AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Ble enkjapp tur på sparket til Årjäng i dag. Dro kl. 12:40 omtrent og hjemme igjen 18:20 sånn ca. Da sto Bakpå klar med grillen :-) Godt med grillmat i kveld :thumleft

Men spiste godt i Töcksfors også, hvor jeg traff Bimma helt tilfeldig. Syns jeg kjente igjen Bimmer'n hennss utenfor, men helt sikker kan man aldri være.
Hyggelig å snakke med deg igjen, Bimma! Må prøve å få til en tur sammen i løpet av sommeren, ikke sant? Du må gjerne slå følge på en runde langs Randsfjorden og andre artige småveier her på Hadeland, vet ;-) :janikk

Etter handling på Systembolaget og EuroCash var det full full fart hjem igjen. En annen vei en den jeg kjørte til Sverige, som gikk via rv 22 og E18. Hjemover gikk det langs "sukkervegen" om Rømskog og Bjørkelangen, kjente områder for Bimma såvel som Jalmar, som begge har gjort seg godt kjente i grensetraktene i dette området.

Ikkeno' fancy kamera her i gården, men vanlig bilder duger fortsatt det også ;e

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Jepp, møtte deg ca der ja. Ikke så mange flote sykler med så fin eksos veit du.
Ser på bilde ditt at du har komforttabelt turtall ved ca 80km/t. Fine bilder, tror jeg må ut å kjøre en tur snart. Det er bra vær her på Ringerike nå. Kos deg med grillmat.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

:mk :mk I går fikk jeg besøk av Gammelgutt,vi tok en "visitt til og en hyggelig prat på en
uteservering i byen !! :mk
Hyggelig kar,lett å prate med og vi hadde mye felles erfaringer å dele.
Håper vi treffes igjen. :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tok sjansen på å kjøpe versjon to av ALIVE kjørebuksa jeg har hatt de siste to-tre åra. Buksene har vært vanntette og solide bortsett fra svakheter med glidelåsene på den ene. Nå er den jeg har brukt mest nærmest utslitt og tiden var inne til å kjøpe en ny.
Valgte versjon to og må si jeg er strålende fornøyd med kvaliteten. Tydelig at produsenten har hevet kvalitetstandarden flere hakk. Ikke minst ser det ut til at innerfórene er av en helt annet standard enn tidligere :drg

Absolutt verd en anbefaling for de som er ute etter et godt og billig alternativ til de kjente varemerkene.

Mer info her:
http://www.sharkspeed.se/cgi-bin/ibutik ... ather10XLr" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Mompen
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Kontakt:

Legg inn av Mompen »

Flott blogg med mye lesing AJ! Har bare lest litt i den, men skal nok tråles mer etterhvert ;)

Bor på Hadeland selv, hvor holder så du til? :vs
Sist redigert av Mompen den 22 jul 2011, 00:01, redigert 2 ganger totalt.
Brombrom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Mompen skrev:Flott blogg med mye lesing AJ! Har bare lest litt i den, men skal nok tråles mer etterhvert ;)

Nordre Oppdalen - selve 'indrefileten' på Hadeland :P :p ...

Brukeravatar
Mompen
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Kontakt:

Legg inn av Mompen »

AJ skrev:
Mompen skrev:Flott blogg med mye lesing AJ! Har bare lest litt i den, men skal nok tråles mer etterhvert ;)

Langt oppi gropa der ja! :orefk

Ikke lenge før oppkjøring nå, så da får vi "lokal-kara" ta en tur :thumleft
Brombrom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Mompen skrev:
AJ skrev:

Langt oppi gropa der ja! :orefk

Ikke lenge før oppkjøring nå, så da får vi "lokal-kara" ta en tur :thumleft
Det skal vi nok få til, ja! :thumleft
Detta fikser'u glatt, vettu!
Lykke til med forberedelsene og oppkjøringa :prop:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da har Bakpå og jeg kometlag oss vel hjem igjen etter en trivelig helg hos OleB og Cecilie i Gressvik.
Takk for varm gjestfrihet, folkens :m

Kommer mer fra turen senere... ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Godt å høre dere er trygt hjemme igjen.. Var koselig å kjøre sammens med både deg og bakpå istad, og oleb og cecile, de to andre husker jeg ikke navnet på. :eh
Mitt første møte med noen folk ifra mcsiden. Og jeg fikk møte "forbilde" mitt Aj :lol
Var Koselige folk hele gjengen, smilte og var i humør, selv om jeg svinga feil vei et par ganger ;e hehe.

