Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemmer ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemmer ?

Legg inn av Intruder »

:doh :[-( Vi har vel forlengst sagt hva vi mener om enkelte MC-klubber og hva de står for. :vs

:offtopic Men så er det noe jeg lurer på,hva om du treffer ett eller flere medlemmer fra en av disse klubbene
på et treffsted eller ellers i MC-sammenheng og denne/disse personene henvender seg til deg ? :mc7

Jeg ville ført en normal samtale,jeg synes liksom det har med god folkeskikk å gjøre... :yeahright.. og å prøve å
unngå bank...?

Men det er min oppfatning,asså........ :\m/:

Svar avventes med takk !! :D eller :ills
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Globe »

Jeg ville helt klart komme til å oppført meg på samme måte overfor dem som om det var hvilken som helst annen MC-ist!

INGEN forskjell på det!! :[-(

Og om de skulle ta kontakt for "å banke" meg...har de sikkert en god grunn for dette ønske, og da hadde jeg nok ikke stått der sammen med dem...for å si det sånn :knegg

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Sprint »

Vanlig høflighet å svare når man blir tilsnakket ;e ,jeg snakker med alle ingen problem.det er på den måten man lærer andre å kjenne.
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Crinos »

Dette skjer meg trutt og stadig... Kanskje fordi jeg tidligere har vert medlem i den slags klubb.. :buddies:

Jeg ser ikke helt grunn til å dømme pga ryggmerke en person bærer, og hvordan skal man vite om personen man snakker med er i fra en 1% klubb eller bare "kjører stilen"... Det er en klubb i Kristiansand.. Blues Tveit Riders, der alt fra arbeidsledige til hjernekirurger kjører alt fra R-sykkel til custom Harley... Denne klubben er neppe unik, så da blir det til å memorisere klubber som er 1%er for å unngå kluss...

Nå er jeg kanskje inhabil... Men jeg ville uansett sett på dem som en MC-ist, uansett.

Og for å si som Globe, om dem er der for å banke meg.. Har jeg garantert gjort meg fortjent til det, men hadde selvsagt forsvart meg da. :punch
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Intruder »

Hadde jeg gjort meg skyldig i noe som tilsa bank der og da ville jeg nok ikke frekventert
denslags steder nei... :oh :orefk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Bubbu »

Jeg tror så lenge du behandler de med respekt, så behandler de deg med respekt. :scratch
(The Beast )

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av SheDevil »

Slenger man dritt, får man vel dritt tilbake. Enkelt å greit det...

Ser ingen grunn til å slenge dritt uten grunn, jeg "kjenner" de jo ikke og derfor mener jeg at jeg ikke trenger å gjøre det heller...

:janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av jhn »

Det e vel strengt tatt ikke så lett å mene noe annet om enkeltmedlemmer enn om klubben,
klubben består vel kun av et gjeng enkeltmedlemmer, uten de, ingen klubb.
Det e vel medlemmene som bestemmer hva slags klubb det skal være?
I likhet med dere andre, så går ikke æ heller bort til en fyr og forteller hvilken idiot han e som tilhører en slik klubb, men hvis æ skulle svart ærlig på et direkte spm fra et slikt medlem, så hadde det vel endt med en :orefk eller to

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Intruder »

Ville ihvertfall snakka normalt med enkeltmedlemmet,ble han/hun pågående ang. klubber eller
klubbmedlemmer ville jeg iallfall ikke samtykket,men vært litt "avventende" :-k \:D/
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Dexter »

Jeg skjønner ikke helt dette?

Jeg har ikke gjort noen noe, og ingen har gjort meg noe. Hvorfor skal jeg behandle dem annerledes? Det samme kan man spørre hva angår religion og medlemskap i andre grupper enn politisk eller 1% klubb.

Nei, jeg prater med folk uavhengig av tilhørighet inntil jeg har en god grunn for å la vær. Jeg støtter kanskje ikke deler av det som jeg oppfatter at 1% klubbene står for, så jeg tar neppe kontakt først. Men jeg har hatt venner derifra som har vært som alle oss andre.

Ble dette bare surr? :scratch
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av jhn »

Litt merkelig det her, de aller fleste e enige om at 1% klubbene e en styggedom, men medlemmene, det e greie folk :scratch

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Snikkeren »

Hadde en av de kommet bort til meg for å snakke med meg, så hadde jeg nok snakket med fyren. Men jeg hadde ikke vært den som innledet samtalen for å si det sånn.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Crinos »

Elolz skrev:Er ganske skeptisk til 1%'ere, og holder meg gjerne litt unna de. Men om noen skulle ta kontakt ville jeg oppført meg likt som mot alle andre motorsyklister, men jeg ville altså ikke tatt kontakt selv. Men så er vel sjansen minimal for at de skulle tatt kontakt med meg uansett :knegg
Jeg begynte egentlig på et langt og generelt innlegg, men trakk det... Her pisser jeg i motvind, og da kan jeg heller holde meg.. hehe..

Men, hadde du vert skeptisk til å møte meg.. Der jeg står på ved siden av en sort Harley, i ført Lindstrands bukser, sort nøytral skinnjakke, og lener meg på sadelen mens jeg spiser noen bensinstasjon-boller og drikker dårlig kaffe. :mk
Jeg er riktignok ikke medlem av noen klubb lengre, men har vert, og tror ikke jeg har endret meg som person så fryktelig mye siden jeg gikk ut av klubben. ;e

Men joda... Jeg har opplevd det at den gennerelle befolkning har en viss frykt for bikere.
En hendelse jeg husker veldig godt var faktisk med bil.
Jeg kjører inn i en rundkjøring og ser at det kommer bil i fra HØYRE som skal inn i rundkjøringen, han holder høy fart, men han har stoppeplikt og jeg gidder ikke å vike for en "idiot" som skal prøve seg. Det resulterer i at begge bilene står på bremsen og det hyler i dekkene, vi smeller nesten, men treffer heldigvis ikke hverandre... Sjåføren av den andre bilen hiver seg ut av bilen, og er tydeligvis på vei henn til meg for å skjelle på meg... Jeg gidder ikke å sitte å bli kjeftet på, så jeg reiser meg ut av bilen (i ført vesten).
Han andre må tydeligvis ha sett ryggmerket i det jeg runder døra mi, for i det jeg har rundet døra, har han løpt tilbake til sin bil, startet og var på vei avgårde igjen... :P :p
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Tysnes »

Var på tur i nor-hordaland i går. Stoppet på en bensinstasjon , for en is og ta noen telefoner(gjekk litt vekk fra sykkelen). Når eg kom til bake stod det en harley(svart 1340 ett eller annet) ved siden av min sykkel . eieren tok kontakt med meg med en gang(haley-klær og full pakke). Veldig hyggeleg Bergenser(fleste er jo det),sa han skulle på harley treff på Lindås. snakket om sykkler, og div. Men trur ikkje eg hadde gått bort til en gjeng HA-medlemmer og hilst på , uten å kjørt Harley sjøl.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Har sagt hva vi mener om klubbene-hva med enkeltmedlemme

Legg inn av Crinos »

Elolz skrev:Jeg har f.eks venner som er satanister og går med svarte kapper/frakker og nagler overalt, var skeptisk til dem i begynnelsen og. Spesielt foreldrene mine var ganske skeptisk da de var hjemme hos meg de første gangene.
*hoste* der har du meg *hoste* I alle fall i slutten av tenårene.
Hardcore gother med langt hår, nagler og boots som ville fått Ace Freley til å rødme av misunnelse! :D
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar