KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev:Direkte link til dekkene? Jeg finner dem ikke.

1 cm bredere gjør da vel ingenting. Det er fint med plass også.
Nei, direktelenke er ikke lett på den nettsiden. Men søk etter MCdekk i str 150/60 R 17 og 120/70 R 17, så finner du D253.

Problematikken med bredden er jo at dekket blir større i diameter av det, så speedo vil vise litt for lite, og uten at jeg har sjekket tror jeg at 120 med samme 70-profil vil være ulovlig, strengt tatt (er usikker). Men noe stort problem er det neppe *mas
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Jompa skrev: Han sleit vel fordekket tilsvarende mindre da ??????????? :scratch
Vil tro det! Om fyren ikke vekslet mye mellom fram og bak :terge
Uansett virker det som at flere snakker om kort levetid på disse, men så er det ikke akkurat mopper de kjører på heller :P :p
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

Noen som har opplevd dette problemet?

Man slipper gassen, men likevel henger turtallet igjen unødvendig høyt. F.eks, med tomgang på 1-2.000 rpm, så blir den plutselig 2-4.000 rpm neste gangman slipper gassen - på tomgang!

Virker som enten gass wire er dårlig, eller at returfjæra på forgasseren ikke er sterk nok. Jeg tok opp en video som viser problemet. Videoen viser også at problemet ikke er konsekvent.

http://www.youtube.com/watch?v=PgHi84JGMiE
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev:Noen som har opplevd dette problemet?

Man slipper gassen, men likevel henger turtallet igjen unødvendig høyt. F.eks, med tomgang på 1-2.000 rpm, så blir den plutselig 2-4.000 rpm neste gangman slipper gassen - på tomgang!

Virker som enten gass wire er dårlig, eller at returfjæra på forgasseren ikke er sterk nok. Jeg tok opp en video som viser problemet. Videoen viser også at problemet ikke er konsekvent.

http://www.youtube.com/watch?v=PgHi84JGMiE
Niks, ikke opplevd i det hele tatt, ikke så mye iallfall. Når den er kald, er tomgangen noe høyere enn når den er varm, og av og til bruker den noen få sekunder (mer enn "normalt") å komme helt ned på tomgang, men dette regner jeg som normalt, i og med lamdasonden som måler gasser på eksosen: Om den måler litt høye verdier, vil den holde turtallet oppe inntil verdier er normale igjen. Så funker det iallfall på andre kjøretøy (les: biler) som jeg har kjørt som har hatt katalysator og sonde. Hadde en bil en gang som tullet seg slik, da var det for mye sot i kombinasjon med en sliten sonde.
Kan virke som at du er inne på noe, at det er treghet i "greiene". Har du prøvd med en skvett tynn sprayolje? Er det noe motstand når du drar den tilbake til null? Vil tro det er noe mer mekanikk enn bare vaier/fjøren som kan holde igjen, det er vel også et slags "ministempel" som også kan regulere på spjeldet (for å regulere tomgang)? Har ikke studert mekanismen, bare synser nå... :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

fikse skrev:
andersen skrev:Noen som har opplevd dette problemet?

Man slipper gassen, men likevel henger turtallet igjen unødvendig høyt. F.eks, med tomgang på 1-2.000 rpm, så blir den plutselig 2-4.000 rpm neste gangman slipper gassen - på tomgang!

Virker som enten gass wire er dårlig, eller at returfjæra på forgasseren ikke er sterk nok. Jeg tok opp en video som viser problemet. Videoen viser også at problemet ikke er konsekvent.

http://www.youtube.com/watch?v=PgHi84JGMiE
Niks, ikke opplevd i det hele tatt, ikke så mye iallfall. Når den er kald, er tomgangen noe høyere enn når den er varm, og av og til bruker den noen få sekunder (mer enn "normalt") å komme helt ned på tomgang, men dette regner jeg som normalt, i og med lamdasonden som måler gasser på eksosen: Om den måler litt høye verdier, vil den holde turtallet oppe inntil verdier er normale igjen. Så funker det iallfall på andre kjøretøy (les: biler) som jeg har kjørt som har hatt katalysator og sonde. Hadde en bil en gang som tullet seg slik, da var det for mye sot i kombinasjon med en sliten sonde.
Kan virke som at du er inne på noe, at det er treghet i "greiene". Har du prøvd med en skvett tynn sprayolje? Er det noe motstand når du drar den tilbake til null? Vil tro det er noe mer mekanikk enn bare vaier/fjøren som kan holde igjen, det er vel også et slags "ministempel" som også kan regulere på spjeldet (for å regulere tomgang)? Har ikke studert mekanismen, bare synser nå... :-)



Ikke jeg heller.Retur fjæren og gass wieren går helt tilbake uten problemer ,det samme med turtallet.
Ta det opp med verkstedet så ordner de det gratis ,viss du ikke blir kvitt problemet.
Duke

pippzor
Innlegg: 4
Registrert: 04 sep 2011, 23:23
Motorsykkelen din: KTM Duke 125

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av pippzor »

Jeg har også kjøpt meg en Duke :D
Har også bestillt den forkorta skjermen fra KTM. Har lest litt og funnet ut at det er vanskelig å montere den. Noen tips for å gjøre det på enklest måte?

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

pippzor skrev:Jeg har også kjøpt meg en Duke :D
Har også bestillt den forkorta skjermen fra KTM. Har lest litt og funnet ut at det er vanskelig å montere den. Noen tips for å gjøre det på enklest måte?


ville heller bestilt denne her http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM ... 108BK.aspx
billigere er den også :oh
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

pippzor skrev:Jeg har også kjøpt meg en Duke :D
Har også bestillt den forkorta skjermen fra KTM. Har lest litt og funnet ut at det er vanskelig å montere den. Noen tips for å gjøre det på enklest måte?
Om du velger å bruke den originale, så har jeg lagt ut noe bilder fra montasjen, samt litt beskrivelse. Så mye mer tips kan jeg vanskelig gi deg, annet enn å bruke hodet og dels forholde deg til montasjeanvisningen som følger med :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

Er det ABS bremser på Duke'en?
KTM DUKE 125

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Peet96 skrev:Er det ABS bremser på Duke'en?
Niks. Og dessverre heller ikke noe snakk om det på ryktebørsen. Skulle gjerne hatt det, så sleip som de originale dekkene er på vått =; Rett og slett grusomt dårlige. Eneste kneskrapingen som er mulig å få til på vått, er de som er høyst ufrivillige :bananas
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av AJ »

fikse skrev:
Peet96 skrev:Er det ABS bremser på Duke'en?
Niks. Og dessverre heller ikke noe snakk om det på ryktebørsen. Skulle gjerne hatt det, så sleip som de originale dekkene er på vått =; Rett og slett grusomt dårlige. Eneste kneskrapingen som er mulig å få til på vått, er de som er høyst ufrivillige :bananas
Mener å huske at du har nevnt disse originaldekkene tidligere et par ganger, men uten å navngi dem...
Kan på tide å avsløre hvilken produsent de kommer fra? :-)
Er neppe Michelin eller Metzeler, for å si det sånn... :skriver
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

AJ skrev:
fikse skrev:
Peet96 skrev:Er det ABS bremser på Duke'en?
Niks. Og dessverre heller ikke noe snakk om det på ryktebørsen. Skulle gjerne hatt det, så sleip som de originale dekkene er på vått =; Rett og slett grusomt dårlige. Eneste kneskrapingen som er mulig å få til på vått, er de som er høyst ufrivillige :bananas
Mener å huske at du har nevnt disse originaldekkene tidligere et par ganger, men uten å navngi dem...
Kan på tide å avsløre hvilken produsent de kommer fra? :-)
Er neppe Michelin eller Metzeler, for å si det sånn... :skriver
Heh, jau, kan si det sånn at jeg har beklaget min nød... Irriterer meg å kjøpe ny sykkel og få så rævva dekk som dette. Dårlige dekk forfølger meg, virker det som. Forrige sykkelen jeg hadde, en Deauville som jeg også kjøpte ny, hadde også elendige dekk (Michelin Macadam). Men no ska eg slutte å tyte: MRF Revz-C er navnet. Derfor jeg ikke har giddet å nevne merket. Ikke mye å huske, liksom. Ser helt OK ut, "pent" mønster og alt og det. Og funker helt greit på tørt...
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av AJ »

India's no 1 tyre manufacturer...
Javel, ja... :roll

Her et lite utvalg...:
http://www.mrftyres.com/Products/Produc ... spx?pid=11" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

AJ skrev:India's no 1 tyre manufacturer...
Javel, ja... :roll

Her et lite utvalg...:
http://www.mrftyres.com/Products/Produc ... spx?pid=11" onclick="window.open(this.href);return false;
GRISElekre mønstre :lol Fant ikke Duke-dekkene der, de _ser_ faktisk ganske "tøff" ut, men hva hjelper det... ](*,)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

Moto C og Moto D så nå kanskje ut til å kunne være greie snødekk med sine åpne knaster.

Nuwell, det er de sikkert ikke.... :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Svar