Ja, da gjentok vi hva vi gjorde i fjor på denne tiden,
Bakpå og jeg; vi dro ned til Gressvik for å benytte oss av gjestfriheten til
OleB for å oppleve nok en hyggelig Gressvik RockCity kveld. Denne gangen med legendariske
Ken Hensley.
Det ble en bra kveld!
Turen ned til Fre'kstad var derimot begredelige greier... Regn, regn og enda mer regn... Men har man bestemt seg, så drar man avgårde uavhengig av været. Det gjelder Norgestreff og det gjelder "Gressvik SummerWeekend".
Ble som vanlig godft tatt i mot av
OleB.
Cecilie var der også så klart og sammen dro vi til arenaen og gleder oss voldsomt til å oppleve Hensley live!
Tok oss god tid til middag først og innfant oss da
Tore Moren avsluttet sitt sett - en fantastisk dyktig og meget sympatisk gitarist.
Så en liten pause før Mr. Hensley satte seg ned bak keyboardet/orgelet med den umiskjennelige klassiske Hensley-lyden :=D>
Så kom nye og gamle låter på rad og rekke og stemningen steg til store høyder. Jada! jeg storkoste meg, jeg
Det gjorde
Bakpå og vertskapet også. Tvil ikke et øyeblikk på
det!
Hensley drar på åra, men er utrolig vital som hardrocker og det svingte voldsomt av det han gjorde på scena. Fyren speller gitar og synger meget bra også

:
Ikke samme stil som Moren, som også gjorde et veldig godt inntrykk selv om vi ikke fikk med hele settet hans:
God stemning hele kvelden, bra vær med kun få og korte regnbyger:
Her
OleB en smule skeptisk for et eller annet...
... men ellers viste han med hele seg at han trivdes
meget godt
Dagen etter konserten ble det en rundreise i Østfoldstraktene og en tur innom en bortgjemt kafé i Sverige, som
OleB sstadig vekk tar kaffeturer til:
Fire sykler på tur, en en-sylindret BMW, en to-sylindret Yamaha, en tresylindret Triumph og til slutt en firesylindret Yamaha - alle med rekkemotorerer, kan vi si, selv om BMW'ens ene sylinder vanskelig kan stå i rekke med noen siden den er alene. Uansett så står den ikke i noen V-posisjon i hvert fall...
Veldig hyggelig helg i Østfold hvor vi fikk møte
lasse_hansen for første gang. Kjempetrivelig!! Samme med broren og samboer/ektefelle/kjæreste (litt usikker her, må jeg innrømme...

) til
Cecilie, som jeg dessverre ikke husker navnene på i farten...
Må bare helt til slutt nevne at
Bakpå og jeg kunne ikke fått en bedre start på ferien
Så sees vi til neste år og siden OleB tydelig antydet at det er plass til mange telt i hagen hans, betyr det at han og vi gjerne deler neste års SummerWeekend i Gressvik med flere her på MCsiden.no!
Det hadde vært hyggelig