Jeg kjøpte et sett for å ettermontere bremselys i toppboksen min. Settet heter Givi E97. Jeg har montert lys og kontakt i selve boksen, men når jeg skulle montere kontakten som sitter på sykkelen så oppdaget jeg at det fins jo ikke noe hull i givi-braketten til kontakten som skal gi strøm til bremselyset. Posisjonen til hullet ser ut til å være markert i underkant av braketten, dog. Hullet skal være omtrent 20 mm i diameter og braketten virker å være av relativt solid metall.
Noen som har noen tips om å montere dette settet spesielt, eller å drille såpass store hull i metall generelt?
Hull i givi-brakett for bremselyskontakt
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Re: Hull i givi-brakett for bremselyskontakt
Hvis du skal bore store hull i metall med en vanlig drill er det greit å bruke ei steg-bor (eller tynnplatebor) av den typen elektrikere
bruker til å bore i f eks sikringsskap. Finnes i størrelse 10-20mm og andre og fåes hos verktøyforretninger.
bruker til å bore i f eks sikringsskap. Finnes i størrelse 10-20mm og andre og fåes hos verktøyforretninger.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Det viste seg at det var sporet opp nok til at man kunne bare dunke ut "proppen" og få et perfekt hull. Det hele er montert og funker fint :-)
Dokumentert: http://frodef.wordpress.com/2011/04/15/ ... -kapittel/" onclick="window.open(this.href);return false;