Bimmabloggen. FØREFORHOLDENE LANGS FV41-42-43 og 44?
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Re: Bimmabloggen. ZX-10R..... WOW
KAWASAKI ZX-10R - GÅR SOM SATAN SELV
Horna vokste ut igjennom hjelmen da jeg var ute en runde med denne grønne herligheta i går
Makan til redskap skal man leite lenge etter....!!! Lå som klister på veien og var utrolig presis og smidig. Og nok av krefter og moment - wow.....
Hadde ikke hatt noe imot en sånn i garasjen
Horna vokste ut igjennom hjelmen da jeg var ute en runde med denne grønne herligheta i går
Makan til redskap skal man leite lenge etter....!!! Lå som klister på veien og var utrolig presis og smidig. Og nok av krefter og moment - wow.....
Hadde ikke hatt noe imot en sånn i garasjen
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Dette med hastigheten til sjølve Gamle Erik'en er jeg ikke så sikker på siden han begynner å bli rektig gammal...Bimma skrev:KAWASAKI ZX-10R - GÅR SOM SATAN SELV
Men at den grønne Kawa-skapningen fløtter seg brukbart tviler jeg ikke et sekund på. Og med Bimma i salen blir den nok heller ingen sinke i trafikken
Blir vel en sånn en på deg nå, da
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Ja det der er nok andre båller enn Vifte-reim sykkern
Grønn sykkel er tøøøft, meen når du nå først er på prøvern, så burde du prøvd blå, rød, svart og orransj og
Grønn sykkel er tøøøft, meen når du nå først er på prøvern, så burde du prøvd blå, rød, svart og orransj og
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Jepp, bestiller en grønn satan så snart lotto-gevinsten er i havn i morgen!AJ skrev: Blir vel en sånn en på deg nå, da
Jeg kunne faktisk ha bytta ut viftereima med kjede dersom jeg hadde fått den grønne djevelen på kjøpetArcticTiger skrev:Ja det der er nok andre båller enn Vifte-reim sykkern
Andre farger har vært prøvekjørt tidligere, men har dessverre ikke fått prøvd BMW sitt flaggskip, RR'en ennå
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Ser fornuften har tatt overhånd... Omsider !
Kjøp nå den S**** Kawasakien da
Kjøp nå den S**** Kawasakien da
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- svimeslåtten
- Innlegg: 4
- Registrert: 09 nov 2008, 00:02
- Motorsykkelen din: KTM 990 SMR
- Sted: Oslo
Re: Bimmabloggen. ZX-10R..... WOW
Men du har jo ikke GARASJE .....
Full fart - spar tid !!!
----------------------------------------
Ved siste vareopptelling i garasjen:
KTM 990 SMR
BMW R100GS/PD
Ducati Harris special
Opel Speedster 2001
----------------------------------------
Ved siste vareopptelling i garasjen:
KTM 990 SMR
BMW R100GS/PD
Ducati Harris special
Opel Speedster 2001
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Ingenting er som en ny Kawasaki vettu Bimma
Men den kan være sort og burgunderrød, ha fullt koffertsett og paralelltvinn
Men den kan være sort og burgunderrød, ha fullt koffertsett og paralelltvinn
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Hadde ikke hatt noe imot det monsteret der Svolp!Elolz skrev:Enig Må si jeg føler meg litt flau nå, jeg var på kawasaki roadshow, men turde faktisk ikke å kjøre det monsteret der Med tanke på at jeg kun har kjørt slappe 600 touringsykler og 250'en min, tror jeg likevel det var det kloke valget, selv om det var veldig vanskelig der og da! Får vel heller vente til jeg har fått meg ZX6R og litt erfaring med den før jeg tar sjansen på det nydelige monsteret derSvolp skrev:Ser fornuften har tatt overhånd... Omsider !
Kjøp nå den S**** Kawasakien da
Du høres ut som en fornuftig mann Elolz. 10'ern har fantastiske kjøreegenskaper, men det kan være greit å være stødig på gass-handa....
.... men jeg har iallfall tak - og det er en begynnelse....svimeslåtten skrev:Men du har jo ikke GARASJE .....
Parallell twin er bra saker . Men når det gjelder meg og kawasaki, så må den være grønn og uten vesker. Og ha minimun 200 hkJalmar skrev:Ingenting er som en ny Kawasaki vettu Bimma
Men den kan være sort og burgunderrød, ha fullt koffertsett og paralelltvinn
Når jeg tenker etter så var forresten den første sykkelen min en kawasaki.....
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Jalmar, jeg observerer at den nye kawasakien din allerede er møkkete Hmmmmm.......
