Hull i givi-brakett for bremselyskontakt

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
frodef
Motorsykkelen din: BMW K75

Hull i givi-brakett for bremselyskontakt

Legg inn av frodef »

Jeg kjøpte et sett for å ettermontere bremselys i toppboksen min. Settet heter Givi E97. Jeg har montert lys og kontakt i selve boksen, men når jeg skulle montere kontakten som sitter på sykkelen så oppdaget jeg at det fins jo ikke noe hull i givi-braketten til kontakten som skal gi strøm til bremselyset. Posisjonen til hullet ser ut til å være markert i underkant av braketten, dog. Hullet skal være omtrent 20 mm i diameter og braketten virker å være av relativt solid metall.

Noen som har noen tips om å montere dette settet spesielt, eller å drille såpass store hull i metall generelt?

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: Hull i givi-brakett for bremselyskontakt

Legg inn av Jompa »

Hvis du skal bore store hull i metall med en vanlig drill er det greit å bruke ei steg-bor (eller tynnplatebor) av den typen elektrikere
bruker til å bore i f eks sikringsskap. Finnes i størrelse 10-20mm og andre og fåes hos verktøyforretninger.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
frodef

Legg inn av frodef »

Det viste seg at det var sporet opp nok til at man kunne bare dunke ut "proppen" og få et perfekt hull. Det hele er montert og funker fint :-)

Brukeravatar
frodef

Legg inn av frodef »

Dokumentert: http://frodef.wordpress.com/2011/04/15/ ... -kapittel/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar