LS650, kakling i toppen?
- savage87
- Innlegg: 10
- Registrert: 06 apr 2011, 00:58
- Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
- Bosted: Korgen, Nordland
LS650, kakling i toppen?
hei jeg har et problem med sykkelen min og skruver nærmest "i blinde". klarer ikke å finne ut hva det er.
har justert ventiler, byttet pakninger og skiftet registerkjede-strammeren.
noen som vet om noen typiske problemer med denne sykkelen eller kan ha noen ide om hva som er galt ?
lyden er metallisk og slår i takt med motoren.
har justert ventiler, byttet pakninger og skiftet registerkjede-strammeren.
noen som vet om noen typiske problemer med denne sykkelen eller kan ha noen ide om hva som er galt ?
lyden er metallisk og slår i takt med motoren.
On a steel horse i ride
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LS650, kakling i toppen?
Hei savage87
og velkommen til mcsiden.no :=D> :=D>
Når det gjelder denne kaklingen, høres den i hele turtallsregisteret?
Er det vibrasjoner i sykkelen "i takt" med kaklingen?

Når det gjelder denne kaklingen, høres den i hele turtallsregisteret?
Er det vibrasjoner i sykkelen "i takt" med kaklingen?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: LS650, kakling i toppen?
Velkommen hit til MCsiden.no, savage87
Mener å ha hørt at disse store ensylindrede Suzuki motorene hadde problemer med ventilløfterne? Eller var det slitasje på kamakselen?
Vurderte kjøp av en DR750 for mange, mange år siden og mener å huske at det var i den forbindelse denne opplysningen dukket opp...
Folk med god greie på disse motorene, mer enn deg jeg har, bør kunne gi deg svar på hva kaklingen i den sykkel er for noe.

Mener å ha hørt at disse store ensylindrede Suzuki motorene hadde problemer med ventilløfterne? Eller var det slitasje på kamakselen?
Vurderte kjøp av en DR750 for mange, mange år siden og mener å huske at det var i den forbindelse denne opplysningen dukket opp...
Folk med god greie på disse motorene, mer enn deg jeg har, bør kunne gi deg svar på hva kaklingen i den sykkel er for noe.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kuleberg
- Innlegg: 276
- Registrert: 18 nov 2009, 18:07
- Motorsykkelen din: intruder c800
- Bosted: Vennesla
Re: LS650, kakling i toppen?
Er det dekompresjonsmekanisme på disse? Hadde problemer med dette på min intruder. Men dette gikk da på ventilløftearmen, og hvis du har justert ventiler så har vel ikke du hydrauliske løftetønner?
- savage87
- Innlegg: 10
- Registrert: 06 apr 2011, 00:58
- Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
- Bosted: Korgen, Nordland
Re: LS650, kakling i toppen?
har mindre kakling på lavt turtall. slår hardere oppover registeret. eneste jeg har av vibrasjoner er den jeg kjenner på toppen, merkes ikke i sykkelen under kjøring.
sykkelen er bare gått 39000 så er det sannsynlig at det kan være ventilløftere eller kammen ?
ja sykkelen har dekompresjon og ikke hydrauliske løftetønner.
takk for svar :) allt av tips hjelper
sykkelen er bare gått 39000 så er det sannsynlig at det kan være ventilløftere eller kammen ?
ja sykkelen har dekompresjon og ikke hydrauliske løftetønner.
takk for svar :) allt av tips hjelper

On a steel horse i ride
Re: LS650, kakling i toppen?
Når jeg så overskriften så tenkte jeg med en gang på en helt annen form for kakling, den man blir utsatt for sånn i det daglige - veeldig vanskelig å bli kvitt - ser at det nok ikke var den formen som diskuteres her - du må ha lykke til med å løse ditt problem 

- savage87
- Innlegg: 10
- Registrert: 06 apr 2011, 00:58
- Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
- Bosted: Korgen, Nordland
Re: LS650, kakling i toppen?
takk takk. her skruves det for harde livet for å få det løst til snøen har trukket seg tilbake :)
On a steel horse i ride
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: LS650, kakling i toppen?
Pluggen sitter godt fast , men det har vel du skjekket . 

- savage87
- Innlegg: 10
- Registrert: 06 apr 2011, 00:58
- Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
- Bosted: Korgen, Nordland
Re: LS650, kakling i toppen?
Tysnes skrev:Pluggen sitter godt fast , men det har vel du skjekket .
hehe ja jeg har jo litt imellom øra

On a steel horse i ride
- kuleberg
- Innlegg: 276
- Registrert: 18 nov 2009, 18:07
- Motorsykkelen din: intruder c800
- Bosted: Vennesla
Re: LS650, kakling i toppen?
sjekk dekompsystemet. Dette pleier å gå på å løfte eksosventilen en smule. Hvis denne henger seg opp så kan det godt hende det blir klaring en eller annen plass i forbindelse med kam/vippearm/ventil. Dette var tilfelle på intruderen min. Merka ikke noe til det når jeg kjørte, men hørte det veldig godt når den sto stille
Re: LS650, kakling i toppen?
Jeg har vært borti at 4 stk tennplugger har løsnet i godset, det kan ikke være dette? De er skrudd fast, men "pinnen" igjennom er løs.savage87 skrev:hehe ja jeg har jo litt imellom øraTysnes skrev:Pluggen sitter godt fast , men det har vel du skjekket .
Ellers har jeg ikke noe mer peilign på hva det kan være.
Re: LS650, kakling i toppen?
Jeg tror jeg vet hva det er!
Var borti samme symptom på en Intruder, og grunnen var at inner-røret i eksos bendet hadde løsnet.
Start sykkelen. Bøy på eksos røret med et hammerskaft eller liknende, så vil du antakelig høre at kaklingen blir borte.
Disse syklene har doble rør for at ikke overflaten skal bli så altfor varm. Den indre delen løsner før eller siden, og det låter som rådebank!
Jeg vet om en motor som ble overhalt p.g.a. dette
Var borti samme symptom på en Intruder, og grunnen var at inner-røret i eksos bendet hadde løsnet.
Start sykkelen. Bøy på eksos røret med et hammerskaft eller liknende, så vil du antakelig høre at kaklingen blir borte.
Disse syklene har doble rør for at ikke overflaten skal bli så altfor varm. Den indre delen løsner før eller siden, og det låter som rådebank!
Jeg vet om en motor som ble overhalt p.g.a. dette

- savage87
- Innlegg: 10
- Registrert: 06 apr 2011, 00:58
- Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
- Bosted: Korgen, Nordland
Re: LS650, kakling i toppen?
det skal jeg sjekke
kanskje jeg er ferdi med å skru 


On a steel horse i ride
- savage87
- Innlegg: 10
- Registrert: 06 apr 2011, 00:58
- Motorsykkelen din: suzuki savage LS650 1987
- Bosted: Korgen, Nordland
Re: LS650, kakling i toppen?
jeg skal sjekke det menn jeg syntes den var i ården sist jeg hadde den ute.Onsløv skrev:Jeg har vært borti at 4 stk tennplugger har løsnet i godset, det kan ikke være dette? De er skrudd fast, men "pinnen" igjennom er løs.savage87 skrev:hehe ja jeg har jo litt imellom øraTysnes skrev:Pluggen sitter godt fast , men det har vel du skjekket .
Ellers har jeg ikke noe mer peilign på hva det kan være.
On a steel horse i ride
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: LS650, kakling i toppen?
Skulle til å foreslå dette, men er for seinFJZZR skrev:Jeg tror jeg vet hva det er!
Var borti samme symptom på en Intruder, og grunnen var at inner-røret i eksos bendet hadde løsnet.
Start sykkelen. Bøy på eksos røret med et hammerskaft eller liknende, så vil du antakelig høre at kaklingen blir borte.
Disse syklene har doble rør for at ikke overflaten skal bli så altfor varm. Den indre delen løsner før eller siden, og det låter som rådebank!
Jeg vet om en motor som ble overhalt p.g.a. dette

Har dette "fenomenet" sjøl på gammelMax'n, og har også erfart at det skjer på 750 Inrtuder. Høres ganske ille ut, men er jo "ufarlig" :-)
La oss vite hva det er når du finner det ut!!
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L