Snikkeren skrev:Snakket akkurat med ene naboen etter at jeg hadde vasket Gliset.
Naboen: -Fått deg nye potter no?
Jeg: -Ja, så du hører det altså?
Naboen: -Ja, det var ikke vanskelig å høre.
Jeg: -Jeg prøver å la motoren gå minst mulig, og triller bare stort sett der jeg kan.
Naboen: -Det går så fint atte. Det er jo bare godlyd likevel.
Hva de andre naboene synes vet jeg ikke enda, men ingen har klaget så langt. Får se hvordan det blir når skolen begynner igjen, og jeg starter opp ti på 7 hver morgen.

Dette minner meg om en episode fra det glade -70tallet i Oslo! Jeg hadde "mini-zoom" potter på Bonnevillen, og det var ikke så veldig mye inni de. "Brukbart" med lyd var det.
Men, det var avtagbare revers-koner bak på pottene. Så det måtte jo selvfølgelig prøves hvordan det låt uten konene og den minimale innmaten.
Ut med 3 stjerneskruer på hver potte, og så hadde jeg ekte Megafoner
Litt prøvekjøring opp og ned i gata dro raskt en liten crowd av storøyde hangarounds

De sto i ring rundt sykkern, og jeg demonstrerte villig drøyt gasspådrag og raskt gassavslag. Det var tungt svinghjul på Bonnevillen, så den "rapa" så herrlig ved raskt gass-avslag.
Etter en liten stund kommer naboen fra over gata ruslende, og trenger seg inn i tilskuerflokken og betrakter showet sammen med de andre.
Da jeg stopper mottorn, og det blir stille, legger han hodet litt på skakke, ser på meg, og sier med rolig røst: "Du, erru sjuk, eller?"
Så går han rolig hjem.