Mulig ei lita kone bakpå men neppe 200 kg oppakningBusa Trond skrev:http://www.youtube.com/watch?v=eY05g941 ... re=related
Ta en å se på denne. Ikke noe for RV35, men fin på en ferie tur med dame til Tyskland
Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
Greit med lukket visir kansje.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
hehe... Er fin den honda cbr 1100 xx, men blir nok ikke noe førstegangs sykkel, kanskje noe jeg kan tenke på seinere engang. =) Nå står kun valget mellom Honda TDM eller V-strom
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
Kjempe valg. Tror nok du finner en sykkel du trives med der. Uanset hva andre sier så er ikke mc noe fornuft i det hele tatt. Så velg Mc etter hva de føler.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
Tror nok det har en viss betydning med tanke på hva sykkelen er laget for og kapabel til, dvs. at den meget sannsynlig er en god tursykkel med bagasje og passasjer. Noe jeg har langt mer erfaring med en disse harryturene som Duville synes var mest passende å nevne...Duville skrev:hæ - 200 kg er sikkert greit på Aj`s harryturer til nabolandet men 180 eller 200 kg er vel ikke avgjørende for hvilken mc du kjøper????
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
Æ gikk ut i garagen for å se på vognkortet hva som står om vekt, det endte med en liten svingom på 5-6 mil, men no e æ tilbake.
Det står tillatt totalvekt 440 kg
tillatt akseltrykk 160/280 kg
egenvekt med fører 310 kg
nyttelast inkl. passasjer 130 kg
Effekt/egenvekt forhold 0,306 kW/kg
Det var stor forskjell på nyttelasten i forhold til TDMen, hvis de ikke har annen måte å måle på?
edit: ang. CBR 1100 xx, så e det en mc æ meget godt kunne tenkt mæ, eller en BMW K 1200 rs f.eks. men æ vil nødig bytte vekk V-Stromen
Det står tillatt totalvekt 440 kg
tillatt akseltrykk 160/280 kg
egenvekt med fører 310 kg
nyttelast inkl. passasjer 130 kg
Effekt/egenvekt forhold 0,306 kW/kg
Det var stor forskjell på nyttelasten i forhold til TDMen, hvis de ikke har annen måte å måle på?
edit: ang. CBR 1100 xx, så e det en mc æ meget godt kunne tenkt mæ, eller en BMW K 1200 rs f.eks. men æ vil nødig bytte vekk V-Stromen
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
Det var litt mindre nyttelast ja, det er sant..
Men er lissom v-stromen jeg har fått på hjernen egentlig, så stor fare for at det blir den. hehe..
Men noen som vet ang effektanlegget?? Det er mulig å sette på dette på v-stromen?
Men er lissom v-stromen jeg har fått på hjernen egentlig, så stor fare for at det blir den. hehe..
Men noen som vet ang effektanlegget?? Det er mulig å sette på dette på v-stromen?
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
Ja, det e mulig å bytte potter. Æ ser no at TDM har tillatt totalvekt på 423 kg og V-Strom 440 kg, men det e jo ting som har mindre betydning for de fleste
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
Koster det mye å bytte potte? om man f.eks setter en v-strom på verksted for å bytte til effektanlegg?? Bytter de da kun eksos anlegget? Ikke noe annet som bør gjøres da el?
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
Harryturene har vært beskrevet i detalj så det var ganske nærliggende, men nå viser det seg jo at Honda`n tar MER bagasje enn TDMen så hvis 20 kg bagasjevekt virkelig er en sak så har storpakkerene ett opplagt valg.... ikke TDM'en.AJ skrev:Tror nok det har en viss betydning med tanke på hva sykkelen er laget for og kapabel til, dvs. at den meget sannsynlig er en god tursykkel med bagasje og passasjer. Noe jeg har langt mer erfaring med en disse harryturene som Duville synes var mest passende å nevne...Duville skrev:hæ - 200 kg er sikkert greit på Aj`s harryturer til nabolandet men 180 eller 200 kg er vel ikke avgjørende for hvilken mc du kjøper????
Det var de 20 kiloene som var poenget i innlegget.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
hmm, synes jeg leser i mellom linjene her, å ser en viss aggresjon? hehe. Ta det med ro folkens, det er jo helg!! Og jeg har ikke sykkel enda engang
hehe =)
God helg forresten!
hehe =)
God helg forresten!
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
Har ingen anelse om pris.
Æ skulle likt å visst hva som e gjort i forhold til TL 1000, den hadde vel et sted mellom 120 og 130 hk. Noen som vet?
Æ skulle likt å visst hva som e gjort i forhold til TL 1000, den hadde vel et sted mellom 120 og 130 hk. Noen som vet?
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
henger meg på den, etter hva jeg har lest over alt, så skal det være samme motor.. Men "nedgradert" på en eller annen måte
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler
Harrytur (kun 150 km fra gårdsplassen hjemme til rundkjøringen i Charlottenberg... ) eller ferietur (mye, mye lengre...) spiller ingen rolle; jeg har 60.000 km gode erfaringer med TDM.
Og mye om det og ikke minst mye annet om denne flotte motorsykkelen kan du lese om i "AJ Arena..." bloggen:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=697&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Blir spennende å se hva du ender opp med! :-)
Og mye om det og ikke minst mye annet om denne flotte motorsykkelen kan du lese om i "AJ Arena..." bloggen:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=697&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Blir spennende å se hva du ender opp med! :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering