Måtte bare dele en sjokkerende opplevelse med dere...

Først av alt: ingen personskader!

Poden som er helt fersk lett-mc fører fikk satt på et helt nytt bakdekk på sykkelen sin på fredag. Jag informerte han innstendig om farene med nytt dekk. Dette forsto han godt.
Allikevel klarte han å miste grepet på vei ut av en rundkjøring samme dag. Det gikk ikke så fort, men sykkelen forsvant ut og ble kilt fast under autovernet.. Poden stoppet før autovernet og kom seg på bena ganske fort tror jeg...
Bilføreren som kjørte rett bak, ville tydeligvis ikke bli våt i håret. så de kjørte bare videre...
I likhet med ca 10 stk til !!!!
](./images/smilies/grrr.gif)
Dette var fredag formiddag og en del biler på veien.. til slutt kom det en unggutt i bil motsatt vei, han stoppet og hjalp til

Så nå har poden fått bekreftet at kjøreutstyr er viktig, ( oppskrapet ankelbeskyttelse, skinnhansker, og en litt vond skulder som ble reddet av kjørejakka.!

Han har også lært så altfor tidlig at empati hos medtrafikanter kan ikke forventes.
Og til slutt at feks 40km/t er altfor fort i en 60 sone... Hvis forholdene tilsier det hehe

Sykkelen fikk småskader og koster ikke mye å reparere. Men han er skikkelig lei seg siden han akkurat har byttet all plast osv på den...
Jeg er faktisk litt glad for denne utforkjøringen.. jo mer vi lærer av slike opplevelser, jo bedre rustet håper jeg vi er til å forstå farene som kan lure der ute... dette er tross alt billig kjøpt lærdom
Erik