Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
oldmekker
Innlegg: 52
Registrert: 11 mai 2011, 08:23
Motorsykkelen din: 2007 BMW R1200GS
Sted: Sør Rogaland

Pirelli Angel, erfaringer?

Legg inn av oldmekker »

Nå har jeg leita og søkt etter info om Pirelli Angel, uten å finne så mye. Er det noen med erfaringer med dette dekket? Gjerne om brukeropplevelser og slitestyrke.
Jeg har fått et tilbud på kr 1450 pålagt på løse felger av det lokale mc-verksted. Noe som ikke er ille sammenliknet med motorsykkeldekk.com som skal ha 1207 kr. Legger man så på kr 200 i montering, så er man svært nære den lokale pusher.
Tidligere motorsykler:
'95 Honda CB500 (2006-2007)
'99 BMW R850RT (2007-2008)
'91 Yamaha XT 600E (2009-2011)
'02 Suzuki V Strom 1000 (2008-2010)
'07 Yamaha TDM900A (2010-2014)
'09 BMW F800GS (2014-2015)
'11 Yamaha Super Tenere 1200 (2015-2018)
'15 Suzuki V Strom 1000 (2019-2019)
'13 KTM 1190 R (2019-2020)
'13 Triumph Tiger 800XC (2020-2021)
'07 BMW 1200 GS (2021-)
'99 BMW R1100RT (2021-2022)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Pirelli Angel, erfaringer?

Legg inn av AJ »

oldmekker skrev:Nå har jeg leita og søkt etter info om Pirelli Angel, uten å finne så mye. Er det noen med erfaringer med dette dekket? Gjerne om brukeropplevelser og slitestyrke.
Har ingen 'nær engel' opplevelser med disse Pirelli-dekkene, men legger ut denne testen sånn at du kan lese hva andre har kommet fram til...:

http://img189.imageshack.us/img189/663/ ... bikeuk.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Pirelli Angel, erfaringer?

Legg inn av Blackbird »

Har kjørt ca.1000 mil med Angel på 2 sykler.En Cbr 1000 og en Dobbel X.Har ingen negative ting å si om disse.Er glad i solide nelegg,men har aldri opplevd slipp selv på grensa skulder/mønsterbane.Di tåler også stor fart rett frem i kraftig regn.Ang.normalt nedlegg på våt vei er di også grei.Jeg mener normale folk IKKE tester hvor MYE det tåler på slikt føre så d har jeg ikke prøvd.Da Pirelli kom med dekket lovet di en vesentlig forlenga kjørelengde enn forgjengeren Diablo Strada noe som ser ut til å stemme.D ene settet jeg snakker om er gått ca.700mil og er omtrent halvslitt.MEGET GÅTT FORNØYD!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Banditmannen »

Da har jeg akkurat bestilt et sett Michelin PR3 til den nette sum av 2463,70 inkl. frakt! :D

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Crinos »

Banditmannen skrev:Da har jeg akkurat bestilt et sett Michelin PR3 til den nette sum av 2463,70 inkl. frakt! :D
Veldig grei pris... skulle bare ønske at PR3 ble laget til mine ukurante dimensjoner.. hehe.
150/80B16 er bakdekket...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av rogg »

Tja, hva kjører han her på..?
[video]http://www.youtube.com/watch?v=KycZk1M7g24[/video]
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av GTline »

Er det noen her som har erfaring med Bridgestone BT 016 ?
Fikk lagt om til det idag da firmaet hadde rota med bestillingene (skulle ha Michelin PR3)
Regner med det er et greit dekk på tørr asfalt.
Men hvordan er disse i regn? :scratch

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Dexter »

Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.

Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...

Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".

Gjenstår bare montering og testing i morgen :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Banditmannen »

Dexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.

Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...

Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".

Gjenstår bare montering og testing i morgen :thumleft
Kjøpte du dekk på nett, eller hos Konnerud? Hvor mye tok de i så fall for dekk og jobb(eller bare jobb)
Kom du med løse felger, eller "hele sykkelen"?

Må sjekke ut hvilke muligheter jeg har hvis noe skulle skjære seg her i Skien og omegn... :8-[

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Dexter »

Banditmannen skrev:
Dexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.

Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...

Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".

Gjenstår bare montering og testing i morgen :thumleft
Kjøpte du dekk på nett, eller hos Konnerud? Hvor mye tok de i så fall for dekk og jobb(eller bare jobb)
Kom du med løse felger, eller "hele sykkelen"?

Må sjekke ut hvilke muligheter jeg har hvis noe skulle skjære seg her i Skien og omegn... :8-[
Jeg kjøpte på motorsykkeldekk.com, kom seg på ca. 2700 levert på døra. Nå leser jeg imidlertid at noen får fantastisk gode priser her hjemme og det stemmer nok med den varsla "prisprofilen" som er igangsatt for å ta tilbake lokalmarkedet, så jeg ville spurt jhos et par lokale pushere av Michelin (eller hva det nå måtte være).

Jeg skrudde av dekkene og møtte opp med nye dekk og gamle dekk på felg. Jeg betalte 350,- totalt men så er jeg støttemedlem hos Smia MC så jeg fikk litt ekstra rabatt på grunn av det. På epost oppga han 200 pr dekk og på hjemmesidene står det 250. Så jeg har ingen grunn til å klage. Jobben ble gjort mens jeg så på å han byttet ventiler og alt. Ingen overilt jobb, men nøyaktig og bra.
Elolz skrev:
Dexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.

Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Dette var interessant, når jeg fikk lagt om på min var det en del balansering, og endte opp med MASSE lodd på. På forhjulet var det pga felgen visstnok hadde fått seg et lite dunk etter jeg var litt uheldig i fjor, men er da lodd på bak også. Merker ikke noe på det når jeg kjører så det går vel greit :scratch
Det er klar at om felgen ikke er rett så vil du måtte forvente å kompensere med lodd. Men som han sa på Konnerud dekk, det er skjelden mer enn 5-10 gram som skal til på et moderne motorsykkeldekk (og da plassert KUN en plass på felgen) og er felgen bra så skal det ikke brukes maskin...

En annen myte som jeg glemte å nevne i innlegget i går: Dekk merkes ikke lengre med letteste punkt, dersom et dekk har et merke av noe slag så er det ikke letteste punkt... dette er fra gammelt av og har visstnok ikke vært praktisert de siste 10 årene...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Snikkeren »

Det med merking av letteste punkt tror jeg han tar feil på. Var for ikke så lenge siden på "Inspirasjonskveld" hos mc-deler, hvor de hadde en foredragsholder fra Michelin. Han sa at Michelin ikke hadde slike merker men at andre dekkprodusenter hadde.

Husker også da jeg fikk lagt om dekkene hos Humberset i Volda. Han plasserte prikken motsatt av ventilen og måtte på med 80! gram lodd. Da jeg hadde av dekkene for pulverlakkering plasserte jeg prikken ved ventilen da jeg la de på igjen og slapp unna med 25 gram.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Dexter »

Snikkeren skrev:Det med merking av letteste punkt tror jeg han tar feil på. Var for ikke så lenge siden på "Inspirasjonskveld" hos mc-deler, hvor de hadde en foredragsholder fra Michelin. Han sa at Michelin ikke hadde slike merker men at andre dekkprodusenter hadde.

Husker også da jeg fikk lagt om dekkene hos Humberset i Volda. Han plasserte prikken motsatt av ventilen og måtte på med 80! gram lodd. Da jeg hadde av dekkene for pulverlakkering plasserte jeg prikken ved ventilen da jeg la de på igjen og slapp unna med 25 gram.
Han her dekkmannen fortalte at han hadde vært på en dekk-messe og spurt om akkurat dette og fått til svar det jeg har gjengitt her. Det betyr vel selvfølgelig ikke at noen kanskje enda benytter det. Han fortalte bl.a. hvorfor f.eks. Michelin og Pirelli og sikkert flere er så godt balanserte når de re produserte... Alle skjøter at alle lag i dekket er bevisst og uten tilfeldighet plassert rundt i dekket, mens noen produsenter har alle skjøtene på samme plass. De som har skjøten på samme plass vil naturligvis ha et punkt som er tyngre og motsatt lettere.

Mer enn dette vet jeg ikke og noen fasit må ikke mine innlegg være, jeg bare forholder meg til gitt informasjon fra en som har dette som yrke og interesse.

Det var iallefall interessant å se at begge mine dekk var 100% uten noen lodd i det hele tatt. Skal teste hjemme også før jeg skrur dem på.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Snikkeren »

Godt mulig det gjelder pirelli også, men isåfall har de vel ikke prikk på dekket sitt heller. Det har ikke Michelin ihvertfall. Metzeler som jeg la om til sist hadde prikk, og der utgjorde det ihvertfall en god del. Uansett så skader det ikke å plassere markeringen ved ventilen, så er man på den sikre siden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Rottenikken »

Har fått litt erfaring med Metzeler Z8 Interact, har kjørt med disse dekkene både foran og bak ca. 700 mil, og har ikke noe negativt å si om dem, det er jo touringdekk, og relatert til det, så er de suverene!
Kan absolutt anbefale dem!
Veien er viktigere enn målet.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Banditmannen »

Da har jeg fått på dekka på felgene, og felgene på sykkelen! :P :p
CBP i Skien la om dekka for den nette sum av 481,- Syns ikke det er så ille! :D
Men det blei fire lodd framme og fem på bakfelgen, men sånn må det vel være...

Totalpris for dekk på felg ble da 2944,70 \:D/

Har ikke fått testa de enda, bortsett fra 50 meter på parkerinsplassen, og på den lille turen fant jeg ut at nye Michelin Pilot Road 3 er formidable steinplukkere! :O
Grusen spruta rundt sykkelen, og farta var vel max 20 km/t. :eh
Noen andre som har erfart dette? Satser på at det er fordi de er spill nye... :8-[

Svar