Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Intruder »

:mc7 Håper å få en fin debatt om alle motorsyklers Grand Old Man.. :thumleft

Selv om jeg kjører rundt på en Intruder,er og vil alltid en Harley være drømmen !!
Noe omskrevet : Jeg får væra Intruder når jeg itte vart som je sku !! :roll

Men finner en viss trøst i at HD ustanselig kopierer Intruder`n utseendemessig-- :skriver
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av AJ »

Av en eller annen grunn har aldri Harley Davidson vært drømmen i min MC (drømme)verden... :-k
Store og tunge som de er og med en sittestilling som ikke akkurat gir noe suverent overblikk i trafikken...

Så nei, tru'kke jeg blir med på noe HD spleiselag, gitt... :[-(

:mk

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Så nei, tru'kke jeg blir med på noe HD spleiselag, gitt... :[-(

Når ble du Gud AJ... :lol - Det var vel Gud han spurte... ;e

Brukeravatar
Dortmunder
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A

Legg inn av Dortmunder »

Tror ikke sittestillingen på en "gjennomssnitts" HD er ikke så helt forskjellig fra min Dragstar... og jeg har god oversikt, mener jeg :dontknow ... kanskje fordi jeg bare ser det jeg vil se ... :knegg

Men, ja, HD hadde vært nok drømmen her også.... men hørte at det var halvfabrikater og jeg er ikke så flink til å skru ... :[-(

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Dortmunder skrev: HD hadde vært nok drømmen her også.... men hørte at det var halvfabrikater og jeg er ikke så flink til å skru ... :[-(
Det er omtrent slik jeg tenkte også + at Honda for meg alltid har vært synonymt med kvalitet. Så min VTX 1800 har oppfylt drøm om HD + topp Japansk kvalitet for de av oss som ikke er mekanikere... :D

Brukeravatar
Dortmunder

Legg inn av Dortmunder »

Traff en gang på Toppen Treffet en BMW-biker, han var vel rund 50... han fortalte meg en fin historie..

Jo, han dusjet igår og var i denne dusjen med 4 svenske "muskelbunter"... hyggelig småprat, de spurte hva han kjørte... jo BMW, og dere ? De kjørte Harley... og han: Ohh, halvfabikater ...

Etter det dusjet han med rumpa mot veggen :lol

hehe...

Dortmunder

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

:D

Brukeravatar
Twister
Motorsykkelen din: for få....

Legg inn av Twister »

Selv har ønsker jeg meg ikke en HD.
Men jeg innser at jeg er litt over gjennomsnittlig glad i lyd, måtte jeg kjøpe amerikansk bil med V8 og det er nok den eneste grunnen til at jeg ikke utelukker en HD som en grunnstamme for et bygge en gang...

Men Godtvoksen: Du skal vel ikke ned i "småkubikk klassen" igjen? ;e
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Twister skrev:
Dette må da være dagens.. :thumleft :lol :rofl:

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:
Twister skrev:
*hoste* min forrige Harley hadde 1000cc i hver sylinder *hoste*

Nå har jeg faktisk ikke eid noe annet enn HD, kjørt mye annet har jeg, men har kun hatt gode og helfabrikat harley, minus den siste jeg har nå som er en del av halvfabrikatgreiene som skurs sammen i Millwakee.. :lol

Det som lokker meg så til HD er selve følelsen... Greit, bremsene er dårligere, akselrasjonen kan ikke sammenlignes, de er tunge, støyer og er kort og godt dårligere alternativ enn konkurentenes sykler... Vell, slik er det på overflaten.

For meg, har jeg ikke funnet noen annen sykkel, med unntak av Ducati Monster og Ducato StreetFighter, som har gitt meg den samme kjøregleden som en hvilken som helst HD gir meg... Orginal eller super custom.
Jeg tror at mye av det ligger i svevet og måten det hele kjøres på.

Har hørt om flere tilfeller der ny ervervede Harley eiere ender opp som veldig skuffet, da de gjerne har kjørt Look-alike sykler som har gitt dem mye glede. Så ender dem opp med "drømmen" som mangler kjøreegenskapene tidligere kjøretøy hadde...

Som HD fan... anbefaler jeg heller en "riskoker" som begynner sykkel. Fordi jeg selv begynte rett på en HD fra 1956 som naturligvis krevde litt kjærlighet... Som igjen ga meg mye kunnskap om hvordan man skrudde og fikset på disse doningene.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Har aldri drømt om HD. Men så er jaeg skjelden plaget av mareritt heller.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:
Som HD fan... anbefaler jeg heller en "riskoker" som begynner sykkel. Fordi jeg selv begynte rett på en HD fra 1956 som naturligvis krevde litt kjærlighet... Som igjen ga meg mye kunnskap om hvordan man skrudde og fikset på disse doningene.
Det var en gang et slagord som het "Kjøp Skoda å bli bilmekaniker", du bekrfter herved slagordet: Kjøp HD å bli MC-mekaniker...

Nå har jeg gjort mitt yrkesvalg, så jeg må nok fortsatt holde meg til Japansk kvalitet... :thumleft

Men for å være helt ærlig, så hadde ikke denne (klikk på bildet) vært så dum:

[img]http://cache.finn.no/mmo/2011/5/14/3/28 ... 685303.jpg[/img]

Brukeravatar
Twister
Motorsykkelen din: for få....

Legg inn av Twister »

Crinos skrev:
Godtvoksen skrev:
Twister skrev:
*hoste* min forrige Harley hadde 1000cc i hver sylinder *hoste*

Nå har jeg faktisk ikke eid noe annet enn HD, kjørt mye annet har jeg, men har kun hatt gode og helfabrikat harley, minus den siste jeg har nå som er en del av halvfabrikatgreiene som skurs sammen i Millwakee.. :lol

Det som lokker meg så til HD er selve følelsen... Greit, bremsene er dårligere, akselrasjonen kan ikke sammenlignes, de er tunge, støyer og er kort og godt dårligere alternativ enn konkurentenes sykler... Vell, slik er det på overflaten.

For meg, har jeg ikke funnet noen annen sykkel, med unntak av Ducati Monster og Ducato StreetFighter, som har gitt meg den samme kjøregleden som en hvilken som helst HD gir meg... Orginal eller super custom.
Jeg tror at mye av det ligger i svevet og måten det hele kjøres på.

Har hørt om flere tilfeller der ny ervervede Harley eiere ender opp som veldig skuffet, da de gjerne har kjørt Look-alike sykler som har gitt dem mye glede. Så ender dem opp med "drømmen" som mangler kjøreegenskapene tidligere kjøretøy hadde...

:D Det med reel opplevelse og følelse er dypt og inderlig enig i :thumleft
Jeg kjører jo en liten 500 med sofafjærer, lite dreimoment, lite hk, teoretisk ubrukelig kjørestilling, osv osv... men jeg smiler inni hjelmen i 95% av tiden jeg sitter på den sykkelen...
Svingene som jeg tar i 70 kmh, gir meg like mye kick som en RR fører får i kanskje det dobbelte.. ?
Så for meg akkurat nå, er dette drømmesykkelen!

PS: det med småkubikk kommentaren har sitt utspring i følgende:
tomsnes på forumet han en MT01. (Yamaha 1700 V2) og ved en anledning ble han spurt / konfrontert av en HD fører hvorfor han heller ikke valgte en "ekte HD" ikke en sånn leke HD... ? så min venn svarte at det blir litt "smått" :lol :lol Vedkommende ble litt paff da han skjønte han manglet en halvliter..
Så nå kaller vi dem bare "småkubikk folket" IKKE HØYT selfølgelig :8-[ ( vel, jeg med min 500, holder veldig veldig kjeft, som seg hør og bør :-# )

Men morro er det :lol
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
kuleberg
Motorsykkelen din: intruder c800

Legg inn av kuleberg »

For min del så er det bare prisen som gjore at jeg ikke er eier av en harley, enkelt og greit. Sportster er uaktuelt, og noe større tipper fort 100.000 for en som er greit :/ men en dag.....

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Sporster er "jente sykkel" i mine øyne, men kan være ganske tøffe.

Man kommer egentlig veldig langt med ca 80.000 for en til års kommen Harley... Selvsagt er det da en del småting som må gjøres med dem, men det ser jo ut til at du er kyndig med verktøy og burde være en smal sak... og om det så skulle være, er det bare til å hyle på så kan jeg komme å hjelpe (om det blir HD på deg da hehe).

Helt greit utgangspunkt sykkel til 65k http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28588668" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Vi kan godt spleise på en HD, bare en liten betingelse: den skal stå i min garasje. Så kan du hente den hos meg når du skal ta deg en tur.

Æ prøvekjørte en gang en ElectraGlideUltraClassic med det meste av utstyr. Den va utrulig lettkjørt, ihvertfall i forhold til det Æ hadde hørt.
Noe av det fine med HD e at det som ser ut som stål, e stål, og det som ser ut som krom, e krom og ikke farga plastikkskit.

M.a.o ekte vare.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Jompa skrev:Vi kan godt spleise på en HD, bare en liten betingelse: den skal stå i min garasje. Så kan du hente den hos meg når du skal ta deg en tur.

Æ prøvekjørte en gang en ElectraGlideUltraClassic med det meste av utstyr. Den va utrulig lettkjørt, ihvertfall i forhold til det Æ hadde hørt.
Noe av det fine med HD e at det som ser ut som stål, e stål, og det som ser ut som krom, e krom og ikke farga plastikkskit.

M.a.o ekte vare.
Ja. Electra Gliden er faktisk utrolig lett kjørt av seg.. (ref en video her på forumet om en autoslalom med en Police Special (basically en Electra Glide rigget for politi bruk).

Som du sier, det som ser ut som stål ER stål, og det som ser ut som Chrom ER chrom... MEN... Dessverre blir chrom kvaliteten dårligere og dårligere. Merker tydelig forskjell på det som er chrommet i USA og det som er chrommet i østen/Japan.

Chrom som ikke er anlaggt i USA har en tendens til å ruste i småflekker, pluss ripes veldig lett opp.
Mens chrom laget i USA er så tykt at det er skinnende i mange, mange år!

På den gamle EarleyShovelen min var noen av delene fra 60-tallet, og de hadde fantastisk nydelig chrome. Kjøpte noen nye paneler type rimelig fra taiwan, og de begynte å poppe brune flekker etter ca et års bruk...

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Jeg har sans for HD!
Skulle jeg dvs hadde jeg hatt pæng te, en sykkel til hadde det blitt HD,,
Flotteste sykkellyd som finnes kommer fra HD,,,og det skyvet ved lavt turtall gir et kick...

En gang i tida,,,dvs kanskje før slutten av 90tallet,,,var litt oljeflekker og annet småtteri noe som heftet,men senere er vel disse like problemfrie som andre, sånn circa,,

Og de lekker egentlig ikke olje, de bare merker territoriet sitt ;e

Yupp,,,HD er cool,,, og kultur! 8)

( men ikke f om jeg bytter ut Valk'n min med en ;e )
"Do the right thing"

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Tja..Njo...

Kunne jo godt tænkt mæ HD æ og...
Men IKKE så mye at æ kunne tænkt mæ å bytta nå av det æ har i HD...
Det måtta i såfall vært vist nån hadde kommet med ett helt usansynelig godt tilbud, men sånt skjer jo aldri...

Fra æ va 12-13 til æ va nesten 30 var det jo HD æ SKULLE ha, GammelMax'n vart i utgangspunktet kjøpt i påvente av at æ skulle få råd til en stor HD, wide glide var høgt på lista, det samma va FXR...
Men hvilken HD kunne gi mæ en følelse i nærheten av en Vmax??...

Imellomtida har HD desverre gått fra å varra nå æ snudd mæ bare æ hørt lyden av, som ga mæ enorm Vil HA-følelse, og brusing i blodet - til en ting som får mæ til å tenke på ord som: Moteobjekt, dusinvare (gidder ikke snu mæ lengre), gubbesykkel ... Ingen er vel kanskje mere trist for at det har blitt sånn enn æ...

...Og hvilken HD kan gi mæ en følelse i nærheten av en NY Vmax??...

Før mente æ og at sportster va damesykkla, meeen...
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27544974" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27982265" onclick="window.open(this.href);return false;

Den siste kjenner æ eieren til, og hadde æ hatt 150 liggende så..
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Erman
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt

Legg inn av Erman »

Crinos skrev:
Godtvoksen skrev:Som HD fan... anbefaler jeg heller en "riskoker" som begynner sykkel. Fordi jeg selv begynte rett på en HD fra 1956 som naturligvis krevde litt kjærlighet... Som igjen ga meg mye kunnskap om hvordan man skrudde og fikset på disse doningene.
Må jo skyte inn her at min "riskoker" slettes ikke ville klart seg uten tafsingen den har blitt utsatt for siden jeg kjøpte den for litt over ett år siden.

OT: Kunne godt tenkt meg Harley på sikt... Etter en periode med 90-modell Vmax (herregud som 2000-modellene er grelle)... Ca når innsprøytingsmodellene til EVO motorene er veteran å regne ;e
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Noen liker mora og noen liker dattera,noen liker HD og noen liker japser !
De nyere modellene er det vel ikke nødvendig med allverdens skruing på,og
skulle jeg alene kjøpt en ville det blitt en Sportster 1200.
Hadde den allmektige stilt opp ville en av de større bikene blitt resultatet ! :thumleft
Men å håpe på sjølin ville blitt som å ønske i ei hand og skite i den andre
og så se hvilken en fikk mest i...
Salgsstatistikkene forteller dessuten at HD er Norges mestselgende MC,så
da så.. :mc2 :mc1 :mc7

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Intruder skrev:...
da så..
Nettopp, vist en apsolutt vil ha noe som alle andre har så...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

MaxTron skrev:
Intruder skrev:...
da så..
Nettopp, vist en apsolutt vil ha noe som alle andre har så...
Det går nok ikke alltid på at ALLE ANDRE har det,men her som i fleste andre
sammenhenger har nok også det en innvirkning..... :dontknow :moi: :[-X

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
NickNei
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Legg inn av NickNei »

Det er vel litt feigt å ikke kjøpe det man vil ha fordi andre har det også.

HD har jeg fordi jeg vil ha det, og det er sykkelen jeg koser meg absolutt mest med. Koser meg med andre merker også, men ikke så mye ;-);)

Nei, HD selger bra fordi det er pene, gode motorsykler som folk har en mening om, positivt eller negativt. Fornuft er forbigått for lenge siden, den forsvant når det ble snakk om å kjøre MC generelt :-)

Brukeravatar
Dortmunder

Legg inn av Dortmunder »

NickNei skrev:Det er vel litt feigt å ikke kjøpe det man vil ha fordi andre har det også.

HD har jeg fordi jeg vil ha det, og det er sykkelen jeg koser meg absolutt mest med. Koser meg med andre merker også, men ikke så mye ;-);)

Nei, HD selger bra fordi det er pene, gode motorsykler som folk har en mening om, positivt eller negativt. Fornuft er forbigått for lenge siden, den forsvant når det ble snakk om å kjøre MC generelt :-)

Kan bare si meg enig !! (bortsett fra at jeg kjører HD :-k ) Kunne ikke har skrevet det bedre ...

Kos dere folk, samme om riskoker :orefk eller HD ....

Dortmunder

Svar