Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Huff, Våknet opp til morran idag med tett nese, vondt i hode, og slapp, og hoster, har gått å hostet litt hele uka som har vært, og når endelig helga kommer så er formen ENDA mer på bånn!!
Men jeg SKAL vaske sykkelen etterpå ihvertfall, det er ingen bønn! hehe
:terge

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

evike skrev:Joda, har kjørt sykkel til jobb igjen i dag. Nesten en uke siden sist, av diverse årsaker (mest regn). Arb.tid i dag fra 15-21.30.
Måtte le av meg selv første gangen jeg kjørte i mørket på E18. Ble forbikjørt av min egen skygge (på høyre veiskulder) og skvatt så hjertet hoppet. Måtte stoppe etterpå og vente til jeg slutta å le før jeg kunne kjøre videre. Sesongen er ikke død enda!
Kjenner meg igjen der ja,Evike.. :lol
Godd helg..!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Idag titter solen frem, og varmt i været er det idag også.. I forhold til det det ellers har vært i det siste ;e
Så idag bærer det avgårde til det store utland, sverigetur (harrytur) :sk? hmm, heter det harrytur når man kjører mc også? hehe.

Ihvertfall, skal bort å kjøpe meg sånn hals opplegg, sånn man trer over hode, som henger rundt halsen og tar i mot vind, og kulde, har nemlig funnet ut at det eneste stedet det er kaldt når jeg kjører, det er i halsen :-k

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Jeg bruker Halvarrson sin på kalde dager og det begynner det jo å bli nå :sorry

Anbefales :P :p
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
lasse_hansen

Halvarrson, hmm, er det merket?? Tittet på hanssons i sverige sist jeg var der, og den så aldeles ikke dum ut.. Skulle vist være vindtett.. Så mulig jeg går til innkjøp av den idag.. Må bare vente til dama slutter på jobb kl 17.00, så skal vel ho bare hjem hit å spise, så blir det sweden!

Bort å besøke Inga :lol
http://www.youtube.com/watch?v=4DgO6Ttn7rU" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

lasse_hansen skrev:Halvarrson, hmm, er det merket?? Tittet på hanssons i sverige sist jeg var der, og den så aldeles ikke dum ut.. Skulle vist være vindtett.. Så mulig jeg går til innkjøp av den idag.. Må bare vente til dama slutter på jobb kl 17.00, så skal vel ho bare hjem hit å spise, så blir det sweden!

Bort å besøke Inga :lol
http://www.youtube.com/watch?v=4DgO6Ttn7rU" onclick="window.open(this.href);return false;
I utgangspunktet er den vind og vanntett...
Jeg er en "ihuga" bruker for å si det sånn :redface

Fryser fort og for ingenting...
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
lasse_hansen

ok, takk for tips ihvertfall SheDevil, man får dra bort til nabolandet og se hva de har å tilby... Får håpe de har noe annet enn bare falukorv :-J

Brukeravatar
stiandre
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
Kontakt:

Legg inn av stiandre »

Har sånn Halvarsson med neopren foran ansiktet.... den funker bra.
Kan anbefales. Men resten av kroppen fryser hehe..

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var man hjemme ifra en sverige tur :thumleft
Kjøpte meg en sånn hals ting, (husker ikke hva det heter :-k ) hos hanssons skinn i sverige
Tok den på meg på vei hjem, og den funka toppers, var ikke kaldt i hele tatt, ingen steder på kroppen ;e Så det er bra!

Men atter folkens, et lite spørsmål, føre dere skal ut å kjøre, altså når motoren er kald, lar dere sykkelen stå å gå en liten stund (5-10sek)på tomgang da? Eller mer? eller begynner dere å kjøre med engang, bare at dere kjører pent de 5-10 første km? Eller er det bånn gass med engang? :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:
Men atter folkens, et lite spørsmål, føre dere skal ut å kjøre, altså når motoren er kald, lar dere sykkelen stå å gå en liten stund (5-10sek)på tomgang da? Eller mer? eller begynner dere å kjøre med engang, bare at dere kjører pent de 5-10 første km? Eller er det bånn gass med engang? :-k
Blir Sverige på oss til freddan! \:D/
Men for å svare på spørsmålet: lot TDM'en gå et halv til et minutt på tomgang når den startes kald. Gjør det samme med Tiger. Sikkert ikke nødvendig, men heller ikke til skade for motoren - snarere tvert om.
Myk start har aldri skadet noen... :-)

Brukeravatar
lasse_hansen

Ja Aj, får vente te freddan? hehe.. Hvor i sverige skal dere da a? hvor tar dere harryhandelen hen?

Jeg lar sykkelen vanligvis gå ca et halvt minutt jeg... Når jeg har det travelt så går den på tomgang mellom 10-20sek bare.. Kjører pent, ikke over 4000omd de første 10km, mulig jeg er alt for forsikig da... Men bedre det ;e Må ta vare på tdm pjokken min :thumleft Som f.eks istad, så lot jeg den kun gå 15sek ca på tomgang, for så å kjøre mellom 2-3000omd i ca 4-5min, så kjørte jeg ut på e6èn, dro den ikke over 4000omd de første kilometrene...

En annen ting jeg skulle spørre om, fikk egentlig svar på det etter å ha sett noen youtube filmer av tdm. Men når tdmèn står å går på tomgang, så høres en sånn tikkelyd eller lignende ifra motoren, nærmere bestemt sylinderene trur jeg... Men etter hva jeg kan høre ifra filmer på youtube, så virker det som om det skal være sånn, eller?

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft
når motoren er kald, lar sykkelen stå å gå en liten stund (5-10sek)på tomgang.
kjører pent de 5-10 første km.Kjører pent resten av turen også :[-X :[-X

:bananas :bananas :bananas :bananas :bananas :bananas :bananas
If it ain't broke, I'll break it.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Hvis en holder seg innafor de norske grensene er det ikke rare turtallet..hvis en ikke bare bruker 1 gear da.. :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
lasse_hansen

hehe, det er sant... Her i norge trenger man nesten bare 1, og 2gir. og Max turtall 4000omd :lol

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Trodde heller ikke at det betydde så mye å kjøre normalt ut på turen uten noe særlig oppvarming men ta det litt rolig til olja egynner å få en lunk. Er jo ikke nødvendig å dra ut 1. og 2. gearet ut fra garasjen hver gang man skal ut. For det første kan det fort bli en (u)vane og for det andre så er det vel en sånn oppstart som kan være uheldig.....

Svar