Og du ser kjempefornøyd ut med tingenes tilstand..! Det er jo ingen bombe!
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
God mat og fin stemning på Gamle Eidsfos-kroa http://e-kro.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Ikke møkkete nok enda. Må nok noen 1000 kilometre til på grus og i søla...Bimma skrev: Jalmar, jeg observerer at den nye kawasakien din allerede er møkkete Hmmmmm.......
Vasking av sykler er oppskrytt.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Krever sin mann og tar unødig lang tid i tillegg...Jalmar skrev: Vasking av sykler er oppskrytt.
I hvert fall hvis man skal innom alle kriker og kroker...
Så like greit å ikke gjøre det for ofte.
Forøvrig vanskelig å få kvinnen i heimen til å vaske motorsykkelen. Alt annet, men ikke den...
Merkelig...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Helt sikkert derfor jeg er ungkar.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer
Hei igjen folkens
Ser at det er alt for lenge siden jeg har vært innom forumet, så nå er det sannelig på tide børste støv av bloggen min og drømme om sol og sommer
OG GOD JUL FORRESTEN; SER AT KALENDEREN VISER JULEAFTEN
Nå er det ikke lenge før syklene er på veien igjen
Og her kommer endelig neste kapittel fra årets tur på sørvestlandet:
BARONIET OG MÅGELIBANEN
Lørdag 4. juni våknet vi til nydelig vær og dro ut på dagstur på 240 km. Turen gikk innom Baroniet i Rosendal og Mågelibanen i Skjeggedal, og vi hadde god tid til å kose oss i det flotte været
Vi fulgte E 134 i retning Haugesund, og langs Åkrafjorden passerte vi Langfossen, som av mange regnes som en av verdens 10 vakreste fosser. Den renner fritt hele året
Vi svingte etter hvert av fra E 134 og fant veien ned svingene til Skånevik
Skånevik er en liten perle, men her hadde vi ikke tid til å bli. Så turen gikk videre med ferge. Flere motorsyklister slo følge over fjorden
Da vi trillet av ferga i Utåker var vi veldig klare for en is, men den gang ei. Den lille butikken som en gang hadde ligget ved fergeleiet var nedlagt og ingen umiddelbar iskrem var i sikte
Men i Uskedal smilte lykken til oss og is ble det. Været var upåklagelig og vi hadde en laaaang pause på kaikanten . Men et av dagens delmål var Baroniet i Rosendal, så vi cruiset etter hvert videre oppover langs kysten
Her vanket det både nybakt rabarbrakake og omvisning på slottet
Slottet sto ferdig i 1665, og et besøk her er ei vandring gjennom ulike stilepoker. Rom og saler er formet av ulike eiere gjennom 250 år, og slottet er fremdeles bevart som et hjem slik de siste eierne forlot det i 1927
Rosene sto ennå ikke i blomst, men rhododenron og valmuer blomstret villig
Denne vakre blåregnen er enorm og dekker store deler av den ene veggen
Men vi ble til slutt nødt til å rive oss løs og kjøre videre nordover langs Hardangerfjorden
Her har vi nådd fram til Sørfjorden og Tyssedal, etter å ha passert Odda
Fra Tyssedal kjørte vi oppover en trang dal til Skjeggedal og Mågelibanen.
Mågelibanen er en to-spors pendelbane med to vogner og ligger like ved Vetlavatnet og Mågeli kraftverk. Jeg fant tilfeldig veien hit i fjor da jeg var alene på mc-tur, og turen opp hit anbefales på det varmeste for den som ikke har vært her
Mågelibanen ble bygget i 1911-1912 av Tyssefaldene AS for transport av anleggsfolk og utstyr til fjells i forbindelse med kraftutbyggingen i Tyssedalsfjellene. Kabelbanen er 960 meter lang og har en høydedifferanse på 430 meter
Wow.......
Den smale svingete veien opp fra Tyssedal er ca 7 km lang og klorer seg fast i fjellsiden i det barske landskapet og er en opplevelse i seg selv
Tyssedal sett fra oven
Rørgatene på vei ned mot Tyssedal
Sørfjorden bader seg i sola
På vei tilbake til Røldal ble middagen inntatt i Odda
En dekksjekk avslørte at det ikke sto så bra til med bakdekket til Håkon. Kanskje på tide å skifte det ut snart…??
Låtefossen er en tvillingfoss og er et kjent syn langs Rv 13 syd for Odda
Trygt tilbake på Hordatun smakte det aldeles utmerket med Irish coffee og øl etter en flott dag. Landet vårt er ekstra flott når værgudene slår til slik som i dag :=D>
Natta er i ferd med å senke seg over Røldalsvatnet
En flott dag er over
Våkner vi til sol neste morgen også tro?
