Det ble en forferdelig fin (om man kan si det slik

;) ) tur til Årjäng og Töcksfors i dag, Skjærtorsdag 2011 :-)
Dro hjemmefra ved 09:30 tiden omtrent i strålende vær og tok kjappeste veien til Lillestrøm og Fetsund, hvor vi ble møtt av stedvis tjukk og kald tåke.
Ble betraktelig bedre jo lenger inn i Østfold vi kom på rv. 22 og da vi ankom Momarken var det igjen strålende vær. Derfra var det bare å hive seg ut på E18 og fare inn til Årjäng, hvor det er lenge siden vi har vært.
Etter å handlet det vi hadde tenkt på Systemet dro vi til Töcksfors, spiste på en hyggelig spisested i det store kjøpesenteret. Overraskende god mat og meget trivelig betjening, som lot seg... ehem... sjarmere av undertegnedes slagferdige (

) (

) kommentarer og humor.
Nåvel...
Det var handling som skulle foregå og det skjedde i all hovedsak på EuroCash og siden ingen av oss hadde cash måtte vi bære varene istedet for å trille de i handlevogn.
"Harriet"
Bakpå hadde glemt å ta med mynter som hun mente bestemt var nødvendig for å frigjøre handlevogner fra rekken der de sto pent parkert...
Fikk et par morsomme kommentarer inne i butikken som gikk på at "skal dere ha med alt det der på sykkelen?" Skulle mene det, ja, svarte
Bakpå. Hvorpå den forundrede repliserte at "Ja, da har dere vel to sykler, da?" Neida, slo
Bakpå fast og fikk til svar at "Ja, da blir den nok tungt lastet...".
Vel...
Kan hende den ble det, men merket ikke noe på kjøreegenskapene. Tiger gikk like fint hjemover som den gjorde på vei til Sverige
Og jeg må si jeg er strålende fornøyd med sykker'n og RevPack bagasjeløsningen

.
Tiger er også utstyrt med såkalt gel-seat og etter denne turen tror jeg neppe at jeg noengang kommer til å bli fornøyd med noe annet. Utrolig behagelig med slikt sete!
Da vi ankom kjøpesenteret så vi Hyosong'en til
Gammelgutt parkert utenfor blant mange andre MC'er, men ingen
Gammelgutt.
Og da vi kom ut etter handlinga var det kommet enda flere MC'er og Gammelgutt hadde reist, men etterlatt oss en hyggelig beskjed - se bilde nedenfor.
Ellers var vi veldig spent da vi kom ut med mange bæreposer og tre stappfulle kjølebæreposer, som skulle fordeles i tankveske og RevPack'en.
Tror folk som kikket på oss stusset litt da de så den lille "kladden" på bagasjebrettet. Men straks vi brettet ut RevPack'en fikk vi plass til omtrent alt i denne. Utrolig fleksibel greie!
Så jada! vi fikk med oss en god del mer
denne gangen enn med TDM'en da vi lagde denne video'en som
Globe nevnte
her og som jeg ikke har rukket å finne fram mens jeg har skrevet denne posten.
Her noen bilder fra turen, først den sammnebrettede RevPack'en, som de fleste tror neppe vil ha rom til særlig mye...:
Og her andre bilder fra turen - flest på gårdsplassen hjemme etter endt tur...
[album]1840[/album] [album]1841[/album] [album]1842[/album] [album]1843[/album]
[album]1844[/album] [album]1845[/album] [album]1846[/album] [album]1847[/album]
[album]1848[/album] [album]1849[/album]