Håper å treffe på dere igjen, og kjøre. Fikk prøvd meg ganske greit på svinge veier idag gitt :thumleft Gikk jo bra det også, synes jeg klarte å henge sånn noge lunde greit etter.. hehe :terge

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Vi var heldig og traff lasse_hansen da vi var på besøk hos Cecilie og OleB i helga :-)

Og jeg må si at TDM'en hans ser strålende ut :thumleft
Litt rart med knirkelyden, som helt klart er vanskelig å lokalisere. Men at den er er der, er det ingen tvil om.

Her et par bilder av den stolte TDM-eieren og en nysgjerrige tidligere TDM-eier... :P :p :

Bilde

Bilde

Kommer flere bilder fra OleB turen senere i kveld.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ja, da gjentok vi hva vi gjorde i fjor på denne tiden, Bakpå og jeg; vi dro ned til Gressvik for å benytte oss av gjestfriheten til OleB for å oppleve nok en hyggelig Gressvik RockCity kveld. Denne gangen med legendariske Ken Hensley.
Det ble en bra kveld! \:D/

Turen ned til Fre'kstad var derimot begredelige greier... Regn, regn og enda mer regn... Men har man bestemt seg, så drar man avgårde uavhengig av været. Det gjelder Norgestreff og det gjelder "Gressvik SummerWeekend".
Ble som vanlig godft tatt i mot av OleB. Cecilie var der også så klart og sammen dro vi til arenaen og gleder oss voldsomt til å oppleve Hensley live!

Tok oss god tid til middag først og innfant oss da Tore Moren avsluttet sitt sett - en fantastisk dyktig og meget sympatisk gitarist.
Så en liten pause før Mr. Hensley satte seg ned bak keyboardet/orgelet med den umiskjennelige klassiske Hensley-lyden :=D>

Så kom nye og gamle låter på rad og rekke og stemningen steg til store høyder. Jada! jeg storkoste meg, jeg \:D/
Det gjorde Bakpå og vertskapet også. Tvil ikke et øyeblikk på det! :D

Hensley drar på åra, men er utrolig vital som hardrocker og det svingte voldsomt av det han gjorde på scena. Fyren speller gitar og synger meget bra også :thumleft :

Bilde

Ikke samme stil som Moren, som også gjorde et veldig godt inntrykk selv om vi ikke fikk med hele settet hans:

Bilde

God stemning hele kvelden, bra vær med kun få og korte regnbyger:

Bilde

Her OleB en smule skeptisk for et eller annet...

Bilde

... men ellers viste han med hele seg at han trivdes meget godt :knegg

Bilde

Dagen etter konserten ble det en rundreise i Østfoldstraktene og en tur innom en bortgjemt kafé i Sverige, som OleB sstadig vekk tar kaffeturer til:

Fire sykler på tur, en en-sylindret BMW, en to-sylindret Yamaha, en tresylindret Triumph og til slutt en firesylindret Yamaha - alle med rekkemotorerer, kan vi si, selv om BMW'ens ene sylinder vanskelig kan stå i rekke med noen siden den er alene. Uansett så står den ikke i noen V-posisjon i hvert fall... ;-)

Bilde

Veldig hyggelig helg i Østfold hvor vi fikk møte lasse_hansen for første gang. Kjempetrivelig!! Samme med broren og samboer/ektefelle/kjæreste (litt usikker her, må jeg innrømme... :redface ) til Cecilie, som jeg dessverre ikke husker navnene på i farten... :8-[

Må bare helt til slutt nevne at Bakpå og jeg kunne ikke fått en bedre start på ferien \:D/

Så sees vi til neste år og siden OleB tydelig antydet at det er plass til mange telt i hagen hans, betyr det at han og vi gjerne deler neste års SummerWeekend i Gressvik med flere her på MCsiden.no!
Det hadde vært hyggelig :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

AJ skrev: Turen ned til Fre'kstad var derimot begredelige greier... Regn, regn og enda mer regn... Men har man bestemt seg, så drar man avgårde uavhengig av været. Det gjelder Norgestreff og det gjelder "Gressvik SummerWeekend".
Regner med at det samme gjelder PreHøstTuren også? ;e :knegg

Hørte ut som dere har hatt en flott helg. God musikk, godt lag, og mc-kjøring. Kan det bli bedre? :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
lasse_hansen

Re: AJ Arena... har hygget seg i Gressvik RockCity \m/!!

Se der ja, sannelig bilde av meg å. hehe... Var moro å kjøre i lag :thumleft

Frister helt klart å bli med på en mc treff endag.. Synd de fleste treff fremover nå ikke passer med når jeg har ferie.. Så må nok planlegge ferien litt mere etter mc treff neste år ja! :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen

Re: AJ Arena... har hygget seg i Gressvik RockCity \m/!!

OleB, sjekk om du har noe i øret?
hmm, eller er det bare meg. Eller ser jeg en liten edderkopp på høyre side? På vei inn i øret? :lol hehe.

Ps. Kan være at jeg er veldig trøtt :-k
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar