Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Dexter »

RuneMC skrev:Idag ble det endelig en litt lengre tur i varmt sommervær... \:D/
[album]2055[/album]
Bilder kommer etterhvert.... :skriver
Målet for dagens tur var Rjukan/Gaustadtoppen og tilbake, og det ble en 36 mil tilsammen :thumleft
Samme turen som jeg og 2000touring kjørte på mandag. Fin tur :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Ja, har jo sett det er flere som har tatt turen om Rjukan og Gaustadtoppen, så har hatt lyst til å ta turen lenge - ikke minst pga rapportene om siksakk-veien opp fra Rjukan, og så liker jeg jo å ferdes i fjellet da - om det er på hjul eller med fjellstøvler :D Men lyst og mulighet er to forskjellige ting...

Uansett, startet litt før 12 og dro ivei mot Kongsberg. Avkjøringen til Darbu rett før Kongsberg er jo kjent kontrollpunkt, så holdt stort sett køen i tilfelle. Deretter en kjapp tanking på Shell'n i Kongsberg så jeg ikke skulle trenge å tenke på tanking på turen. For meg blir jo turen fra Røyken til Kongsberg ren transport-etappe og videre forbi Kongsberg så er det også et stykke som kan betegnes som transport, før det blir litt mer svinger og artigere. Men det var vel først fra 37 og 364 at det ble morsommere.
Her fra et utsiktspunkt over Tinnsjøen, østre side
[album]2059[/album]
I bakgrunnen skimtes et "PRIVAT" skilt, så det er ikke fritt for eie-kjærhet her heller
[album]2060[/album]
Men ellers var utsikten fin. Det var også en kloning av min sykkel som passerte oppover mens jeg stod der.
[album]2061[/album][album]2062[/album]
Nede på flata etter å ha passert tettstedet Austbygde tok jeg et par bilder av selveste Tinnsjø
[album]2063[/album][album]2064[/album]
Da jeg nærmet meg Rjukan, så fenget en foss oppe i bratte skråningen mitt blikk og etterhvert nærmet avkjøringen til Gaustadtoppen seg også
[album]2065[/album][album]2066[/album]
Det er ikke mulig å se på fossen, men siksakk-veien opp til Gaustadtoppen gjør en av vendingene sine tett innpå den.
Veien oppover var bred og ny og det var også endel anleggsarbeider med forbedringer og sikring påbegynt ved siden av. Relativt enkelt å passere biler som saknet til 20 km/t, på sighseeing. Jeg fant et utsiktspunkt nær toppen av åssiden
[album]2069[/album][album]2067[/album][album]2068[/album]
Her ned mot Rjukan, som jeg faktisk ikke var innom fordi avkjøringen til Gaustadtoppen var litt før - men så ut som om veien som fortsatte på andre siden av Rjukan også var interessant - det får bli en annen tur...
[album]2070[/album][album]2071[/album]
Oppå høyfjellet var det straks mer brunt, men det har sin sjarm det også. Kunne vært artig å gått seg en tur også, men det får bli en gang jeg har mer tid...
[album]2072[/album][album]2073[/album][album]2074[/album]

Nedover veien til Tuddal var det forresten også noen krappe svinger, tildels krappere en de oppover på andre siden, så måtte senke farten betraktelig. En sving kom jeg for fort inn mot, så ble bråbrems med forbremsen og ABS'en slo inn. Om det var bare pga bremsingen eller om det også var noe glatt vet jeg ikke, men det er kjekt når teknikken redder en uansett. Tok også en liten avstikker på en grusvei bare for å teste hvordan det var å kjøre på skikkelig grusvei med sykkelen - virket greit, men kjørte jo også sakte siden jeg er sylfersk hva angår grusveier.
[album]2075[/album]

