene.Godtvoksen skrev:Duville skrev:
Du arbeider jo selv i ett yrke som du sier ikke betaler for alle timene du er på jobb - stod du med lua i handa og bad ydmykt om jobb??
Hvis jeg sier at jeg ikke godtar dette, så er det nok av andre søkere til den jobben jeg har. Det er arbeidsgivers marked, således har jeg ingen forhandlingsmakt...
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
flygeledere kan jo også nevnes
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Det er et eksempel på når ansatt og ledelse skal bli enige om en tilpasset arbeidstid, så skjer det ene og alene på arbeidsgivers premisser. Dog under noe reguleringer fra lover og regler som er jobbet frem av tidligere sterke fagforeninger. Jeg sitter med et sterkt inntrykk av disse rettigheter svekkes mer og mer og at vi beveger oss i revers/tilbake mot samfunnet hvor arbeidstaker sto med lua i hånda. En kan finne langt mer grove enkelttilfeller fra den tiden, en hva en så når det gjaldt dine spissformuleringer om heismontører.Duville skrev:
Dette er jo ett typisk eksempel på at konkuranse virker.
Min erfaring gjennom et langt arbeidsliv på ca 40 år i offentlig sektor er at ledelsen bruker mer og mer "styringsrett", og hvor fagforening nærmest har gjort seg overflødig. Det kan syntes som unge i dag innfinner seg med det, uten de helt store protestene. Så jeg spør meg selv hvor langt det vil gå den veien, før det blir et større engasjement igjen. I mine unge dager fant vi oss ikke i slikt, og fagforeningen hadde et ord med i laget.
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Godtvoksen skrev:Det er et eksempel på når ansatt og ledelse skal bli enige om en tilpasset arbeidstid, så skjer det ene og alene på arbeidsgivers premisser. Dog under noe reguleringer fra lover og regler som er jobbet frem av tidligere sterke fagforeninger. Jeg sitter med et sterkt inntrykk av disse rettigheter svekkes mer og mer og at vi beveger oss i revers/tilbake mot samfunnet hvor arbeidstaker sto med lua i hånda. En kan finne langt mer grove enkelttilfeller fra den tiden, en hva en så når det gjaldt dine spissformuleringer om heismontører.Duville skrev:
Dette er jo ett typisk eksempel på at konkuranse virker.
Min erfaring gjennom et langt arbeidsliv på ca 40 år i offentlig sektor er at ledelsen bruker mer og mer "styringsrett", og hvor fagforening nærmest har gjort seg overflødig. Det kan syntes som unge i dag innfinner seg med det, uten de helt store protestene. Så jeg spør meg selv hvor langt det vil gå den veien, før det blir et større engasjement igjen. I mine unge dager fant vi oss ikke i slikt, og fagforeningen hadde et ord med i laget.
hm - ok. Vi blir nok ikke helt enige om haordan mekanismene fungere her, så det får være med det

40 år, det må jo tross alt ha vært greit der på tross av alt, ellers hadde du vel vært i det private du også...
