AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena... MC-sesongen 2011 er i gang!!

Legg inn av AJ »

Ofte skal det veldig lite til for at ting blir merkbart mye bedre.

Forholder girpedal - fortpinne - AJ venstrefot på Tiger'n har ikke vært optimalt. Pedalen har vært for høy, dvs. at jeg har måttet løfte foten når jeg girer opp i stedet for å bruke støvelen til å vippe Tiger'n i gir. Slik jeg er vant med fra TDM'en.

Dermed av med pedalen i dag, liten justering nedover og på med festeskruene for så å testkjøre.
Og jada! Dette ble mye bedre!
Ingen grunn til å justere tilbake eller enda mer nedover.
Blir straks ny testrunde med Oxford støvelene som har en... skal vi si... større bue, som gjør foten antakelig må vippes forover i en litt skapere vinkel enn Falco støvlene som ha en slankere overlærbue.
Har merket tydelig forskjell på disse støvlene i forhold til giringen.
Falco-støvlene er favorittene og passer ikke girpedal-justeringen til Oxford støvlene betyr det at disse parkeres...

Liten justering og ting ble altså straks mye bedre \:D/

Ellers møtte jeg mange sykler ute på veien nå nettopp.

Og i helga mens vi var i Oslo (uten MC dessverre...) måtte vi så klart innom 'stripa' på Karl Johan :P :p
Her var det alt fra schvære BossHoss'er til Honda 500 og en eldre Triumph Sprint (tror jeg det var...), men ingen Tiger...
Må si jeg misunte de som var der i det knallfine været i Oslo sentrum i går.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

I påsken skal jeg besøke en kar som har restaurert en Triumph Tiger 1939 (!) modell! Det må jeg si jeg gleder meg til \:D/
Besøket skal resultere i en forhåpentligvis lesverdig artikkel med mange flotte bilder. Blir vel noen bilder her på MCsiden.no også, vet je :-)
Mens artikkelen er jobb for avisa og kan dessverre ikke gjengis her...
Men noen kommentarer til bildene vil helt klart komme :janikk

Jobber også med å få til en lignende artikkel om en NSU 500 motorsykkel fra femtitallet.
To spennende prosjekter fra genuint interesserte og ikke minst aktive entusiaster :thumleft

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: AJ Arena... Tiger 2010 skal få møte Tiger 1939 i påska!

Legg inn av ZZR-Tom »

Skjønner godt at du gler deg :thumleft :prop:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=vzXNXUgVIdI[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Har ikke så mye greie på veteransykler, men foreløpig reseach forteller meg at '39 modellen var den aller første TigerTriumph'en.
Den på video'en så jo ut til å være et flott eksemplar. Er veldig spent på den vi skal besøke... :skriver

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Det blir morro AJ :D
I mai skal jeg besøke en kjenning på Skætterud som har en 1953 Tiger T100, som han har hatt siden -82 :thumleft Det er ikke denne, men en klin lik en:[video]http://www.youtube.com/watch?v=7HOvHtNEzXs[/video]

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:I påsken skal jeg besøke en kar som har restaurert en Triumph Tiger 1939 (!) modell! Det må jeg si jeg gleder meg til \:D/

Mens artikkelen er jobb for avisa og kan dessverre ikke gjengis her...
Det er godt - det blir alt for mye Tigerprat på denne siden... ;e

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Finnes en og annen pen veteran-perle ja...
Denne 1951 mod Matchless, som dukket opp på Finn så jo ganske "spotless" ut
[img]http://cache.finn.no/mmo/2011/4/15/2/27 ... 079768.jpg[/img]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ArcticTiger

Ja den va lækker :yeyeye :yeyeye
Og siden Matchless er mc-kultur på det ypperste, så da tar vi denne fra Isle of Man med det samma:[video]http://www.youtube.com/watch?v=1t0tbzQTo78[/video]

Og del 2 med det samma vi er i gang :D
[video]http://www.youtube.com/watch?v=8rE3bs4M ... re=related[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Det ble en forferdelig fin (om man kan si det slik ;-);) ) tur til Årjäng og Töcksfors i dag, Skjærtorsdag 2011 :-)

Dro hjemmefra ved 09:30 tiden omtrent i strålende vær og tok kjappeste veien til Lillestrøm og Fetsund, hvor vi ble møtt av stedvis tjukk og kald tåke.
Ble betraktelig bedre jo lenger inn i Østfold vi kom på rv. 22 og da vi ankom Momarken var det igjen strålende vær. Derfra var det bare å hive seg ut på E18 og fare inn til Årjäng, hvor det er lenge siden vi har vært.
Etter å handlet det vi hadde tenkt på Systemet dro vi til Töcksfors, spiste på en hyggelig spisested i det store kjøpesenteret. Overraskende god mat og meget trivelig betjening, som lot seg... ehem... sjarmere av undertegnedes slagferdige ( :8-[ ) ( :moi: ) kommentarer og humor.
Nåvel...

