Tysk vs japansk mc
-
- Innlegg: 444
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Tysk vs japansk mc
I bilverden sier man jo at japanske biler har lite feil. I tillegg har jo tyske biler hatt et litt frynsete rykte, selv om dette vel er i ferd med å bli bedre......:)
HVordan er dette i mc verden. Er det gjort undersøkelser på japanske slik som yamaha /suzuki vs BMW og italienske bugatti?
Synes jo BMW sykler er flotte sykler, men blir det surr og tøys når de blir "gamle"?
HVordan er dette i mc verden. Er det gjort undersøkelser på japanske slik som yamaha /suzuki vs BMW og italienske bugatti?
Synes jo BMW sykler er flotte sykler, men blir det surr og tøys når de blir "gamle"?
I don`t care about little things.....
Re: Tysk vs japansk mc
Er du smartere enn du aner, velger du en japaner!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tysk vs japansk mc
Er ikke lenger så mye å velge blant når det kommer til tyske motorsykler...
Når ser det ut til at Horex er på vei tilbake, men ellers er det tynt i rekkene når det gjelder tyngre MC-maskineri fra Germania... MZ er historie og det samme er vel Sachs og dermed husker jeg ikke flere tyske utdødde MC-merker, jeg...
Kanskje mer interessant å se nærmere på japanske MC vs. de italienske produsentene?

Når ser det ut til at Horex er på vei tilbake, men ellers er det tynt i rekkene når det gjelder tyngre MC-maskineri fra Germania... MZ er historie og det samme er vel Sachs og dermed husker jeg ikke flere tyske utdødde MC-merker, jeg...

Kanskje mer interessant å se nærmere på japanske MC vs. de italienske produsentene?



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Tysk vs japansk mc
Visste ikke at bugatti lagde mc'er jeg... 

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-
- Innlegg: 444
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Re: Tysk vs japansk mc
Ducati skulle det ha vært....... Liten trykkleif:)
I don`t care about little things.....
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Tysk vs japansk mc
Jeg syns at Engelsk mc vesus Italiensk mc er en mer interesant sammenligning
Dette er jo perfekte, feilfrie sykkler
....øøøøh, ja, bortsett fra, øøøøøøhh, mmmmmmm, jaa, kanskje noen "særegenheter"



Dette er jo perfekte, feilfrie sykkler



Sist redigert av ArcticTiger den 01 jun 2011, 23:01, redigert 1 gang totalt.
Re: Tysk vs japansk mc
Skal prøve meg på litt synsing på det tema ang. japanske/italienske.
Det har vel lenge vore sagt at italienske sykler og biler har meir sjel og sjarm enn det som blir laga andre plassar i verda.
Og er nok noko i det.
At det er i gjennomsnittet meir feil på køyretøy som kjem frå Italia er vel ikkje noko nytt. Men kanskje det er litt av sjarmen.
Viss du har ein bil/motorsykkel som har sin eigen "personlegheit", litt merkeleg gange, småelektriske feil osv. Så føler du at du kjenner ditt køyretøy.
Ser for meg det at viss ein tar det for gitt at den skal virke perfekt heile tida, så blir ein skuffa når ting først går gale.
Mens viss det heile vegen har vore småting, så blir ein glad og fornøgd dei gangene ting er i orden.
Japan - kjent for å vere nøyaktige, hardtarbeidende og stoltheit i arbeidet. Og går meir for å vere presise og teknologiske i det dei gjer.
Italia - kjent for å vere romantiske, legge mykje i følelser og sjel.
Japp, gjekk for skikkeleg stereotypiske beskrivelser der. Men føler at det gjenspeiles litt i biler/motorsykler.
Så får folk sjølv velge om dette var on-topic eller veldig off-topic
Det har vel lenge vore sagt at italienske sykler og biler har meir sjel og sjarm enn det som blir laga andre plassar i verda.
Og er nok noko i det.
At det er i gjennomsnittet meir feil på køyretøy som kjem frå Italia er vel ikkje noko nytt. Men kanskje det er litt av sjarmen.
Viss du har ein bil/motorsykkel som har sin eigen "personlegheit", litt merkeleg gange, småelektriske feil osv. Så føler du at du kjenner ditt køyretøy.
Ser for meg det at viss ein tar det for gitt at den skal virke perfekt heile tida, så blir ein skuffa når ting først går gale.
Mens viss det heile vegen har vore småting, så blir ein glad og fornøgd dei gangene ting er i orden.
Japan - kjent for å vere nøyaktige, hardtarbeidende og stoltheit i arbeidet. Og går meir for å vere presise og teknologiske i det dei gjer.
Italia - kjent for å vere romantiske, legge mykje i følelser og sjel.
Japp, gjekk for skikkeleg stereotypiske beskrivelser der. Men føler at det gjenspeiles litt i biler/motorsykler.
Så får folk sjølv velge om dette var on-topic eller veldig off-topic
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tysk vs japansk mc
He-he... jo'a... men det har vært et visst frafall i britisk MC-industri også, dessverre... Men nå ser det ut til at Nortomn er på vei tilbakeArcticTiger skrev:Jeg syns at Engelsk mc vesus Italiensk mc er en mer interesant sammenligning![]()

