Jeg har i andre tråder her på MCsiden.no skrytt voldsomt av "Excursion Pack", en vellaget softbagløsning fra amerikanske RevPack.
Jeg står for alt det jeg har skrevet og synes denne fortsatt er noe av det beste man kan skaffe seg der ute.
Men så gjør man likevel noen feilvurderinger... Jeg kommer ikke til å bruke den fantastisk flotte Rev Pack'en og grunnen det kommer jeg straks til.
Nevner først at jeg ble imponert over denne bag'en på handletur i Sverige. Den rommet mye og skapte ikkeno' hodebry på turen.
Men noen dager etterpå skulle jeg bruke bag'en igjen og oppdaget at - skræk & gru!!!

Vil ta for mye plass å beskrive eksakt hvordan "Excursion Pack" er konstruert, men kan slå fast at løsningen ikke egner seg for Tiger...
En annen ting vi opplevde på samme tur var at "Bags Connection" tankbag'en løsnet fra tanklokkfestet. Har ikke skjedd før, men etter en justering av det ene festepunktet ser det ut til at problemet er løst.
Handelturen avdekket dermed to ting vi hadde tatt for gitt, nemlig at RevPack'en og tankveska kunne brukes på lange turer.
Begge viste svakheter. Kanskje ikke RevPack'en like som "Bags Connection" tankveska, fordi brannskaden på RevPack bag'en mest av av alt skyldes feilvurderinger jeg gjorde...
Bra vi tok en lengre tur som vi gjorde sånn at vi oppdaget disse svakhetene før vi dro avgårde på turen til NorgesTreffet.
Dermed måtte det kjøpes ny softbag. Valget falt på RevPacks "Gear Bag", den neste største som rommer hele 102 liter!
Originalt festesystem duger, men blir en god del bedre med ROK straps.
Prøve i dag med fullpakket bag og fullpakket tankveske og begge deler ser ut til å funke purrfect

Synd med "Excursion Pack" bag'en, men lite å gjøre med det. Kan hende jeg får den reparert siden bag'en er såpass bra som den er.
Men å bruke den på Tiger blir ikke aktuelt...
Den nye "Gear Bag" ser ut til å funke meget bra. Har ikke like mange egenskaper som "Excursion Pack", men ting som fulgte med i kjøpet av den sistnevnte passer helt fint til den nye, bla. annet toppveska og regntrekket. Dermed er ikke avstanden mellom "Gear Bag" og "Excursion Bag" plagsomt stor likevel.
Her noen bilder:

Og her brannskaden på "Excursion Pack"...: