Fritt frem for å kjøre ihjel mc-førere?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Re: Fritt frem for å kjøre ihjel mc-førere?

Legg inn av Crinos »

I praksis er nok dette korrekt, men å gi henne en dom på permanent basis regnes som veldig strengt og hadde sikkert blitt anket... Ironi?
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Straffen skal selvsagt være den samme om du er tjue eller søtti.. :prf
Klarer du å ta lappen påny etter sonet straff er alt vel og bra... :thumleft

Uheldige kan vi alle være... *mas
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
bm
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Som tidligere innlegg, der er mer enn en taper i en slik ulykke. Har kjørt gjennom dette krysset en god del ganger. Mest i bil, men også på sykkel.
Krysset er merkeligt nok etter mitt hode oversiktligt, men har alt for ofte opplevd rare eppisoder med traffikanter som skel inn eller ut fra hovedveien.
Har mang en gang måtte panikkbremse for å unngå en smell her.
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
RoJo
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001

Legg inn av RoJo »

bm skrev:Som tidligere innlegg, der er mer enn en taper i en slik ulykke. Har kjørt gjennom dette krysset en god del ganger. Mest i bil, men også på sykkel.
Krysset er merkeligt nok etter mitt hode oversiktligt, men har alt for ofte opplevd rare eppisoder med traffikanter .som skel inn eller ut fra hovedveien.
Kjenner dette krysset godt, bor på plassen. Oversiklig og greit om en holder seg til 70KM/t som er fartsgrensa her og ligger i venstre hjulspor inn mot midtlinja, men avstand fra sving og frem til krysset er ikke lang og om en ligger ut mot hvitstripa på vei mot nord blir sikten kortere og og om farten da er høyere blir muligheten til unngå kollisjon begrenset. Jeg vil tro at ved ca 80 KM/t kan tiden fra bil/MC kan se hverandre ved ugunstig plassering i kjørebanen være 3-4 sek.
Jeg har selv kjørt dette krysset mange tusen ganger både med bil og MC og har aldri opplevd noen form for farlig situasjon eller behov for panikkbremsing. Men jeg kjenner til at det har vært lignende episoder tidligere uten at utfallet har vært like alvorlig.

Brukeravatar
RoJo
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001

Legg inn av RoJo »

RoJo skrev:
bm skrev:Som tidligere innlegg, der er mer enn en taper i en slik ulykke. Har kjørt gjennom dette krysset en god del ganger. Mest i bil, men også på sykkel.
Krysset er merkeligt nok etter mitt hode oversiktligt, men har alt for ofte opplevd rare eppisoder med traffikanter .som skel inn eller ut fra hovedveien.
Kjenner dette krysset godt, bor på plassen. Oversiklig og greit om en holder seg til 70KM/t som er fartsgrensa her og ligger i venstre hjulspor inn mot midtlinja, men avstand fra sving og frem til krysset er ikke lang og om en ligger ut mot hvitstripa på vei mot nord blir sikten kortere og og om farten da er høyere blir muligheten til unngå kollisjon begrenset. Jeg vil tro at ved ca 80 KM/t kan tiden fra bil/MC kan se hverandre ved ugunstig plassering i kjørebanen være 3-4 sek.
Jeg har selv kjørt dette krysset mange tusen ganger både med bil og MC og har aldri opplevd noen form for farlig situasjon eller behov for panikkbremsing. Men jeg kjenner til at det har vært lignende episoder tidligere uten at utfallet har vært like alvorlig.
Saken er anket til lagmannsretten av påtalemyndughetene.
http://www.sunnhordland.no/article/2011 ... /706279997

Svar