Følg med i neste kapittel………
Ser at det er alt for lenge siden jeg har vært innom forumet, så nå er det sannelig på tide børste støv av bloggen min og drømme om sol og sommer
OG GOD JUL FORRESTEN; SER AT KALENDEREN VISER JULEAFTEN
Nå er det ikke lenge før syklene er på veien igjen
Og her kommer endelig neste kapittel fra årets tur på sørvestlandet:
BARONIET OG MÅGELIBANEN
Lørdag 4. juni våknet vi til nydelig vær og dro ut på dagstur på 240 km. Turen gikk innom Baroniet i Rosendal og Mågelibanen i Skjeggedal, og vi hadde god tid til å kose oss i det flotte været
Vi fulgte E 134 i retning Haugesund, og langs Åkrafjorden passerte vi Langfossen, som av mange regnes som en av verdens 10 vakreste fosser. Den renner fritt hele året
Vi svingte etter hvert av fra E 134 og fant veien ned svingene til Skånevik
Skånevik er en liten perle, men her hadde vi ikke tid til å bli. Så turen gikk videre med ferge. Flere motorsyklister slo følge over fjorden
Da vi trillet av ferga i Utåker var vi veldig klare for en is, men den gang ei. Den lille butikken som en gang hadde ligget ved fergeleiet var nedlagt og ingen umiddelbar iskrem var i sikte
Men i Uskedal smilte lykken til oss og is ble det. Været var upåklagelig og vi hadde en laaaang pause på kaikanten . Men et av dagens delmål var Baroniet i Rosendal, så vi cruiset etter hvert videre oppover langs kysten
Her vanket det både nybakt rabarbrakake og omvisning på slottet
Slottet sto ferdig i 1665, og et besøk her er ei vandring gjennom ulike stilepoker. Rom og saler er formet av ulike eiere gjennom 250 år, og slottet er fremdeles bevart som et hjem slik de siste eierne forlot det i 1927
Rosene sto ennå ikke i blomst, men rhododenron og valmuer blomstret villig
Denne vakre blåregnen er enorm og dekker store deler av den ene veggen
Men vi ble til slutt nødt til å rive oss løs og kjøre videre nordover langs Hardangerfjorden
Her har vi nådd fram til Sørfjorden og Tyssedal, etter å ha passert Odda
Fra Tyssedal kjørte vi oppover en trang dal til Skjeggedal og Mågelibanen.
Mågelibanen er en to-spors pendelbane med to vogner og ligger like ved Vetlavatnet og Mågeli kraftverk. Jeg fant tilfeldig veien hit i fjor da jeg var alene på mc-tur, og turen opp hit anbefales på det varmeste for den som ikke har vært her
Mågelibanen ble bygget i 1911-1912 av Tyssefaldene AS for transport av anleggsfolk og utstyr til fjells i forbindelse med kraftutbyggingen i Tyssedalsfjellene. Kabelbanen er 960 meter lang og har en høydedifferanse på 430 meter
Wow.......
Den smale svingete veien opp fra Tyssedal er ca 7 km lang og klorer seg fast i fjellsiden i det barske landskapet og er en opplevelse i seg selv
Tyssedal sett fra oven
Rørgatene på vei ned mot Tyssedal
Sørfjorden bader seg i sola
På vei tilbake til Røldal ble middagen inntatt i Odda
En dekksjekk avslørte at det ikke sto så bra til med bakdekket til Håkon. Kanskje på tide å skifte det ut snart…??
Låtefossen er en tvillingfoss og er et kjent syn langs Rv 13 syd for Odda
Trygt tilbake på Hordatun smakte det aldeles utmerket med Irish coffee og øl etter en flott dag. Landet vårt er ekstra flott når værgudene slår til slik som i dag :=D>
Natta er i ferd med å senke seg over Røldalsvatnet
En flott dag er over
Våkner vi til sol neste morgen også tro?
Følg med i neste kapittel………
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW
Bimma skrev:Og du ser kjempefornøyd ut med tingenes tilstand..! Det er jo ingen bombe!
Jalmar er fornøyd med lite han ! Inkludert fastirrede blandebatterier i dusjen Måtte bare si det !!! Det er derfor han bare kjører grønne frosker. Også får dere ikke lov å kjøre i Vestfold mere uten å si fra til meg
250 er i bestilling og forventes levert før 1. juni så da regner jeg med å kunne klare 80 i 80 sona selv i motvind Det strider litt i mot mine prinsipper å ha unødvendige kubikk under tanken men overlever det sikkert og noe må jeg jo krangle med Kawa Bæiben om God Jul til deg Bimma og alle dere andre.