Kan være nok med et kompass også,da vet du hvor de ulike himmelretningene er..

Og NÅ tror jeg det er best denne villfarne eventyrforteller går tilsengs....natta

Takk for tipsArcticTiger skrev:Jeg tipper at det er "noe" med lenkearm-lagerene til støtdempern bak.
Cappelens MC-kart.lasse_hansen skrev:det kan også være en mulighet.. Skal legge ut en film med lyden på seinere idag, så kan du/dere høre om det er noe dere har vært borti før =)
Forresten folkens, noen som vet hvor man får kjøpt mc kart?? Sånn som passer i de fleste tankvesker, og som dekker norge, sverige og danmark eller noe sånt??? Noen tips til nettsider hvor jeg kan titte
Cappelens bilkart med spiralrygg, er mye mer detaljerte enn mc-kartet.Onsløv skrev:Cappelens MC-kart.lasse_hansen skrev:det kan også være en mulighet.. Skal legge ut en film med lyden på seinere idag, så kan du/dere høre om det er noe dere har vært borti før =)
Forresten folkens, noen som vet hvor man får kjøpt mc kart?? Sånn som passer i de fleste tankvesker, og som dekker norge, sverige og danmark eller noe sånt??? Noen tips til nettsider hvor jeg kan titte
Laminerte kartark som passer i tankvesker.
Atter du, jeg testa en annen ting å, satt sykkelen på midtstøtta, og stelte meg bak sykkelen, altså ovenifra, og tok tak på hver side av bakdekket, løftet så pent opp og ned, og da kjenner man også at det er en LITEN slark, er dette også et tegn på at det kan være lenkearm lageret?ArcticTiger skrev:Det er vanligvis et nålelager i ledda. Det skal ikke være slark eller knirk. Nålelageret kan byttes hvis det er slitt. Fortsetter du å kjøre med tørrt/slitt lager, vil lageret bli mosa, og selve lenkearmen også bli ødelagt etterhvert.
Tipper det ja.lasse_hansen skrev:Atter du, jeg testa en annen ting å, satt sykkelen på midtstøtta, og stelte meg bak sykkelen, altså ovenifra, og tok tak på hver side av bakdekket, løftet så pent opp og ned, og da kjenner man også at det er en LITEN slark, er dette også et tegn på at det kan være lenkearm lageret?ArcticTiger skrev:Det er vanligvis et nålelager i ledda. Det skal ikke være slark eller knirk. Nålelageret kan byttes hvis det er slitt. Fortsetter du å kjøre med tørrt/slitt lager, vil lageret bli mosa, og selve lenkearmen også bli ødelagt etterhvert.
Dvs hvis det er et svakt punkt ift rust, så kan den jo få dette uavhengig av hvor mange eller få km den har kjørt...The Yamaha TDM900 is miles better than the older TDM850. The a stainless exhaust, alloy frame and paint is much improved, but the mild steel suspension linkage is prone to the same rust problem as before.