Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
-
- Innlegg: 53
- Registrert: 11 mai 2011, 08:23
- Motorsykkelen din: 2007 BMW R1200GS
- Bosted: Sør Rogaland
Pirelli Angel, erfaringer?
Nå har jeg leita og søkt etter info om Pirelli Angel, uten å finne så mye. Er det noen med erfaringer med dette dekket? Gjerne om brukeropplevelser og slitestyrke.
Jeg har fått et tilbud på kr 1450 pålagt på løse felger av det lokale mc-verksted. Noe som ikke er ille sammenliknet med motorsykkeldekk.com som skal ha 1207 kr. Legger man så på kr 200 i montering, så er man svært nære den lokale pusher.
Jeg har fått et tilbud på kr 1450 pålagt på løse felger av det lokale mc-verksted. Noe som ikke er ille sammenliknet med motorsykkeldekk.com som skal ha 1207 kr. Legger man så på kr 200 i montering, så er man svært nære den lokale pusher.
Tidligere motorsykler:
'95 Honda CB500 (2006-2007)
'99 BMW R850RT (2007-2008)
'91 Yamaha XT 600E (2009-2011)
'02 Suzuki V Strom 1000 (2008-2010)
'07 Yamaha TDM900A (2010-2014)
'09 BMW F800GS (2014-2015)
'11 Yamaha Super Tenere 1200 (2015-2018)
'15 Suzuki V Strom 1000 (2019-2019)
'13 KTM 1190 R (2019-2020)
'13 Triumph Tiger 800XC (2020-2021)
'07 BMW 1200 GS (2021-)
'99 BMW R1100RT (2021-2022)
'95 Honda CB500 (2006-2007)
'99 BMW R850RT (2007-2008)
'91 Yamaha XT 600E (2009-2011)
'02 Suzuki V Strom 1000 (2008-2010)
'07 Yamaha TDM900A (2010-2014)
'09 BMW F800GS (2014-2015)
'11 Yamaha Super Tenere 1200 (2015-2018)
'15 Suzuki V Strom 1000 (2019-2019)
'13 KTM 1190 R (2019-2020)
'13 Triumph Tiger 800XC (2020-2021)
'07 BMW 1200 GS (2021-)
'99 BMW R1100RT (2021-2022)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Pirelli Angel, erfaringer?
Har ingen 'nær engel' opplevelser med disse Pirelli-dekkene, men legger ut denne testen sånn at du kan lese hva andre har kommet fram til...:oldmekker skrev:Nå har jeg leita og søkt etter info om Pirelli Angel, uten å finne så mye. Er det noen med erfaringer med dette dekket? Gjerne om brukeropplevelser og slitestyrke.
http://img189.imageshack.us/img189/663/ ... bikeuk.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Pirelli Angel, erfaringer?
Har kjørt ca.1000 mil med Angel på 2 sykler.En Cbr 1000 og en Dobbel X.Har ingen negative ting å si om disse.Er glad i solide nelegg,men har aldri opplevd slipp selv på grensa skulder/mønsterbane.Di tåler også stor fart rett frem i kraftig regn.Ang.normalt nedlegg på våt vei er di også grei.Jeg mener normale folk IKKE tester hvor MYE det tåler på slikt føre så d har jeg ikke prøvd.Da Pirelli kom med dekket lovet di en vesentlig forlenga kjørelengde enn forgjengeren Diablo Strada noe som ser ut til å stemme.D ene settet jeg snakker om er gått ca.700mil og er omtrent halvslitt.MEGET GÅTT FORNØYD!
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: DEKKTRÅDEN
Da har jeg akkurat bestilt et sett Michelin PR3 til den nette sum av 2463,70 inkl. frakt! 

- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
Veldig grei pris... skulle bare ønske at PR3 ble laget til mine ukurante dimensjoner.. hehe.Banditmannen skrev:Da har jeg akkurat bestilt et sett Michelin PR3 til den nette sum av 2463,70 inkl. frakt!
150/80B16 er bakdekket...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
Tja, hva kjører han her på..?
[video]http://www.youtube.com/watch?v=KycZk1M7g24[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=KycZk1M7g24[/video]
Re: DEKKTRÅDEN
Er det noen her som har erfaring med Bridgestone BT 016 ?
Fikk lagt om til det idag da firmaet hadde rota med bestillingene (skulle ha Michelin PR3)
Regner med det er et greit dekk på tørr asfalt.
Men hvordan er disse i regn?
Fikk lagt om til det idag da firmaet hadde rota med bestillingene (skulle ha Michelin PR3)
Regner med det er et greit dekk på tørr asfalt.
Men hvordan er disse i regn?

- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: DEKKTRÅDEN
Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen
Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen

Det er det samme for skylda hvem som har den...
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: DEKKTRÅDEN
Kjøpte du dekk på nett, eller hos Konnerud? Hvor mye tok de i så fall for dekk og jobb(eller bare jobb)Dexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen
Kom du med løse felger, eller "hele sykkelen"?
Må sjekke ut hvilke muligheter jeg har hvis noe skulle skjære seg her i Skien og omegn...

- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: DEKKTRÅDEN
Jeg kjøpte på motorsykkeldekk.com, kom seg på ca. 2700 levert på døra. Nå leser jeg imidlertid at noen får fantastisk gode priser her hjemme og det stemmer nok med den varsla "prisprofilen" som er igangsatt for å ta tilbake lokalmarkedet, så jeg ville spurt jhos et par lokale pushere av Michelin (eller hva det nå måtte være).Banditmannen skrev:Kjøpte du dekk på nett, eller hos Konnerud? Hvor mye tok de i så fall for dekk og jobb(eller bare jobb)Dexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen
Kom du med løse felger, eller "hele sykkelen"?
Må sjekke ut hvilke muligheter jeg har hvis noe skulle skjære seg her i Skien og omegn...
Jeg skrudde av dekkene og møtte opp med nye dekk og gamle dekk på felg. Jeg betalte 350,- totalt men så er jeg støttemedlem hos Smia MC så jeg fikk litt ekstra rabatt på grunn av det. På epost oppga han 200 pr dekk og på hjemmesidene står det 250. Så jeg har ingen grunn til å klage. Jobben ble gjort mens jeg så på å han byttet ventiler og alt. Ingen overilt jobb, men nøyaktig og bra.
Det er klar at om felgen ikke er rett så vil du måtte forvente å kompensere med lodd. Men som han sa på Konnerud dekk, det er skjelden mer enn 5-10 gram som skal til på et moderne motorsykkeldekk (og da plassert KUN en plass på felgen) og er felgen bra så skal det ikke brukes maskin...Elolz skrev:Dette var interessant, når jeg fikk lagt om på min var det en del balansering, og endte opp med MASSE lodd på. På forhjulet var det pga felgen visstnok hadde fått seg et lite dunk etter jeg var litt uheldig i fjor, men er da lodd på bak også. Merker ikke noe på det når jeg kjører så det går vel greitDexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
En annen myte som jeg glemte å nevne i innlegget i går: Dekk merkes ikke lengre med letteste punkt, dersom et dekk har et merke av noe slag så er det ikke letteste punkt... dette er fra gammelt av og har visstnok ikke vært praktisert de siste 10 årene...
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: DEKKTRÅDEN
Det med merking av letteste punkt tror jeg han tar feil på. Var for ikke så lenge siden på "Inspirasjonskveld" hos mc-deler, hvor de hadde en foredragsholder fra Michelin. Han sa at Michelin ikke hadde slike merker men at andre dekkprodusenter hadde.
Husker også da jeg fikk lagt om dekkene hos Humberset i Volda. Han plasserte prikken motsatt av ventilen og måtte på med 80! gram lodd. Da jeg hadde av dekkene for pulverlakkering plasserte jeg prikken ved ventilen da jeg la de på igjen og slapp unna med 25 gram.
Husker også da jeg fikk lagt om dekkene hos Humberset i Volda. Han plasserte prikken motsatt av ventilen og måtte på med 80! gram lodd. Da jeg hadde av dekkene for pulverlakkering plasserte jeg prikken ved ventilen da jeg la de på igjen og slapp unna med 25 gram.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: DEKKTRÅDEN
Han her dekkmannen fortalte at han hadde vært på en dekk-messe og spurt om akkurat dette og fått til svar det jeg har gjengitt her. Det betyr vel selvfølgelig ikke at noen kanskje enda benytter det. Han fortalte bl.a. hvorfor f.eks. Michelin og Pirelli og sikkert flere er så godt balanserte når de re produserte... Alle skjøter at alle lag i dekket er bevisst og uten tilfeldighet plassert rundt i dekket, mens noen produsenter har alle skjøtene på samme plass. De som har skjøten på samme plass vil naturligvis ha et punkt som er tyngre og motsatt lettere.Snikkeren skrev:Det med merking av letteste punkt tror jeg han tar feil på. Var for ikke så lenge siden på "Inspirasjonskveld" hos mc-deler, hvor de hadde en foredragsholder fra Michelin. Han sa at Michelin ikke hadde slike merker men at andre dekkprodusenter hadde.
Husker også da jeg fikk lagt om dekkene hos Humberset i Volda. Han plasserte prikken motsatt av ventilen og måtte på med 80! gram lodd. Da jeg hadde av dekkene for pulverlakkering plasserte jeg prikken ved ventilen da jeg la de på igjen og slapp unna med 25 gram.
Mer enn dette vet jeg ikke og noen fasit må ikke mine innlegg være, jeg bare forholder meg til gitt informasjon fra en som har dette som yrke og interesse.
Det var iallefall interessant å se at begge mine dekk var 100% uten noen lodd i det hele tatt. Skal teste hjemme også før jeg skrur dem på.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: DEKKTRÅDEN
Godt mulig det gjelder pirelli også, men isåfall har de vel ikke prikk på dekket sitt heller. Det har ikke Michelin ihvertfall. Metzeler som jeg la om til sist hadde prikk, og der utgjorde det ihvertfall en god del. Uansett så skader det ikke å plassere markeringen ved ventilen, så er man på den sikre siden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: DEKKTRÅDEN
Har fått litt erfaring med Metzeler Z8 Interact, har kjørt med disse dekkene både foran og bak ca. 700 mil, og har ikke noe negativt å si om dem, det er jo touringdekk, og relatert til det, så er de suverene!
Kan absolutt anbefale dem!
Kan absolutt anbefale dem!
Veien er viktigere enn målet.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: DEKKTRÅDEN
Da har jeg fått på dekka på felgene, og felgene på sykkelen!
CBP i Skien la om dekka for den nette sum av 481,- Syns ikke det er så ille!
Men det blei fire lodd framme og fem på bakfelgen, men sånn må det vel være...
Totalpris for dekk på felg ble da 2944,70
Har ikke fått testa de enda, bortsett fra 50 meter på parkerinsplassen, og på den lille turen fant jeg ut at nye Michelin Pilot Road 3 er formidable steinplukkere!
Grusen spruta rundt sykkelen, og farta var vel max 20 km/t.
Noen andre som har erfart dette? Satser på at det er fordi de er spill nye...


CBP i Skien la om dekka for den nette sum av 481,- Syns ikke det er så ille!

Men det blei fire lodd framme og fem på bakfelgen, men sånn må det vel være...
Totalpris for dekk på felg ble da 2944,70

Har ikke fått testa de enda, bortsett fra 50 meter på parkerinsplassen, og på den lille turen fant jeg ut at nye Michelin Pilot Road 3 er formidable steinplukkere!

Grusen spruta rundt sykkelen, og farta var vel max 20 km/t.

Noen andre som har erfart dette? Satser på at det er fordi de er spill nye...
