KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev:
fikse skrev: Tror ikke det, finner den ikke her: http://fgsikring.no/no/sok/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gjør du?
Niks, men fant heller ikke noe annet der? Vet ikke helt hva jeg skal søke etter der. Jeg søkte etter KTM, Honda, Spyball, Opel og tilslutt Autronica. Eneste jeg fikk noe treff på var Autronica, som lager brannalarmer etc. Men ingenting om den enkelte modell som Autronica har. Jeg har en AutroFire brannalarm her i huset, og den er altså ikke mulig å finne i den listen. Ikke et eneste produktnavn dukker opp der. Men FG-godkjent er den.
Det skal også den originale alarmen som står i bilen vår (Opel Vectra) være, uten at jeg vet. Samme med den alarmen jeg hadde til min forrige sykkel, en Honda. Den var produsert av Spyball, om jeg husker rett. Om jeg leser litt i manualen til alarmen kan det være jeg finner produsentnavnet.
Når jeg tenker meg om har jeg de siste årene ikke blitt spurt av forsikringsselskapet om alarm er godkjent på noe vis. Kun fått spørsmål om kjøretøyet har alarm.
Det eneste responsen jeg fikk fra forsikringsselskapet mitt (Gjensidige) på dette med godkjenning var da jeg ville ha fratrekk for FG-godkjent brannalarm. Det hadde de visst ikke hørt om før, til private hus. Var visst kun vanlig til bedrifter. Det endte med at de ga meg ekstra rabatt, og noterte at jeg hadde et visst antall detektorer i huset :-)
Kan de ha gått vekk fra slik godkjenning på enklere alarmsystemer til private? På 80-90-tallet var de jo veldig til å fortelle at bilalarmer måtte være FG-godkjent.
Sukk. Sikkert meg som ikke følger med i tiden :b_c:
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

fikse skrev:
Niks, men fant heller ikke noe annet der? Vet ikke helt hva jeg skal søke etter der. Jeg søkte etter KTM, Honda, Spyball, Opel og tilslutt Autronica. Eneste jeg fikk noe treff på var Autronica, som lager brannalarmer etc. Men ingenting om den enkelte modell som Autronica har. Jeg har en AutroFire brannalarm her i huset, og den er altså ikke mulig å finne i den listen. Ikke et eneste produktnavn dukker opp der. Men FG-godkjent er den.
Det skal også den originale alarmen som står i bilen vår (Opel Vectra) være, uten at jeg vet. Samme med den alarmen jeg hadde til min forrige sykkel, en Honda. Den var produsert av Spyball, om jeg husker rett. Om jeg leser litt i manualen til alarmen kan det være jeg finner produsentnavnet.
Når jeg tenker meg om har jeg de siste årene ikke blitt spurt av forsikringsselskapet om alarm er godkjent på noe vis. Kun fått spørsmål om kjøretøyet har alarm.
Det eneste responsen jeg fikk fra forsikringsselskapet mitt (Gjensidige) på dette med godkjenning var da jeg ville ha fratrekk for FG-godkjent brannalarm. Det hadde de visst ikke hørt om før, til private hus. Var visst kun vanlig til bedrifter. Det endte med at de ga meg ekstra rabatt, og noterte at jeg hadde et visst antall detektorer i huset :-)
Kan de ha gått vekk fra slik godkjenning på enklere alarmsystemer til private? På 80-90-tallet var de jo veldig til å fortelle at bilalarmer måtte være FG-godkjent.
Sukk. Sikkert meg som ikke følger med i tiden :b_c:[/quote]

Så du her også?

http://fgsikring.no/Hoved/FG-innbrudd/L ... -MC-laser/" onclick="window.open(this.href);return false;

Det står listet opp i forsikringsavtalen min hva jeg kan gjøre for å redusere prisen på min forsikring:

- Kjøre med sikkerhetsdress
- Installere FG-godkjent alarm.

Om jeg monterer GPS-saken er det minst like mye for gøy ;)
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev: Så du her også?

http://fgsikring.no/Hoved/FG-innbrudd/L ... -MC-laser/" onclick="window.open(this.href);return false;

Det står listet opp i forsikringsavtalen min hva jeg kan gjøre for å redusere prisen på min forsikring:

- Kjøre med sikkerhetsdress
- Installere FG-godkjent alarm.

Om jeg monterer GPS-saken er det minst like mye for gøy ;)
Der er det vel bare mekaniske låser. Det nærmeste jeg kom av lister, var denne, men den tar seg bare av biler. Der er forøvrig ikke GM (som jeg mener er produsenten av alarmen til min bil) listet opp, så... Skjønner ikke helt dette jeg. Virker litt utdatert de listene.
Ja, den GPS-saken virker veldig kjekk! Tenk å se fjeset på kjeltringen når en bare dukker opp, med et hendig lite ballaluminium i hånden :dontknow :lol
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

Sjekk denne bakparten:

http://www.bihr.eu/productdetails.aspx? ... =ProductId" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

432,- NOK + mva + frakt. Men finner ingen kjøpeknapp...?

Enda mer stasj her:

http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM ... /2011.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Der koster halen 747,- + mva + frakt.
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

andersen skrev:Sjekk denne bakparten:

http://www.bihr.eu/productdetails.aspx? ... =ProductId" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

432,- NOK + mva + frakt. Men finner ingen kjøpeknapp...?

Enda mer stasj her:

http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM ... /2011.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Der koster halen 747,- + mva + frakt.



Det så bra ut.Du må registrere deg for å kunne kjøpe.
slik jeg prøvde ,så var det bare å trykke på "add to basked!,så trykke på "basked " etterpå,deretter får du opp handlekurven-det tilkommer mva og frakt på 24 pund
for så å registrere deg må du trykke på rød tekst nederst på siden.deretter kan du fullføre --
det ble jo vesentlig billigere en gjennom ktm powerparts ..og en del heftigere slik jeg ser det...
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev:Sjekk denne bakparten:

http://www.bihr.eu/productdetails.aspx? ... =ProductId" onclick="window.open(this.href);return false;

432,- NOK + mva + frakt. Men finner ingen kjøpeknapp...?

Enda mer stasj her:

http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM ... /2011.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Der koster halen 747,- + mva + frakt.
Se der ja! Nå begynner det å komme stæsj til leketøyet :P :p Bakparten ser ikke så gærn ut den. Mye kortere enn den korte originale. Og tilpasningen kan vanskelig bli særlig dårligere enn den originale, så... *mas Synd det ikke var flere bilder, men okkesom ser den helt kurant ut den der.
Bare vær obs at du blir himla dritten på rygg/hjelm/sete! I regnvær spruter det vann/søle fra bakhjulet, over føreren og helt fram til speedometeret. Man hva ofrer man ikke for look-en? :notlistening
Likte den bakdemper-beskytteren de hadde på den siste lenken din. Noe slikt vil jeg ha, så lever demperen litt lenger, kanskje :bananas
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

Jeg gir det en sjanse :) Bestilt, pris ble slik:

http://bildr.no/view/952006

Mva kommer i tillegg. Totalt 1.060,- ink mva og frakt.
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Xenon...

Legg inn av fikse »

Er i handlemodus her og :bananas
Har lurket litt rundtomkring for å finne xenonsett som er av best mulig kvalitet og med en viss presisjon i pæren, og havner på et relativt dyrt sett fra Dybvik, istedet for ymse billigsett en finner både her og der. Krysser fingrene at det er såpass lite strølys med dette settet at jeg "tør" kjøre med det. Lite lysten på å blende motgående, slik jeg ser enkelte lykter gjør... Duke-en har en relativt presis reflektor, lysbildet er forholdsvis bra, så muligheten er tilstede for at dette blir bra greier :-J :[-o<
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev:Jeg gir det en sjanse :) Bestilt, pris ble slik:

http://bildr.no/view/952006

Mva kommer i tillegg. Totalt 1.060,- ink mva og frakt.
Grattis :thumleft Det ble jo "en smule" rimeligere enn original :D Kom gjerne med en tilbakemelding (m bilder) på hvordan det var å montere den. Kan hjelpe andre til å velge "rett" ;e
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

Har dere noen erfaring med radiatorbeskyttelse :?
img1271.jpg
Fås i svart finish for å passe KTM 125 Duke (2011). De er laget av presset aluminium og har en ryddig, sømløs ramme (hvor gjeldende). De forbedrer utseendet på sykkelen din og bidra til å beskytte dyr og sårbar radiator fra flygende vrakrester.

Ingen permanente endringer må gjøres til sykkelen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Duke 125 skrev:Har dere noen erfaring med radiatorbeskyttelse :?


Fås i svart finish for å passe KTM 125 Duke (2011). De er laget av presset aluminium og har en ryddig, sømløs ramme (hvor gjeldende). De forbedrer utseendet på sykkelen din og bidra til å beskytte dyr og sårbar radiator fra flygende vrakrester.

Ingen permanente endringer må gjøres til sykkelen.
Jepp, det har noe for seg ja. FZX-en vi har er fra 1986 og har en slik montert som standard. Ikke en antydning til skade på den radiatoren. Min forrige sykkel hadde ingen beskyttelse, og var veldig lite pen etter bare et par år.

For min del vil jeg prøve å få laget en i rustfritt, med KTM-logo elns ;e
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Varmeholker ankommet

Legg inn av fikse »

Da har varmeholkene jeg bestillte, ankommet. Det plager meg ikke at de har skrevet verdien på innholdet til et stykke under den snodige toll-grensen, så dette ble en ganske billig og tollfri pakke å få i hus :thumleft
Så, Kristian, eg é klar! Neste uke skal det mekkes. Håper at xenonsettet er kommet til da, så smekker jeg det på samtidig :prf
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

Fikk Outlet Kit, rim stickers og alu hand guards i dag.

Jeg ble overrasket over at Outlet kit faktisk ikke er sigarettenner, men bare en minipower outlet. Hjelper meg fint lite. Bortkastet penger. Tror jeg heller går for denne, med ellers samme setup:
http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/e ... akt-mlokk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fikse: Når du trakk strøm fra bakparten til front, hvordan gjorde du det? Ser det ligger noen ubrukte ledninger under passasjersetet, er denne sikret? Eller gikk du rett fra batteriet med egen sikring?

Samme led LED, koblet du også dette på selvmekket strøm? Etter sikring?

Når du polerte Defelctor på handguards, fikk du dem til å matche fargen på tanken 100%?
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Varmeholker ankommet

Legg inn av Onsløv »

fikse skrev:Da har varmeholkene jeg bestillte, ankommet. Det plager meg ikke at de har skrevet verdien på innholdet til et stykke under den snodige toll-grensen, så dette ble en ganske billig og tollfri pakke å få i hus :thumleft
Så, Kristian, eg é klar! Neste uke skal det mekkes. Håper at xenonsettet er kommet til da, så smekker jeg det på samtidig :prf
Nei, det plagde ikke meg heller ;-) Heller ikke at de som sendte fløytene gjorde det samme. :D
Satser på mekking neste uke ja.

:redface

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev:Fikk Outlet Kit, rim stickers og alu hand guards i dag.

Jeg ble overrasket over at Outlet kit faktisk ikke er sigarettenner, men bare en minipower outlet. Hjelper meg fint lite. Bortkastet penger. Tror jeg heller går for denne, med ellers samme setup:
http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/e ... akt-mlokk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fikse: Når du trakk strøm fra bakparten til front, hvordan gjorde du det? Ser det ligger noen ubrukte ledninger under passasjersetet, er denne sikret? Eller gikk du rett fra batteriet med egen sikring?

Samme led LED, koblet du også dette på selvmekket strøm? Etter sikring?

Når du polerte Defelctor på handguards, fikk du dem til å matche fargen på tanken 100%?
Ja, det strømuttaksgreiene er ikke helt som jeg forventet heller, men men. Det går vel å kjøpe løse plugger hos KTM? Lurer på om jeg ikke så en løs plugg liggende i et monter hos Ride.
Sjekk at du faktisk får plass til en sigarettenner. Husker ikke detaljene, men det var relativt trangt der min står, ved siden av speedoen.
Har ikke trukket strøm enda, skal gjøre det til uken. Da kommer jeg til å strekke egen direkte fra batteri, sikring, og legge den framme et sted. Deretter hente strøm til holkevarmere, strømuttak, xenon, og annet som bruker litt strøm, da via relé til det som trekker betydelig (xenon har egen styredings, så de trenger ikke relé, tror jeg). De LED-lysene til tanken trekker "ingenting", så de bare loddet jeg inn på kablene til parkeringslyset. Hadde de trukket strøm av betydning, ville jeg ha hentet fra egen, sikret strømkilde, men så ikke behovet for det.
De håndbeskytterne er jo av gjennomfarget plast, så 100% lik tanken (som er lakkert) er det ikke hos meg iallfall. Men ikke rare forskjellen. Men ja, de ble litt dypere oransje når de ble vokset. Det bildet jeg har her i tidligere post, der mener jeg at beskytterne ikke er vokset, men de er det nå. Kan ta et bilde når jeg får anledning (i den grad et bilde klarer å vise det helt riktig dah...) :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar