Støtter vs sykkel-lift

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Støtter vs sykkel-lift

Legg inn av Gliciouz »

Er det noen som bruker sykkel-lift/mc-løfter istedet for depotstøtter?
Itilfelle hva er fordelene ved sykkel-lift? +en slik kan vel ikke brukes til alle sykler?

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Støtter vs sykkel-lift

Legg inn av Erman »

Tenker du på den typen som løfter på ramma eller hjula?
Vi har en som løfter på ramma i verkstedet, men enhver sykkel med eksosrør under er fritatt fra denne...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Støtter vs sykkel-lift

Legg inn av Gliciouz »

tenker på den som løfter ramma ja...........

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Støtter vs sykkel-lift

Legg inn av pelsen »

Til r-sykkel eller andre sykler med kåpe under er mc-lift man setter under rammerøra ganske ubrukelig. Underkåpa må jo av før man kan løfte sykkern.
Ikke løfter de høyt nok til å få skikkelig arbeidshøyde heller.
Depotstøtter er mer anvendelig, det tar bare noen sekunder å plassere sykkern trygt på støtta når man først har lært seg teknikken.
For å jobbe på sykkern bruker jeg løftebord, gjerne med sykkern stående på depotstøtte oppå bordet med et par stropper som sikring.

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Støtter vs sykkel-lift

Legg inn av Gliciouz »

takk for svar

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Støtter vs sykkel-lift

Legg inn av Crinos »

Som du sikkert ser, kommer det hele ann på hva slags sykkel man har... Jeg fks kan kun bruke en lift på min sykkel da depotstøtte ikke tar tak i bakarmen min. (Harley Softail).

Biltema har en grei en med 2 låsbare høyder til ca 1.300,- som jeg har planer om å kjøpe meg... Gjør dekkbytte og kjede bytte så inmari lettere :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

skullerud
Innlegg: 81
Registrert: 19 jan 2011, 18:40
Motorsykkelen din: VF759S

Re: Støtter vs sykkel-lift

Legg inn av skullerud »

problemet på veldig mange sykler (minus cross osv) når det gjelder såkalte MC-lift (burde hett croos/enduro-lift), er at eksosrørene stikker ned under ramma. Mange sykler har ganske så myke ekosrør (enkelte har til og med doble rør som kolapser ved for stort trykk), og du vil ikke løfte på eksosrørene. For det første er det ustabilt, og for det andre, så kan du risikere å måtte kjøpe nye rør (ikke billig).

Så så lenge du ikke har metallplate under sykkelen å sette løfteren/jekken på, så ikke bruk sånn løfter, eller jekk under midten av sykkelen.

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Støtter vs sykkel-lift

Legg inn av Siggen »

Crinos skrev:Som du sikkert ser, kommer det hele ann på hva slags sykkel man har... Jeg fks kan kun bruke en lift på min sykkel da depotstøtte ikke tar tak i bakarmen min. (Harley Softail).

Biltema har en grei en med 2 låsbare høyder til ca 1.300,- som jeg har planer om å kjøpe meg... Gjør dekkbytte og kjede bytte så inmari lettere :)
Skal også investere i en slik til høsten, grei og bruke til vinteropplag også. Kjøpte depotstøtter uten og tenke meg om og som jeg selvfølgelig ikke får brukt :sk? Postordre; http://magasi.net/catalog/product_info. ... ts_id=4942

Svar