Intruders logg----hmm..gps..musikk på øret..interkom...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Intruders Blogg--Hjelmen gikk i bakken,gitt..

Legg inn av Intruder »

Pleier alltid sette hjelmen på sizzybaren,men i går da jeg bare skulle fikse øreproppene satte jeg den på speilet for
ei lita stund.. :8-[
Den falt selvsagt i asfalten fre ca. en meters høyde,lurer på om den fortsatt er OK ?
Den er laget av fiberglass... :scratch
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Ville vel ikke drøya lenge med å kjøpe en ny hjelm...
Heter seg vel at en hjelm som har falt i bakken skal vrakes, men jeg hadde tatt sjangsen på å kjøre hjem hvis det hadde skjedd ute på tur. :-)

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Spenninga har gått ut av konstruksjonen og hjelmen er så og si som søppel å regne, dessverre.
Om det skjedde på en tur, er det selsvagt bedre å kjøre med hjelm hjem igjen... Men ville ikke ha drøyd svært lenge med å kjøpe en ny....

Jeg pleier å henge hjelmen på høyre fothviler. Da subber den akkurat bakken og henger relativt stødig/trygt... Jeg har også gjort som deg... Hengt den på sizzy'n (som var ca 1.5 meter høy)...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Hjelmer som har falt ned er skrot, så enkelt og dyrt er det. Jeg har mista en hjelm i bakken jeg også, så jeg vet hvor harmelig det er.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Sier meg enig med de andre her, smart å investre i en ny ja....
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Geir
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR

Legg inn av Geir »

Nja, en glassfiberhjelm tåler jo litt da... :-k For min del tenker jeg som så; om glassfiberhjelmen er forholdsvis ny, tidligere uskadet fallhøyden moderat og skaden er begrenset til en liten ripe i lakken - greit; den beholder jeg en stund til. Gammel hjelm med flere riper og dunk bak seg; kjøpe ny.

I en artikkel i MC-Avisa fra det herrens år 2008 sier de det slik:
Har du mistet hjelmen i bakken en gang eller to, er det lite sannsynlig at det har oppstått vesentlige skader verken inni eller på det ytre skallet. Det er ikke mulig å si hvor mange smådunker en hjelm tåler før det påvirker skallets evne til å beskytte hodet ditt. Jo hardere hjelmen treffer bakken, jo større mulighet er det at skallet tar skade.
I løpet av fire, fem, seks år er det ikke til å unngå at hjelmen har fått seg noen dunker. I samme periode har det vært en naturlig slitasje med den følge at hjelmen ikke sitter like godt på hodet som da den var ny. Dette er hovedgrunnen til at du bør bytte hjelm.
Kilde: http://www.mc-avisa.no/index.php?id=162 ... c5cf0f1514" onclick="window.open(this.href);return false;
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

enig med Geir
Jeg bytter hjelm en gang iblant, men det er ikke pga den har falt av styret, for det tåler den.
Tenk om man faller av sykkelen i stor fart og dunker hjelmen i asfalten, hjelmen tar første dunk, men så er den skrot...neste dunk i asfalten er da med skrot på hodet...min erfaring er at hjelmen tåler flere slike dunk i asfalten.

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

:thumleft MCavisa skriver at en hjelm absolutt tåler et lite dunk eller to,så jeg fortsetter å bruke`n.. :notlistening
Stoler på dem som spesialister,men vil samtidig humoristisk bemerke at vi andre som "verdensmestere" burde vite det
minst like bra... :janikk :P :p

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Intruder

Re: Intruders Blogg--Traff en forumkompis i dag !

Legg inn av Intruder »

Var hjemme idag,mente å ikke kjøre idag grunnet familie og fotballkamp... :-J
Så ringte telefonen,en herre jeg ikke kjente navnet på presenterte seg så som Gammelgutt,DA gikk det opp
et lys der det ellers er relativt mørkt...
Han var på MChuset Nydal og kjøpte noen BMW-deler.Vi ble enige om å møtes ved 24timern ved E6ved Brumunddal,deretter
kjørte vi opp i "byen" og satt ei stund på en uteservering. :mk :mk
Et veldig hyggelig møte og samtale med en likesinnet,60-,skjegg og bart,litt kort i forhold til vekta han også !! :jada:
Håper vi sees igjen,kompis !! :vs :prf

Nil satis nisi optimum !

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Det var nok et hyggelig møte. Gammelgutt hillste jeg på ved Randsfjortreffet i fjord sommer. Jeg var en snartur til Oslo når Gammelgutt var innom Eviketreffet og jeg fikk derfor desverre ikke hilst på han i år. Han fortalte deg vel helt sikkert en masse om melkens forbannelse... :knegg :lol

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Godtvoksen skrev: Han fortalte deg vel helt sikkert en masse om melkens forbannelse... :knegg :lol
Hva er De ler av?, sett Dem inn i hva proteinintoleranse (hyperpeptiduri) er før de ler av det.

I Aftenposten i dag står det at det har vært en voldsom økning av selvmord i psykiatrien. I 2001 var det 31 selvmord i psykiatrien, i 2009 var det 118. De ler kanskje av det også?. I psykiatrien er visst det eneste saliggjørende å behandle symtomer og ikke årsaker. Og behandlingen består stort sett av kjemisk behandling(lobotomering). Det er ille å se mennesker som går rundt som zombier pga den kjemiske forgiftningen de blir offer for i norsk psykiatri.

Det er en skremmende innstilling De har sett i lys av hva De arbeider med. Kanskje De burde førsøke en ren melkefri diett selv?.

Stein Julius Tørrkvist

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev:
Godtvoksen skrev: Han fortalte deg vel helt sikkert en masse om melkens forbannelse... :knegg :lol
Hva er De ler av?, sett Dem inn i hva proteinintoleranse (hyperpeptiduri) er før de ler av det.

I Aftenposten i dag står det at det har vært en voldsom økning av selvmord i psykiatrien. I 2001 var det 31 selvmord i psykiatrien, i 2009 var det 118. De ler kanskje av det også?. I psykiatrien er visst det eneste saliggjørende å behandle symtomer og ikke årsaker. Og behandlingen består stort sett av kjemisk behandling(lobotomering). Det er ille å se mennesker som går rundt som zombier pga den kjemiske forgiftningen de blir offer for i norsk psykiatri.

Det er en skremmende innstilling De har sett i lys av hva De arbeider med. Kanskje De burde førsøke en ren melkefri diett selv?.

Stein Julius Tørrkvist
Beklager hvis du tok det ille opp - ser i ettertid at det kunne oppfattes som hånlatter. Det var ikke slik ment... :[-o<

Kun ment at jeg vet det er et emne som opptar deg svært mye, og som du har masse kunnskap om jfr. denne artikkelen. Og at det er tema du fort kommer inn på, som du liker å informere/opplyse andre om.

Når det gjelder behandlingsformer innen psykiatri, så finner jeg ikke MC-siden som egnet plass for en debatt om det.
Sist redigert av Godtvoksen den 18 jul 2011, 14:21, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Gammelgutt har absolutt et poeng...
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/117259/
...mye legevitenskapen ikke har funnet ut av ennå...

Men tolket vel smiley'en til Godtvoksen som at Gammelgutt har en entusiastisk måte å beskrive temaet på - og det er bra :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Jeg nevnte selv depresjon og dårlig mage,og skjønte fort at dette er noe Gammelgutt brenner for og har viten om.. :=D>
En litt uheldig setning,som Godtvoksen kom i skade for å skrive,er noe som kan skje
alle og er sikkert alt tilgitt.. :thumleft
Vi ses på veien,hele bunten.. :mc2 :mc1 :mc2

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

"Ses på veien " hele bunten,den setningen er vanskelig å akseptere i disse dager med regn-regn-regn :ills ,nærmest
uavlatelig.
Men ei uke med sol nå så er elendigheten glemt,folks minne om været er sjelden lenger enn fire-fem dager.. :b_c:

Nil satis nisi optimum !

Låst