Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Er faktisk veldig spent selv :thumleft
Men nå blir det tv titting resten av kvelden. Tilbakemeld kommer i morra, om ikke den/de syklene jeg skal prøve i morra stopper de å :knegg

FroD
Innlegg: 94
Registrert: 18 nov 2010, 17:49
Motorsykkelen din: BMW F650 1999
Sted: Ålgård

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av FroD »

Lykke til med prøvekjøringen idag, :thumleft sittestilling, sittestilling, sittestilling.
jeg kjente ikke godt nok etter når jeg kjøpte "pendlersykkelen min, jeg kan justere med spacere på styret og ny sal og kommer til å gjøre det men "treger" på at jeg ikke prøvde 2-3 andre sykkler.

vel vel, ved neste korsvei blir det testkjøring med noen mil på baken.
FroD BMW F650 '99

"Hvis jeg skulle levd livet om igjen, ville jeg valgt midtskill"
K.Aukrust

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Da var prøve turen med en Suzuki V-strom 1000 overstått, tok med dama på prøveturen også, testa sykkel på motorvei, lande vei, bykjøring, med mer.. Var over forventningene, sykkelen gikk som en drøm, selv i bratte oppoverbakker med fruen bakpå.
Ble positivt overrasket av sykkelen. :lol

Fikk desverre ikke prøvd TDMèn, ettersom ingen hadde den inne her i nærheten..
Så sånn det ser ut nå, så ser det ut som dette er sykkelen for meg (oss), men skal prøve kjøre flere til uka hvis jeg rekker.. Pengene til sykkel kommer til uka også, så da blir det vel sykkel på meg om ikke så lenge..

Igjen, Suzuki V-strom virket som en veldig god og fin sykkel, satt godt på den, både jeg og dama... :oh

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av rerell »

Förvånande att ingen har nämnt Suzuki SV1000. Det är en knallhoj. Passar i budgeten och är ett mellanting mellan dina kompisars R-cyklar och de mer uppresta all-rounders det snackas så varmt om här. Den är sportigare, snabbare och starkare än V-Storm och TDM, men bekvämare än rena R-cyklar. Passar lika fint till småkörning i byn som aktiva söndagsutflyker eller fullastad långtur, och den hänger lätt med dina kompisars 600 RRRRRRR på gatan (det är mest dig det står på, inte cykeln). Fin effektkurva med massa krafter långt ner i registret.

Bilde

Gillar man sidokåpor så finns det möjligheter för det.
Bilde

Detta är en MC som kan användas till det mesta och ta vilken form man vill.
Från tourer:
Bilde

... till "R":
Bilde

Finns också "naken", om man föredrar det:
Bilde

Lycka till!

P.S.
Själv har jag (bl.a.) en VTR 1000 F, som är Hondas motsvarighet till SV'n. Kan också vara ett alternativ och är ganska billig, men för att vara helt ärlig så är nog SV'n en bättre maskin. Och eftersom jag är Ducati-fan så kan jag väl inte avsluta utan att också nämna Ducati 900/1000 SS som blir ännu ett hack sportigare och bör finnas att få tag på innanför din budget. Alternativt Ducati Multistrada som ligger närmare TDM/V-Storm, men vet inte om du finner den i din prisklass...

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

SV1000 så egentlig veldig stilig ut den også.. Ikke så ille gal pris i forhold til antall km de har gått heller, og årsmodell. Men er det ikke dyr forsikring på denne??

Men er SV1000 en god tur sykkel?

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av rerell »

Svårt att säga om det är dyr försäkring, det beror ju på så mycket. Du kan ju testa på storebrand.no med dina detaljer så får du ett pris direkt. Jag testade nu och fick 200 kr per månad med full kasko för en 2004-modell, men det varierar ju kraftigt så du måste nästan se själv.

Det är en god turcykel om du sitter bekvämt, men det är ju också individuellt. En del menar att sittdynan kan bli obekväm efter många timmar i sadeln, men den kan man ju byta om man vill. Styrpinnar kan man ju justera upp med helibars eller liknande om man skulle vilja det - men det gäller ju de flesta MC med clip-on. Vet inte hur det är med tillgång på hårda sidoväskor osv om det var sånt du tänkte på, men jag gissar att det också går att ordna. Annars finns ju alltid mjuka väskor.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Valget står mellom en Suzuki V-strom eller en Bandit 1200s...
Kom med innspill folkens.
Grunnen til banditèn, er at jeg har tittet og lest endel om den nå og fått opp øynene mere for den, og må si sykkelen så utrolig fin.
Er det mere fart og aks og drag i banditèn i forhold til v-stromèn?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av ArcticTiger »

lasse_hansen skrev:Valget står mellom en Suzuki V-strom eller en Bandit 1200s...
Kom med innspill folkens.
Grunnen til banditèn, er at jeg har tittet og lest endel om den nå og fått opp øynene mere for den, og må si sykkelen så utrolig fin.
Er det mere fart og aks og drag i banditèn i forhold til v-stromèn?
:thumleft :knegg :knegg :mc1

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Det du prøver å si gjennom de søte smiletrynene er at det er mere fart, aks, og drag i Bandit 1200?? Grei sykkel å kjøre to på også??

Men ble ikke Suzuki Bandit 1200s utstyrt med vannavkjølt motor føre 2007? Dvs alle eldre modeller har ikke vannavkjølt motor, men olje/luft avkjølt??
Eller?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av ArcticTiger »

Ja 1200 Banditen er en god allround sykkel med et massivt drag i den store firern. Det er dreiemoment i bøtter og spann, fra 3000 omdr og hele veien til rødstreka. Ikke nødvendig med nedgiring ved forbikjøring, krafta er alltid der.
Jeg kjøpte en -96 modell som min "tilbakefalls-sykkel" i -06, og er veldig fornøyd med den. Det var mye morro for penga.
Jeg prøvde den i street legal dragracing, 200 m gikk unna på 8,2 sek med toppfart 140 kmt. Sykkern var helt standard, og jeg er ganske tung.
Den er ok med to på hvis ikke pasasjeren er "kjempetung".

Jeg vet ikke når de ble væskekjølt, men olje/luft fungerte kjempegodt. Det er velutprøvde, Bunnsolide motorer, med en laaang merittliste innen mange grener av mc-racing.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Får titte på det litt til uka, alt av forhandlere er jo stengt nå så ](*,) hehe

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Finnes det andre tursykler untatt Suzuki SV1000, Suzuki Bandit, Yamaha TDM, Suzuki V-strom.. Altså noen andre typer enn jeg har tittet på, som kanskje er verdt en titt?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av jhn »

Honda CBF 1000 e en mc æ har stor sans for
CBF 1000.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Yamaha 2006mod, 40.000km, Har denne gått langt da el?
Er det heller bedre å gå for en 2005mod, 30.000km?
Har tittet på en, 2005mod, med 29.000km, service ble sist tatt i 2009, altså ikke byttet olje eller noe ifjord eller iår..

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av NickNei »

Tursykkel? Nå kan alt brukes til tur, men noen er jo bedre egnet. Rene tursykler er det ikke akkurat ramset opp her. Goldwing, diverse HD og BMW, kawa ZZR..... honda VFR har du nevnt selv, den bør du sjekke ut bedre, ikke best på noe, men god til alt. Også honda cbr1100XX, blackbirden, bør du sjekke ut, suveren tursykkel synes jeg.
Kjøp ikke twin under 1000ccm for tur med passasjer, det blir tamt,
Og jeg hadde valgt bandit 1200 før SV, TDM, V-strom og slikt, hver gang ;-)

Svar