Niks, men fant heller ikke noe annet der? Vet ikke helt hva jeg skal søke etter der. Jeg søkte etter KTM, Honda, Spyball, Opel og tilslutt Autronica. Eneste jeg fikk noe treff på var Autronica, som lager brannalarmer etc. Men ingenting om den enkelte modell som Autronica har. Jeg har en AutroFire brannalarm her i huset, og den er altså ikke mulig å finne i den listen. Ikke et eneste produktnavn dukker opp der. Men FG-godkjent er den.andersen skrev:fikse skrev: Tror ikke det, finner den ikke her: http://fgsikring.no/no/sok/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gjør du?
Det skal også den originale alarmen som står i bilen vår (Opel Vectra) være, uten at jeg vet. Samme med den alarmen jeg hadde til min forrige sykkel, en Honda. Den var produsert av Spyball, om jeg husker rett. Om jeg leser litt i manualen til alarmen kan det være jeg finner produsentnavnet.
Når jeg tenker meg om har jeg de siste årene ikke blitt spurt av forsikringsselskapet om alarm er godkjent på noe vis. Kun fått spørsmål om kjøretøyet har alarm.
Det eneste responsen jeg fikk fra forsikringsselskapet mitt (Gjensidige) på dette med godkjenning var da jeg ville ha fratrekk for FG-godkjent brannalarm. Det hadde de visst ikke hørt om før, til private hus. Var visst kun vanlig til bedrifter. Det endte med at de ga meg ekstra rabatt, og noterte at jeg hadde et visst antall detektorer i huset :-)
Kan de ha gått vekk fra slik godkjenning på enklere alarmsystemer til private? På 80-90-tallet var de jo veldig til å fortelle at bilalarmer måtte være FG-godkjent.
Sukk. Sikkert meg som ikke følger med i tiden