Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
Tenkte jeg skulle spørre om det er noen som vet om det er noe stor forskjell på PR2 og PR3, men man kan vel regne med ar det er PR3 som er best i og med at det er nyest?
Ser at prisforskjellen er på rundt en hundrings, så det er vel ikke det det står på...
Ser at prisforskjellen er på rundt en hundrings, så det er vel ikke det det står på...
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
Re: DEKKTRÅDEN
Stor forskjell.2000Touring skrev:Tenkte jeg skulle spørre om det er noen som vet om det er noe stor forskjell på PR2 og PR3, men man kan vel regne med ar det er PR3 som er best i og med at det er nyest?
Ser at prisforskjellen er på rundt en hundrings, så det er vel ikke det det står på...
Hadde PR2 på BMW'n min og de ble slitt ut etter knapt 800 mil. Etter min mening er for dårlig når Metzler Z6 holder 12-1400 mil.
Kjøp PR3, knalldekk.

Men hørte rykter om at de er utsolgt litt nå og da på dem rundt om.... mange som vil ha de tror jeg.
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
Da bestilte jeg PR3 bakdekk til Bimmer'n 

BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: DEKKTRÅDEN
Ikkje en kilometer for tidlig tenker æ2000Touring skrev:Da bestilte jeg PR3 bakdekk til Bimmer'n

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
Nye PR3 den 7. juni, som oppførste seg eksemplarisk tur/retur Steinkjer i pinsehelga. Ser fortsatt helt nye ut (skulle vel også bare mangle...
). Tror disse kommer til å vare lenge.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: DEKKTRÅDEN
Prøvde å finne PR 3 i 130/70/17 på motorsykkeldekk.com, men finner ikke noe der. Finner 150, men dette blir vel for bredt? Michelin.no sier at bakdekk skal finnes i størrelse 110 - 190......
Michelin.no anbefaler Pilot Active til min sykkel.... Noen formening om det?

Michelin.no anbefaler Pilot Active til min sykkel.... Noen formening om det?

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: DEKKTRÅDEN
Hmmz, må sjekke på biken om det er plass til 150-dekk bak.
Evnt kan jeg gjøre samme som deg. Om den blir litt mer tungstyrt gjør ikke noe i det hele tatt.
Evnt kan jeg gjøre samme som deg. Om den blir litt mer tungstyrt gjør ikke noe i det hele tatt.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: DEKKTRÅDEN

Husk bare at radialdekk som regel skal ha bredere felger en diagonaldekk.
pilot road 150/70 skal ha mellom 4-4,5 tommer felg.
For smal felg kan gi for rund profil ,med derav mindre anleggsflate.
(har prøvd med for brede diagonal & radialdekk.)
Må også tilføye at bredda som står på dekket ikke altid stemmer med det virkelige målet.
PR2 160/60 er ca:13mm bredere i virkeligheten




If it ain't broke, I'll break it.
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
Nei, var vel ikke det...Dexter skrev:Ikkje en kilometer for tidlig tenker æ2000Touring skrev:Da bestilte jeg PR3 bakdekk til Bimmer'n
Men det som er rart er hvordan dekket er slitt - mest fra midten mot venstre. På høyresiden av dekket er det fortsatt mønster.
Noen som kan forklare dette?
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
Tja... Om man i tillegg legger til at man alltid gasser på gjennom rundkjøringene så kan det kanskje forklares med det. Men da burde jo de fleste ha det slik, men det er kanskje ikke så sannsynlig?Elolz skrev:Venstresvingene blir jo alltid lengre enn høyresvingene, venstresvingene har jo yttersving, mens høyresvingene har innersving2000Touring skrev:Men det som er rart er hvordan dekket er slitt - mest fra midten mot venstre. På høyresiden av dekket er det fortsatt mønster.
Noen som kan forklare dette?
Har ikke sjekket om sykkelen står på linje, kanskje det kan ha betydning? Problemet med det er at på BMW'n er det ikke mulig å justere bakhjulet(så vidt jeg har klart å finne ut)
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: DEKKTRÅDEN
Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.Elolz skrev:Venstresvingene blir jo alltid lengre enn høyresvingene, venstresvingene har jo yttersving, mens høyresvingene har innersving2000Touring skrev:Men det som er rart er hvordan dekket er slitt - mest fra midten mot venstre. På høyresiden av dekket er det fortsatt mønster.
Noen som kan forklare dette?
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: DEKKTRÅDEN
Kjenner godt igjen dette fra egne dekk ja...2000Touring skrev:Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
Noen hevder at slik slitasje kommer av at mange av oss reserverer oss noe for nedlegg på samme side som skrivearmen, dvs. at de som er høyrehendte er mer forsiktig med nedlegg til høyre og tilsvarende for de venstrehendte.2000Touring skrev:Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Hvem som har funnet ut at det kan være slik husker jeg ikke i farten, men det kan kanskje være noe i dette...? Noe med følelsen av kontroll, kanskje? Eller følelse av mangel på sådan...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: DEKKTRÅDEN
Jeg med min kjørestil har hatt dette på alle mine sykler hvertfall. Foruten grus-syklen min. Den har ikke dette fenomenet..Geir skrev:Kjenner godt igjen dette fra egne dekk ja...2000Touring skrev:Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)