Og til deg Snikkeren: Det er altfor mange som undervurderer TDM'en. Ikke bare er den kjapp og svingvillig, den er også mer komfortabel enn det mange tror. Så at du kjørte 67 mil uten nevneverdig tresmak skjønner jeg godt, basert på egen erfaring.
Men godt å ha dere tilbake på nett.rogg skrev:Et forferdelig uvær på Berger i forige vekka, tok strøm, pc, ruter og tv. Så vi er satt tilbake til tidlig 80-tallet. Derfor vil det gå en stund før jeg er fult tilbake på nett. Låner litt rundt om.
Neste prosjekt er å få pc'n på rep....
Når du har ting & tang på reprasjon, så blir det fort noe helt nytt..rogg skrev: Neste prosjekt er å få pc'n på rep....
Kjøp overspenningvern på Clas Ohlson el. lign. - ser ut som vanlige grenuttak, koster knapt mer, men inneholder et par komponenter ekstra (thyristor og zener-diode) som leder eventuell overspenning til jord slik at utstyret du har plugget i aldri vil ta skade. Vanlige hus-sikringer beskytter ikke mot lyn for de reagerer for sakte. Beskytter også ved vanlige strømbrudd etc hvor det kan være spennings-topper. Har det på alt av PC, TV etc som jeg vil beskytte - eneste aberet er at man må finne andre argumenter for å kjøpe ny og større TV etterhvert...rogg skrev:Utrolig hvor fort ting skjer.
Etter at jeg lånte nett fra arbeidsgiver i formiddag, til min gode stasjonære pc er reparert, gikk det bare to timer.
Gode venner trør til i nøden. En kompis tok i mot pc'n for doktrinering, og naboen hans hadde det som trengtes...to timer og pc'n er i orden. En kis fra Telenor dukket opp og skiftet ruter og splitter...vips jeg har nett. Du værden altså...![]()
![]()