RoggBlogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: RoggBlogg

Legg inn av AJ »

Skal bli trivelig å møtes igjen på stort treff, ja! Gleder meg til å kikke nærmere på LT'en. Den ser veldig bra ut :thumleft
Og til deg Snikkeren: Det er altfor mange som undervurderer TDM'en. Ikke bare er den kjapp og svingvillig, den er også mer komfortabel enn det mange tror. Så at du kjørte 67 mil uten nevneverdig tresmak skjønner jeg godt, basert på egen erfaring.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Dagsetapper på 60-70 mil har æ kjørt flere ganger uten den omtalte smaken, både på V-stromen og Horneten. Æ trur kanskje det har like mye med sittestilling å gjøre som med sete. Litt mere trykk på stumpen kanskje, på LT

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Det spørs ka dåkker bruke t å tørke dåkker i ræva med... :knegg

Lambi-brukera blir fortare sår å øm enn vi som bruker sainnpapir 1200 :lol
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Sammenlignet med RT'n så var ikke LT'n så mye bedre å kjøre lange etapper på. Der vil jeg si at RT'n er likså god. Man sitter på en annen måte på LT'n. Bena er mere rett under deg, men RT'n har en mere foroverbøyd stil med bena plassert lengre bak.
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Kanskje derfor mere tresmak?
RT blir æ mere og mere begeistret for hver gang æ ser den, æ har bare såvidt prøvd den en gang, men æ trur det må være en super touringsykkel
Dexter, æ trur du e inne på noe der :knegg

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Var innom verkstedet forleden dag og hentet RT'n. Etter å ha vært på verkstedet i 5 vekker, så må jeg si de ikke har klart å få den til.
Den er blitt bedre, men fortsatt så sliter den med å gi god aks og toppfarta er redusert mye.

Det blir en privatpraktiserende i løpet av juli som får oppdraget med å få Tysker'n frisk.

Men tross alt, det var godt å komme seg på Tysker'n igjen. Men du værden hvor liten den virket. Ble bare mopeden i forhold til K1200LT:)
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Et forferdelig uvær på Berger i forige vekka, tok strøm, pc, ruter og tv. Så vi er satt tilbake til tidlig 80-tallet. Derfor vil det gå en stund før jeg er fult tilbake på nett. Låner litt rundt om.

Neste prosjekt er å få pc'n på rep....
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

rogg skrev:Et forferdelig uvær på Berger i forige vekka, tok strøm, pc, ruter og tv. Så vi er satt tilbake til tidlig 80-tallet. Derfor vil det gå en stund før jeg er fult tilbake på nett. Låner litt rundt om.

Neste prosjekt er å få pc'n på rep....
Men godt å ha dere tilbake på nett. :thumleft Begynte å lure litt på om internetten hos dere kom til å bli borte for godt... :8-[

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

rogg skrev: Neste prosjekt er å få pc'n på rep....
Når du har ting & tang på reprasjon, så blir det fort noe helt nytt.. :knegg

Brukeravatar
rogg
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Utrolig hvor fort ting skjer.
Etter at jeg lånte nett fra arbeidsgiver i formiddag, til min gode stasjonære pc er reparert, gikk det bare to timer.
Gode venner trør til i nøden. En kompis tok i mot pc'n for doktrinering, og naboen hans hadde det som trengtes...to timer og pc'n er i orden. En kis fra Telenor dukket opp og skiftet ruter og splitter...vips jeg har nett. Du værden altså... :bananas :bananas :bananas
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bra!
MCsiden.no ække det samme når rogg uteblir i dagesvis :-)
Bra ting fikser seg kjapt :thumleft

Brukeravatar
rogg
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ut på tur.... Startet i går kveld. Første mål Nydalen MC. Service i dag på Lt:'n. Ny kveldstur og pc Rennebu ble neste stopp. Trondheim neste.
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

rogg skrev:Utrolig hvor fort ting skjer.
Etter at jeg lånte nett fra arbeidsgiver i formiddag, til min gode stasjonære pc er reparert, gikk det bare to timer.
Gode venner trør til i nøden. En kompis tok i mot pc'n for doktrinering, og naboen hans hadde det som trengtes...to timer og pc'n er i orden. En kis fra Telenor dukket opp og skiftet ruter og splitter...vips jeg har nett. Du værden altså... :bananas :bananas :bananas
Kjøp overspenningvern på Clas Ohlson el. lign. - ser ut som vanlige grenuttak, koster knapt mer, men inneholder et par komponenter ekstra (thyristor og zener-diode) som leder eventuell overspenning til jord slik at utstyret du har plugget i aldri vil ta skade. Vanlige hus-sikringer beskytter ikke mot lyn for de reagerer for sakte. Beskytter også ved vanlige strømbrudd etc hvor det kan være spennings-topper. Har det på alt av PC, TV etc som jeg vil beskytte - eneste aberet er at man må finne andre argumenter for å kjøpe ny og større TV etterhvert... :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
rogg
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Kom fram til Jøa som første mann i går ettermidag. En flott tur i strålende vær. Ny morgen og solen skinner fra skyfri himmel. Dette lover godt for et topp treff. Kom to til i går kveld. Venter bare på det store innrykk:) . Får bruke ventetiden på en øyarundt ekspidisjon
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ny tidsalder...har kommet ut fra utedassen i alle fall. Ny avartar... :bananas
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Svar