LS650, kakling i toppen?

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
savage87
Innlegg: 10
Registrert: 06 apr 2011, 00:58
Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
Bosted: Korgen, Nordland

LS650, kakling i toppen?

Legg inn av savage87 »

hei jeg har et problem med sykkelen min og skruver nærmest "i blinde". klarer ikke å finne ut hva det er.
har justert ventiler, byttet pakninger og skiftet registerkjede-strammeren.
noen som vet om noen typiske problemer med denne sykkelen eller kan ha noen ide om hva som er galt ?

lyden er metallisk og slår i takt med motoren.
On a steel horse i ride

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av Globe »

Hei savage87 :vs og velkommen til mcsiden.no :=D> :=D>

Når det gjelder denne kaklingen, høres den i hele turtallsregisteret?
Er det vibrasjoner i sykkelen "i takt" med kaklingen?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39732
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av AJ »

Velkommen hit til MCsiden.no, savage87 :vs

Mener å ha hørt at disse store ensylindrede Suzuki motorene hadde problemer med ventilløfterne? Eller var det slitasje på kamakselen?

Vurderte kjøp av en DR750 for mange, mange år siden og mener å huske at det var i den forbindelse denne opplysningen dukket opp...
Folk med god greie på disse motorene, mer enn deg jeg har, bør kunne gi deg svar på hva kaklingen i den sykkel er for noe.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Bosted: Vennesla

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av kuleberg »

Er det dekompresjonsmekanisme på disse? Hadde problemer med dette på min intruder. Men dette gikk da på ventilløftearmen, og hvis du har justert ventiler så har vel ikke du hydrauliske løftetønner?

Brukeravatar
savage87
Innlegg: 10
Registrert: 06 apr 2011, 00:58
Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
Bosted: Korgen, Nordland

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av savage87 »

har mindre kakling på lavt turtall. slår hardere oppover registeret. eneste jeg har av vibrasjoner er den jeg kjenner på toppen, merkes ikke i sykkelen under kjøring.

sykkelen er bare gått 39000 så er det sannsynlig at det kan være ventilløftere eller kammen ?

ja sykkelen har dekompresjon og ikke hydrauliske løftetønner.

takk for svar :) allt av tips hjelper :D
On a steel horse i ride

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av Duville »

Når jeg så overskriften så tenkte jeg med en gang på en helt annen form for kakling, den man blir utsatt for sånn i det daglige - veeldig vanskelig å bli kvitt - ser at det nok ikke var den formen som diskuteres her - du må ha lykke til med å løse ditt problem :8-[

Brukeravatar
savage87
Innlegg: 10
Registrert: 06 apr 2011, 00:58
Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
Bosted: Korgen, Nordland

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av savage87 »

takk takk. her skruves det for harde livet for å få det løst til snøen har trukket seg tilbake :)
On a steel horse i ride

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av Tysnes »

Pluggen sitter godt fast , men det har vel du skjekket . ;e

Brukeravatar
savage87
Innlegg: 10
Registrert: 06 apr 2011, 00:58
Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
Bosted: Korgen, Nordland

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av savage87 »

Tysnes skrev:Pluggen sitter godt fast , men det har vel du skjekket . ;e

hehe ja jeg har jo litt imellom øra :thumleft
On a steel horse i ride

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Bosted: Vennesla

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av kuleberg »

sjekk dekompsystemet. Dette pleier å gå på å løfte eksosventilen en smule. Hvis denne henger seg opp så kan det godt hende det blir klaring en eller annen plass i forbindelse med kam/vippearm/ventil. Dette var tilfelle på intruderen min. Merka ikke noe til det når jeg kjørte, men hørte det veldig godt når den sto stille

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Bosted: bærgen

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av Onsløv »

savage87 skrev:
Tysnes skrev:Pluggen sitter godt fast , men det har vel du skjekket . ;e
hehe ja jeg har jo litt imellom øra :thumleft
Jeg har vært borti at 4 stk tennplugger har løsnet i godset, det kan ikke være dette? De er skrudd fast, men "pinnen" igjennom er løs.

Ellers har jeg ikke noe mer peilign på hva det kan være.

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Bosted: Høvik

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av FJZZR »

Jeg tror jeg vet hva det er!

Var borti samme symptom på en Intruder, og grunnen var at inner-røret i eksos bendet hadde løsnet.

Start sykkelen. Bøy på eksos røret med et hammerskaft eller liknende, så vil du antakelig høre at kaklingen blir borte.

Disse syklene har doble rør for at ikke overflaten skal bli så altfor varm. Den indre delen løsner før eller siden, og det låter som rådebank!

Jeg vet om en motor som ble overhalt p.g.a. dette :lol

Brukeravatar
savage87
Innlegg: 10
Registrert: 06 apr 2011, 00:58
Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
Bosted: Korgen, Nordland

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av savage87 »

det skal jeg sjekke ;e kanskje jeg er ferdi med å skru :thumleft
On a steel horse i ride

Brukeravatar
savage87
Innlegg: 10
Registrert: 06 apr 2011, 00:58
Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
Bosted: Korgen, Nordland

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av savage87 »

Onsløv skrev:
savage87 skrev:
Tysnes skrev:Pluggen sitter godt fast , men det har vel du skjekket . ;e
hehe ja jeg har jo litt imellom øra :thumleft
Jeg har vært borti at 4 stk tennplugger har løsnet i godset, det kan ikke være dette? De er skrudd fast, men "pinnen" igjennom er løs.

Ellers har jeg ikke noe mer peilign på hva det kan være.
jeg skal sjekke det menn jeg syntes den var i ården sist jeg hadde den ute.
On a steel horse i ride

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: LS650, kakling i toppen?

Legg inn av MaxTron »

FJZZR skrev:Jeg tror jeg vet hva det er!

Var borti samme symptom på en Intruder, og grunnen var at inner-røret i eksos bendet hadde løsnet.

Start sykkelen. Bøy på eksos røret med et hammerskaft eller liknende, så vil du antakelig høre at kaklingen blir borte.

Disse syklene har doble rør for at ikke overflaten skal bli så altfor varm. Den indre delen løsner før eller siden, og det låter som rådebank!

Jeg vet om en motor som ble overhalt p.g.a. dette :lol
Skulle til å foreslå dette, men er for sein :redface

Har dette "fenomenet" sjøl på gammelMax'n, og har også erfart at det skjer på 750 Inrtuder. Høres ganske ille ut, men er jo "ufarlig" :-)

La oss vite hva det er når du finner det ut!!
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Svar