Er det noen som bruker sykkel-lift/mc-løfter istedet for depotstøtter?
Itilfelle hva er fordelene ved sykkel-lift? +en slik kan vel ikke brukes til alle sykler?
Støtter vs sykkel-lift
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Støtter vs sykkel-lift
Tenker du på den typen som løfter på ramma eller hjula?
Vi har en som løfter på ramma i verkstedet, men enhver sykkel med eksosrør under er fritatt fra denne...
Vi har en som løfter på ramma i verkstedet, men enhver sykkel med eksosrør under er fritatt fra denne...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Støtter vs sykkel-lift
tenker på den som løfter ramma ja...........
Re: Støtter vs sykkel-lift
Til r-sykkel eller andre sykler med kåpe under er mc-lift man setter under rammerøra ganske ubrukelig. Underkåpa må jo av før man kan løfte sykkern.
Ikke løfter de høyt nok til å få skikkelig arbeidshøyde heller.
Depotstøtter er mer anvendelig, det tar bare noen sekunder å plassere sykkern trygt på støtta når man først har lært seg teknikken.
For å jobbe på sykkern bruker jeg løftebord, gjerne med sykkern stående på depotstøtte oppå bordet med et par stropper som sikring.
Ikke løfter de høyt nok til å få skikkelig arbeidshøyde heller.
Depotstøtter er mer anvendelig, det tar bare noen sekunder å plassere sykkern trygt på støtta når man først har lært seg teknikken.
For å jobbe på sykkern bruker jeg løftebord, gjerne med sykkern stående på depotstøtte oppå bordet med et par stropper som sikring.
Re: Støtter vs sykkel-lift
takk for svar
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Støtter vs sykkel-lift
Som du sikkert ser, kommer det hele ann på hva slags sykkel man har... Jeg fks kan kun bruke en lift på min sykkel da depotstøtte ikke tar tak i bakarmen min. (Harley Softail).
Biltema har en grei en med 2 låsbare høyder til ca 1.300,- som jeg har planer om å kjøpe meg... Gjør dekkbytte og kjede bytte så inmari lettere :)
Biltema har en grei en med 2 låsbare høyder til ca 1.300,- som jeg har planer om å kjøpe meg... Gjør dekkbytte og kjede bytte så inmari lettere :)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Støtter vs sykkel-lift
problemet på veldig mange sykler (minus cross osv) når det gjelder såkalte MC-lift (burde hett croos/enduro-lift), er at eksosrørene stikker ned under ramma. Mange sykler har ganske så myke ekosrør (enkelte har til og med doble rør som kolapser ved for stort trykk), og du vil ikke løfte på eksosrørene. For det første er det ustabilt, og for det andre, så kan du risikere å måtte kjøpe nye rør (ikke billig).
Så så lenge du ikke har metallplate under sykkelen å sette løfteren/jekken på, så ikke bruk sånn løfter, eller jekk under midten av sykkelen.
Så så lenge du ikke har metallplate under sykkelen å sette løfteren/jekken på, så ikke bruk sånn løfter, eller jekk under midten av sykkelen.
- Siggen
- Innlegg: 124
- Registrert: 04 jan 2010, 19:20
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003
Re: Støtter vs sykkel-lift
Skal også investere i en slik til høsten, grei og bruke til vinteropplag også. Kjøpte depotstøtter uten og tenke meg om og som jeg selvfølgelig ikke får bruktCrinos skrev:Som du sikkert ser, kommer det hele ann på hva slags sykkel man har... Jeg fks kan kun bruke en lift på min sykkel da depotstøtte ikke tar tak i bakarmen min. (Harley Softail).
Biltema har en grei en med 2 låsbare høyder til ca 1.300,- som jeg har planer om å kjøpe meg... Gjør dekkbytte og kjede bytte så inmari lettere :)