Tuddal virket som en koselig plass og tok en stopp på den lokale Joker butikken for å handle is og iskaffe :jada:
Tror muligens jeg skremte en liten gutt da jeg kjørte avgårde igjen, siden jeg stadig gjør den feilen at jeg parkerer sykkelen litt dumt. Som f.eks, denne gangen på nedsiden av en asfaltert plass med resultat at jeg måtte rulle den litt bakover en skråning og ta bakkestart på gress og grus for å komme opp på asfalten igjen, og den bakkestarten ble nok ikke helt perfekt :redface (les:ruste motoren litt vel mye pga litt sviktende gass/clutch koordinasjon) Alternativt kan dette være det definerende øyeblikket som gjør at guttungen senere i livet elsker (eller hater) MC :-k

Videre E134 mot Kongsberg og hjemover - E134 var vesentlig kjedeligere enn 364 synes jeg, så neste gang jeg evt gjør den turen tror jeg det er bedre å snu i Tuddal og kjøre samme vei tilbake. Fikk dog tatt et siste foto av stavkirken i Heddal på min tur langs E134
[album]2076[/album]
Ja, også ble det en liten "omvei" langs Eikeren og ned Hanekleiva på slutten da...

Alt i alt en knallfin tur :prf
Sist redigert av RuneMC den 04 jun 2011, 20:39, redigert 2 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flotte bilder, veldig fine bilder, RuneMC :thumleft
Kan ikke huske å ha vært på disse stedene med MC.
Er ført opp i boka som en "må ha opplevd"-tur denne sesongen \:D/

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

Havna på tur i dag opp Begnadalen til Fagernes så Valdresflya tilbake til Fagernes så Leira-Gol og hjem ned Hallingdal.
57 mil i knallvær. Topp mc-dag.
060.jpg
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Ble en liten tur på meg også, om enn ikke så lang som RuneMC og Rottenikken.
Ble ca 13 mil. Kjørte en av "kveldsrutene" mine, med en liten avstikker til Fosnavåg for å se på huset som et vennepar holder på å bygge.
Ruten:
http://maps.google.no/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=10" onclick="window.open(this.href);return false;

Fikk faktisk bruk for varmeholkene i dag, da det var mellom 8-10 grader ute. Og du verden for en forskjell. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har hatt varme i holkene før. :thumleft

Selv om det var forholdsvis kjølig, var det knall vær:
Bilde

Ble bare et lite stopp for å ta bilde, så det ble med det ene.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Ja, savner mine....
Tror jeg klikker inn og bestiller meg et par element med symtec. Var superfornøyd med de.

Lurte faktisk på å prøve Biltema-greiene... men det er vel kanskje bortkasta peng..?

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

@RuneMC: Åhh, så morro å se de flotte bildene dine fra Tuddal og Gaustatoppen :thumleft :thumleft
Jeg har ikke vært på de trakter siden jeg var på Trollrally i Tuddal i -73, -74 og -75! :D
Skal jammen ta den turen igjen en gang jeg er sørpå!!
Sist redigert av ArcticTiger den 05 jun 2011, 10:32, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Her er dagens "løype" (386 km) for oss som skal delta på NAF MC Trondheims tur:

Bilde
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Tidlig oppe og i fin form en søndagsmorgen. I dag skal vi til bl.a. AJ`s jaktmarker: Randsfjorden.
(kanskje langt unna der du bor, vet ikke). Håper mange møter opp i finværet. \:D/
Kjørerute iflg. terminlista:
5 juni kl 1000 Søndag: Hamar-Gjøvik-Trevatn-Randsfj-Kolbu-Gjøvik-Hamar.

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Rottenikken og Snikkeren - fine bilder, men dere må ta flere :D

Idag var det tid til en liten tur igjen, og hadde bestemt meg for å utforske østsiden av Tyrifjorden.
Svingte av ved Sundvollen og fulgte veien nordover. Gammel slitt vei, men ellers grei, 60-sone omtrent hele veien.
Tok så en avstikker opp til Damtjern som gjør at man får litt utsikt, her var det 40/30 soner hele veien.
Damtjern er sikkert fint utgangspunkt for turer innover i marka, men bar ellers preg av parkerte biler - 20kr i P-avgift om man ønsker å stå der.
Jeg knipset bilde og snudde.
[album]2084[/album][album]2085[/album]
Foto av sykkelen ved side-skogsvei (kjørte ikke innover dog)
[album]2086[/album]
Litt lenger ned fra Damtjern fant jeg utsiktspunkt
[album]2087[/album][album]2088[/album]
Ser dere forresten hesten ? - ikke jeg heller til å begynne med :knegg
[album]2089[/album][album]2090[/album]
en "stealth"-hest trenet i kamuflert framrykning i terrenget :lol

Etter det kjørte jeg via Hønefoss sentrum (og ble igjen minnet på hvorfor det går mye fortere utenom...) til Jevnaker og kjørte litt oppover langs Randsfjordens vestside. Fin vei, endel småhumper på partier men generelt ganske underholdende i 80-sonen når man kommer litt utenfor tettbebygde strøk.
Snudde her
[album]2091[/album]

Tilbake fra litt før Sundvollen var det faktisk kø som stedvis stoppet nesten helt opp pga omkjøringen via gamleveien. Fantastisk at Vegvesenet beregner 1 og 1/2 år på å fikse tunnellene! :oh :dontknow Køen tyder vel ellers på at det ikke er ferietid riktig ennå, så blir vel fullt trøkk med vanlig rushtrafikk imorgen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Som alltid flotte bilder RuneMC. :thumleft

Skal prøve å bli flinkere til å ta flere bilder, men når turen bare er på 10-15 mil blir det ikke så mange stopp. Stort sett blir det kun 1 stopp for å ta et bilde eller to.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:Tidlig oppe og i fin form en søndagsmorgen. I dag skal vi til bl.a. AJ`s jaktmarker: Randsfjorden.
(kanskje langt unna der du bor, vet ikke). Håper mange møter opp i finværet. \:D/
Kjørerute iflg. terminlista:
5 juni kl 1000 Søndag: Hamar-Gjøvik-Trevatn-Randsfj-Kolbu-Gjøvik-Hamar.
Hadde du gitt beskjed på forhånd hadde jeg sikkert tatt meg tida til å slenge meg med langs Randsfjorden. Er ikke så gæernt langt unna her jeg bor, serru... ;e
Alltid en fornøyelse å kjøre langs 'fjorden :thumleft

Regner med at dere hadd en flott tur. Var jo brukbart vær det meste av dagen her på Hadeland idag :-) .

Svein2

Legg inn av Svein2 »

Vi hadde en meget fin tur i godt kjørevær. :thumleft
Kjørte fra Hamar, over til Gjøvik og Fagernesvn. før vi tok til venstre ned til Hov.
Det var ikke så mye vi så av Randsfjorden, for vi kjørte over Trevatn, fint område med mye svinger,
men jeg hørte noen med litt kort fjøringsvei, klage på dårlig vei og humper over der. :knegg
Kjørte mot Mjøsa igjen via Eina, Kolbu og Kapp.
Meget fin dag. :prf

Svein2

Legg inn av Svein2 »

AJ skrev: Hadde du gitt beskjed på forhånd hadde jeg sikkert tatt meg tida til å slenge meg med langs Randsfjorden. Er ikke så gæernt langt unna her jeg bor, serru... ;e
Alltid en fornøyelse å kjøre langs 'fjorden :thumleft

Regner med at dere hadd en flott tur. Var jo brukbart vær det meste av dagen her på Hadeland idag :-) .
Det er ikke så lenge før vi er i de trakter igjen, blir det finvær er jeg med. :mc2
Har du mulighet kan du møte oss og henge deg på, vi prøver å stoppe sånn ca. hver time
å spise og slå av en prat.
Fra Terminlista:
26 juni. Kl.1000 Søndag: Hamar-Raufoss-Lygna-Hurdal-Hamar

Brukeravatar
EtronX
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Legg inn av EtronX »

Måtte en svipptur til Stavanger i går. Var innom Godtvoksen og hentet et Scala Q2 sett. Himmelen åpnet seg fra Kvinesdal og vestover.

I dag gikk turen over Suleskard hjem igjen i nydelig vær :-)

Bilde

Svar