Kan for øvrig nevne at det var en Matchless 500 kubikker fra 1954 som dro land veteranprisen på MC-mønstringa her på Hadeland i helga. Var på en annen jobb så fikk ikke vært der, men kunne vært artig å kikket nærmere på akkurat den sykker'n, ja

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Tysk vs japansk mc
Nothing beats German ingenuity!!!
Skal du ha en sykkel som har absolutt best kjøreegenskaper på VEI... Kjøp BMW. Den er designet på Nordsløyfa...
Skal du ha et banemonster velger du en riskoker.
Skal du ha noe som verken går fort, eller er særlig trygt å kjøre på, og trenger mer vedlikehold enn stort sett alle andre merker... Gjør du som meg, kjører Harley.
Skal du ha en sykkel som har absolutt best kjøreegenskaper på VEI... Kjøp BMW. Den er designet på Nordsløyfa...
Skal du ha et banemonster velger du en riskoker.
Skal du ha noe som verken går fort, eller er særlig trygt å kjøre på, og trenger mer vedlikehold enn stort sett alle andre merker... Gjør du som meg, kjører Harley.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- KawaSuki
- Innlegg: 83
- Registrert: 06 mai 2011, 22:27
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
- Bosted: Halden/Tistedal
Re: Tysk vs japansk mc
Hva som er best , er etter min mening ett hypotetisk spørsmål ! .
Elektronikk , det være seg Tysk , eller Japansk , har iallefall til d.d. vist seg til før eller siden vil volde problemer .
¨¨ Om det blir snakk om personligheten til kjøretøyene , blir jo spørsmålet hvor mye man har " råd " til å bruke
på doningen .
Elektrisk ditt , og elektrisk datt , jeg foretrekker å kjøre sykkel på gamle måten , trenger ikke utetempraturmåler
engang . Jeg kjenner jo sjøl om det er varmt eller kaldt og fryse litt på fingra er jo også helt normalt når tempen
nærmer seg 0 grader .
Klart det hadde vært fornøyelig å krusa rundt i en Gold Wing med boblebad og badstu , og med så mange tekniske
hjelpemidler , at det er umulig for gamle folk å forstå .
Enig med avdøde Ivar Medaas som sang at " man skal være glad i den nesa man har " ! .
Hvis den på toppen av det hele er betalt , da er det grunn til å kose seg .
fidel
Elektronikk , det være seg Tysk , eller Japansk , har iallefall til d.d. vist seg til før eller siden vil volde problemer .
](./images/smilies/grrr.gif)
](./images/smilies/grrr.gif)
¨¨ Om det blir snakk om personligheten til kjøretøyene , blir jo spørsmålet hvor mye man har " råd " til å bruke
på doningen .
Elektrisk ditt , og elektrisk datt , jeg foretrekker å kjøre sykkel på gamle måten , trenger ikke utetempraturmåler
engang . Jeg kjenner jo sjøl om det er varmt eller kaldt og fryse litt på fingra er jo også helt normalt når tempen
nærmer seg 0 grader .
Klart det hadde vært fornøyelig å krusa rundt i en Gold Wing med boblebad og badstu , og med så mange tekniske
hjelpemidler , at det er umulig for gamle folk å forstå .
Enig med avdøde Ivar Medaas som sang at " man skal være glad i den nesa man har " ! .
Hvis den på toppen av det hele er betalt , da er det grunn til å kose seg .

fidel
- JanK
- Innlegg: 740
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Tysk vs japansk mc
Stereotyper har ofte mye sannhet i seg...KennethV skrev:Japan - kjent for å vere nøyaktige, hardtarbeidende og stoltheit i arbeidet. Og går meir for å vere presise og teknologiske i det dei gjer.
Italia - kjent for å vere romantiske, legge mykje i følelser og sjel.
Japp, gjekk for skikkeleg stereotypiske beskrivelser der. Men føler at det gjenspeiles litt i biler/motorsykler.
Italienske biler og sykler er som regel fantastiske å se på å kjøre, men de har ofte en sart sjel...
Jeg liker å sammenligne de med Italienske kvinner, hvis du tar godt vare på dem og behandler dem som prinsesser gir de deg utrolig mye (kjøre)glede, men hvis du slurver med vedlikeholdet blir gleden fort snudd til sorg...
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Re: Tysk vs japansk mc
Det blir noe feil på alle sykler når de blir eldre. Noen merker utmerker seg jo med mer feil enn andre, og eldre ducati har mer feil enn eldre BMW OG japser, generelt.
Men, igjen, vedlikehold har mye å si, så du kan godt få en japse osm bare detter fra hverandre, og en ducati som bare går og går, (men det elektirske på gamle duc`er er dårlig) :-)
BMW trenger vedlikehold, men er solide, så er den godt vedlikeholdt skal det noe til for å kjøpe katta i sekken, samme med japser. Nå har vi jo totaktere også fra japsene, de er litt annet kapittel, og bør holdes utenfor kanskje.
;)
Mitt syn på saken, uten nevneverdige forskningsmaterialer i bunnen :-)
Men, igjen, vedlikehold har mye å si, så du kan godt få en japse osm bare detter fra hverandre, og en ducati som bare går og går, (men det elektirske på gamle duc`er er dårlig) :-)
BMW trenger vedlikehold, men er solide, så er den godt vedlikeholdt skal det noe til for å kjøpe katta i sekken, samme med japser. Nå har vi jo totaktere også fra japsene, de er litt annet kapittel, og bør holdes utenfor kanskje.

Mitt syn på saken, uten nevneverdige forskningsmaterialer i bunnen :-)
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Re: Tysk vs japansk mc
Noen liker dattera noen liker svigermora... Her tror jeg smaken er som baken.
I dag tror jeg ikke det ene merket er bedre en det andre. Elektronikk og elektrisk kommer fra samme fabrikk nedi i Langtbortivekkistan et sted.
Dekkprodusentene er de samme, støtdempere kommer fra samme produsenter. Skruer og mutrer kommer fra samme produsenter...FOR JEG tror ikke at hver mc-produsent lager sine egen elektronikk, mutrer, skruer eller dempere.
Det jeg tror har betydning er hvor og hvem disse dele blir satt sammen.
Når en nasjon er stolt over varen sin, legger dem vekt i levere en god vare. Da vil de være mere nøye med å sjekke delene som brukes. Ser de en svakhet eller at det kan være noe som ikke er som det skal, blir den bytter den ut med en annen...
Der industrien består av arbeidere fra andre steder, vil lønnen være det viktigste og ikke produktet. Jeg mener de vil tenke...Spiller ingen rolle, bare jeg får lønna min... Sikkert noen som vill kjenne seg igjen her. Hvem kan med hånden på hjertet si at vi ikke har sett en svakhet, og bare latt det gå uten å gjøre noe med det.
I dag tror jeg ikke det ene merket er bedre en det andre. Elektronikk og elektrisk kommer fra samme fabrikk nedi i Langtbortivekkistan et sted.
Dekkprodusentene er de samme, støtdempere kommer fra samme produsenter. Skruer og mutrer kommer fra samme produsenter...FOR JEG tror ikke at hver mc-produsent lager sine egen elektronikk, mutrer, skruer eller dempere.
Det jeg tror har betydning er hvor og hvem disse dele blir satt sammen.
Når en nasjon er stolt over varen sin, legger dem vekt i levere en god vare. Da vil de være mere nøye med å sjekke delene som brukes. Ser de en svakhet eller at det kan være noe som ikke er som det skal, blir den bytter den ut med en annen...
Der industrien består av arbeidere fra andre steder, vil lønnen være det viktigste og ikke produktet. Jeg mener de vil tenke...Spiller ingen rolle, bare jeg får lønna min... Sikkert noen som vill kjenne seg igjen her. Hvem kan med hånden på hjertet si at vi ikke har sett en svakhet, og bare latt det gå uten å gjøre noe med det.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Tysk vs japansk mc
:[-o<
Som dere ser kjører jeg en eldre japaner,men har også prøvd nyere
japanske cruisere.
Har også prøvd en BMW K 1200 GT på MC-huset Nydal,aldri har jeg følt meg mer
"hjemme" på en MC fra første stund..
Men ikke dermed noe galt sagt om
,noen liker ditt og noen datt...
Men har nok mest lyst på en japanerinne,


japanske cruisere.


Har også prøvd en BMW K 1200 GT på MC-huset Nydal,aldri har jeg følt meg mer
"hjemme" på en MC fra første stund..

Men ikke dermed noe galt sagt om


Men har nok mest lyst på en japanerinne,



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Tysk vs japansk mc
Din første linje var kanskje mest riktig fra 80 tallet til litt over millennium. Kan nok være at Tyske biler ennå kan ha større risiko for feil enn Japanske men hva tror du det skyldes?frissy skrev:I bilverden sier man jo at japanske biler har lite feil. I tillegg har jo tyske biler hatt et litt frynsete rykte, selv om dette vel er i ferd med å bli bedre......:)
HVordan er dette i mc verden. Er det gjort undersøkelser på japanske slik som yamaha /suzuki vs BMW og italienske bugatti?
Synes jo BMW sykler er flotte sykler, men blir det surr og tøys når de blir "gamle"?
Jeg er overbevist om at det skyldes pionerarbeid og mer presisjon. Hvis man f.eks studerer en BMW bil v.s en Toyota bil så er det ikke til å stikke under en stol at du vil finne mer avanserte løsninger i BMWen. Er også overbevist om at du finner tettere klaringer mellom karroserideler på BMWen.
Av slike detaljer føler man kvaliteten men kan være at man har en større sjanse for at en ting kan slutte å fungere etter hensikten.
Men så er spørsmålet hva man vil ha , vil man ha inovativ teknikk og være en del av utviklingen men ta sjansen på at man kan være uheldig selv om sjansen er på promillestadiet?
Eller vil man safe og ta et valg med lang garanti og teknikk som har vært prøvd tidligere , kanskje litt kjedelig?
Man kan forreste se disse eksemplene begynner å innhente Japansk industri , f.eks så har vel Toyota aldri lagd en bil med flere feil enn nye Avensis. Det koster å følge med utviklingen og prøve nye ting.
Til din andre linje vil jeg svare akkurat det samme som i bilverdenen

Det tredje du lurer på , vil jeg svare nei på. Jo eldre en BMW blir dess bedre blir den


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Tysk vs japansk mc
Og hvordan er så de Japanske kvinnene...JanK skrev: Stereotyper har ofte mye sannhet i seg...
Italienske biler og sykler er som regel fantastiske å se på å kjøre, men de har ofte en sart sjel...
Jeg liker å sammenligne de med Italienske kvinner, hvis du tar godt vare på dem og behandler dem som prinsesser gir de deg utrolig mye (kjøre)glede, men hvis du slurver med vedlikeholdet blir gleden fort snudd til sorg...

Re: Tysk vs japansk mc
Heh - heh!
Her er den gamle evigvarende og underholdende diskusjonen igang igen :-)
Når det gjelder biler har vi "en av hver" Toyota og BMW, og har derfor muigheten til å sammenlikne.
BMW'n er helt klart mer "skjør" med sitt multi-link bakhjulsoppheng kontra Toyotaen med torsjons bjelke frest ut i et stykke. Hva elektronikk gjelder er Toyotaen nesten mer Tysk en BMW'n, for de fant ut at de måtte til USA for å finne et lydanlegg som dugde (Harmann Kardon), mens alt som finnes av motorelektronikk i Toyotaen er merket "bosch"!! BMW'en er definitivt mest Norsk med mange komponenter i styringa fra Raufoss! (Steertech)
BMW har visstnok endel problemer med K1200/K1300 i form av at kardanger går føyken, en og annen clutch kurv sprekker under høy belastning etc. uten at noe av dette kan ha noe med ønsket om gode kjøreegenskaper å gjøre. Uansett er dette barnesykdommer som de plukker vekk,,, FORT! Dette er tross alt en helt ny måte for BMW å bygge et driverk. Med rekkefirer på tvers, clutch i oljebad, og motor og gear i en enhet, har disse mye mer til felles med tradisjonell japansk mc-produksjon enn merkets tidligere tradisjoner.
Nå har BMW vært veldig innovative med hjuloppheng på sykler, selv om S1000RR er veldig tradisjonell i så måte.
ESA er en kjempefin ting, og dette kommer på alle andre sykler også. Liknende ting finnes allerede på tilbehørsmarkedet.. BMW har vært med å bekoste utviklingen av dette og sikkert fått rettighetene til dette fra denne produsenten, en stund.
MC'er får mer og mer felles, produsentene ser på hverandre, og det er iallefall jeg veldig glad for!!!! Kommer ALDRI til å bry meg om hvor en mc (eller bil) er produsert, det er kun kjøretøyets funksjon/ytelse osm er interessant.
Her er den gamle evigvarende og underholdende diskusjonen igang igen :-)
Når det gjelder biler har vi "en av hver" Toyota og BMW, og har derfor muigheten til å sammenlikne.
BMW'n er helt klart mer "skjør" med sitt multi-link bakhjulsoppheng kontra Toyotaen med torsjons bjelke frest ut i et stykke. Hva elektronikk gjelder er Toyotaen nesten mer Tysk en BMW'n, for de fant ut at de måtte til USA for å finne et lydanlegg som dugde (Harmann Kardon), mens alt som finnes av motorelektronikk i Toyotaen er merket "bosch"!! BMW'en er definitivt mest Norsk med mange komponenter i styringa fra Raufoss! (Steertech)
BMW har visstnok endel problemer med K1200/K1300 i form av at kardanger går føyken, en og annen clutch kurv sprekker under høy belastning etc. uten at noe av dette kan ha noe med ønsket om gode kjøreegenskaper å gjøre. Uansett er dette barnesykdommer som de plukker vekk,,, FORT! Dette er tross alt en helt ny måte for BMW å bygge et driverk. Med rekkefirer på tvers, clutch i oljebad, og motor og gear i en enhet, har disse mye mer til felles med tradisjonell japansk mc-produksjon enn merkets tidligere tradisjoner.
Nå har BMW vært veldig innovative med hjuloppheng på sykler, selv om S1000RR er veldig tradisjonell i så måte.
ESA er en kjempefin ting, og dette kommer på alle andre sykler også. Liknende ting finnes allerede på tilbehørsmarkedet.. BMW har vært med å bekoste utviklingen av dette og sikkert fått rettighetene til dette fra denne produsenten, en stund.
MC'er får mer og mer felles, produsentene ser på hverandre, og det er iallefall jeg veldig glad for!!!! Kommer ALDRI til å bry meg om hvor en mc (eller bil) er produsert, det er kun kjøretøyets funksjon/ytelse osm er interessant.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Tysk vs japansk mc
Den beste MC/bil i verda er den som je har nå
du skulle bare høre hvis motor`n ville gå