Det var handling som skulle foregå og det skjedde i all hovedsak på EuroCash og siden ingen av oss hadde cash måtte vi bære varene istedet for å trille de i handlevogn.
"Harriet" Bakpå hadde glemt å ta med mynter som hun mente bestemt var nødvendig for å frigjøre handlevogner fra rekken der de sto pent parkert...

Fikk et par morsomme kommentarer inne i butikken som gikk på at "skal dere ha med alt det der på sykkelen?" Skulle mene det, ja, svarte Bakpå. Hvorpå den forundrede repliserte at "Ja, da har dere vel to sykler, da?" Neida, slo Bakpå fast og fikk til svar at "Ja, da blir den nok tungt lastet...".

Vel...
Kan hende den ble det, men merket ikke noe på kjøreegenskapene. Tiger gikk like fint hjemover som den gjorde på vei til Sverige :thumleft
Og jeg må si jeg er strålende fornøyd med sykker'n og RevPack bagasjeløsningen :prf .
Tiger er også utstyrt med såkalt gel-seat og etter denne turen tror jeg neppe at jeg noengang kommer til å bli fornøyd med noe annet. Utrolig behagelig med slikt sete!

Da vi ankom kjøpesenteret så vi Hyosong'en til Gammelgutt parkert utenfor blant mange andre MC'er, men ingen Gammelgutt.
Og da vi kom ut etter handlinga var det kommet enda flere MC'er og Gammelgutt hadde reist, men etterlatt oss en hyggelig beskjed - se bilde nedenfor.

Ellers var vi veldig spent da vi kom ut med mange bæreposer og tre stappfulle kjølebæreposer, som skulle fordeles i tankveske og RevPack'en.
Tror folk som kikket på oss stusset litt da de så den lille "kladden" på bagasjebrettet. Men straks vi brettet ut RevPack'en fikk vi plass til omtrent alt i denne. Utrolig fleksibel greie!

Så jada! vi fikk med oss en god del mer denne gangen enn med TDM'en da vi lagde denne video'en som Globe nevnte her og som jeg ikke har rukket å finne fram mens jeg har skrevet denne posten.

Her noen bilder fra turen, først den sammnebrettede RevPack'en, som de fleste tror neppe vil ha rom til særlig mye...:
Bilde

Og her andre bilder fra turen - flest på gårdsplassen hjemme etter endt tur... :P :p

[album]1840[/album] [album]1841[/album] [album]1842[/album] [album]1843[/album]

[album]1844[/album] [album]1845[/album] [album]1846[/album] [album]1847[/album]

[album]1848[/album] [album]1849[/album]

ArcticTiger

Hehe, Tigern din har jo like stor lastekapasitet som en diger Pick-Up truck :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:Hehe, Tigern din har jo like stor lastekapasitet som en diger Pick-Up truck :thumleft
Omtrent som denne ombygde (råner)Volvo'en jeg såvidt rakk å knipse et bilde av i Årjäng idag :P :p
Volvo740 Pick_Up.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ser at du fikk tatt bilde av syklene til gjengen jeg kjørte med...Vi satt og inntok et bedre måltid på en av spisestedene, på en terrasse.
En som er innom forumet hadde observert sykkelen din AJ.. Husker ikke navnet hans, men han bekjentgjør seg sikkert her snart. Trivelig kar fra Tyrifjorden..
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Så ut som en artig tur, me satt og så galskapen på nyhetene her i morgens.. Trur ikke klokka var blitt mer en 10.00 før første nordmann hadde havnet på glattcella :lol
Regner med at du og selskapet klarte dere uten for mye problemer med tulla og onkel blå :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

rogg skrev:Ser at du fikk tatt bilde av syklene til gjengen jeg kjørte med...Vi satt og inntok et bedre måltid på en av spisestedene, på en terrasse.
En som er innom forumet hadde observert sykkelen din AJ.. Husker ikke navnet hans, men han bekjentgjør seg sikkert her snart. Trivelig kar fra Tyrifjorden..
La ikke merke til 'Tysker'n', rogg...
Litt synd at vi ikke støtte på hverandre...
Mener jeg så den motivlakkerte Gold Wing'en til goldwing. Sto parkert rett ved Tiger'n da vi kom ut med alle kjøttvarene :P :p

Hadde forøvrig med MCsiden.no banneret, men siden jeg ikke traff noen medforumister her fra MCsiden.no ble det ikke til at jeg 'flashet' det... ;-);)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Folkens!

Ta en kikk på denne...
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10092698" onclick="window.open(this.href);return false;

Flott, hva? :knegg
Klikk på pilene oppe i høyre hjørne... ;-);)

Svar