du skulle bare høre hvis motor`n ville gå





Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- KawaSuki
- Innlegg: 83
- Registrert: 06 mai 2011, 22:27
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
- Bosted: Halden/Tistedal
Re: Tysk vs japansk mc
Det enkleste , er ofte det beste , iallefall for meg ! .
Skal man bytte sykkel hvert 3dje år , blir det en annen sak , men den divisjonen tilhører ikke jeg .
Vedlikehold og kjørestil , bestemmer stort sett omfanget av problemer ! .
Sykler er lettere enn kvinnfolk , behandler man dem pent , varer de lengre , mens kvinnfolk bare forlanger mer ! .
KawaSuki

Skal man bytte sykkel hvert 3dje år , blir det en annen sak , men den divisjonen tilhører ikke jeg .
Vedlikehold og kjørestil , bestemmer stort sett omfanget av problemer ! .
Sykler er lettere enn kvinnfolk , behandler man dem pent , varer de lengre , mens kvinnfolk bare forlanger mer ! .

KawaSuki
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Tysk vs japansk mc
Og når du slår av tenninga, blir det stillt !KawaSuki skrev:Det enkleste , er ofte det beste , iallefall for meg ! .![]()
Skal man bytte sykkel hvert 3dje år , blir det en annen sak , men den divisjonen tilhører ikke jeg .
Vedlikehold og kjørestil , bestemmer stort sett omfanget av problemer ! .
Sykler er lettere enn kvinnfolk , behandler man dem pent , varer de lengre , mens kvinnfolk bare forlanger mer ! .![]()
KawaSuki

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Tysk vs japansk mc
OG kan ignoreres i 5 måneder uten større problemer enn økt lyst hos eieren... 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Tysk vs japansk mc
JanK skrev:KennethV skrev: Jeg liker å sammenligne de med Italienske kvinner, hvis du tar godt vare på dem og behandler dem som prinsesser gir de deg utrolig mye (kjøre)glede, men hvis du slurver med vedlikeholdet blir gleden fort snudd til sorg...
hmmmmmmm... er det noe forskjell til de norske da ?


"Do the right thing"
Re: Tysk vs japansk mc
Der er det sorg og klaging hele veien uansett hvor mye vedlikehold som gies. :-# Nesten som en skulle tru at man var en klagemur ](./images/smilies/grrr.gif)
](./images/smilies/grrr.gif)
Re: Tysk vs japansk mc
Det er jo sikkert forskjeller innen BMWs historie også. Jeg er ingen bilmann, men jeg har forstått det slik at f.eks Mercedes biler fra 80-tallet eller så gikk en million km mens nyere modeller ikke beholdt samme kvalitet.frissy skrev:Synes jo BMW sykler er flotte sykler, men blir det surr og tøys når de blir "gamle"?
Jeg satset i fjor på en 1986 BMW K75 som min første MC. K75 og K100 er kjent som "flying brick" pga. en firkantet, kjedelig motor som bare går og går. K75 og K100 er vel nærmest identiske sykler bortsett fra at K75 "mangler" en sylinder og tilhørende kubikk. Men den har da tilsvarende gode toleranser og marginer for sikker drift. Jeg er ingen ekspert på nyere BMW-sykler (heller), men mitt løse inntrykk er at det har vært noe større utfordringer med driftssikkerheten på mange nyere modeller. På den annen side har jo nyere modeller mye mer "greier" som kan gå i stykker, men likevel.
- GSF
- Innlegg: 161
- Registrert: 30 apr 2010, 20:38
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
- Bosted: Lier
Re: Tysk vs japansk mc
BMW (eller Bratwürst Motor Wagon som det jo egentlig heter) er grei til sitt bruk. La den stå på tomgang i 10 minutter. Sleng så Bratwürstene på blokka i 5-7 minutter. Legg Bratwürstene i brød og ha på surkål. Du kan da formelig føle at du er i Tyskland. 
