Har du kollidert, kjørt ut eller veltet ?
- Baltazar
- Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013
Har du kollidert, kjørt ut eller veltet ?
Ønsker å undersøke om myndighetenes statistikk over mc ulykker stemmer..
- 2000Touring
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Kontakt:
Re: Har du kollidert, kjørt ut eller veltet ?
Tror jeg veltet stillestående med sykker'n 3 ganger det første året jeg fikk lappen(1996). Samme året la jeg med ned så mye i en sving at jeg bikket over potta, så bakhjulet løftet seg - gikk bra da...
Skylder egentlig kun på lite erfaring.
Etter dette første året har jeg ikke hatt noen hendelser av noen slag
Skylder egentlig kun på lite erfaring.
Etter dette første året har jeg ikke hatt noen hendelser av noen slag

BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
det får du neppe undersøkt med kryss på maks to av dine svaralternativer, dette var en lite gjennomtenkt avstemmingBaltazar skrev:Ønsker å undersøke om myndighetenes statistikk over mc ulykker stemmer..
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Kolliderte med en annen MC i 1987 , kondemnert sykkel og rype med nakkesleng
Etter det har jeg heldigvis ikke hatt uhell 

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Baltazar
Du virker å være noe bastant i din argumentasjon, men om du virkelig tror at jeg har tenkt til å legge frem data fra denne målingen i en presentasjon for statens vegvesen så tar du noe feil. Er riktig nok ikke noen kontorist med erfaringer innen statistikk og kalkyler, men syntes tema er spennende endog. Håper du tar deg tid til å besvare undersøkelsen og ikke bare kommer med påstander rundt hvor gjennomtenk dette er.pelsen skrev:det får du neppe undersøkt med kryss på maks to av dine svaralternativer, dette var en lite gjennomtenkt avstemmingBaltazar skrev:Ønsker å undersøke om myndighetenes statistikk over mc ulykker stemmer..
PS: jeg spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg ønsker å forvandle verden :)
Den første utelukker resten, så den er grei, De fem neste kan man faktisk bekrefte alle sammen hvis man har krasjet mye, og da er det meningsløst med maks to svaralternativer.Baltazar skrev:Du virker å være noe bastant i din argumentasjon, men om du virkelig tror at jeg har tenkt til å legge frem data fra denne målingen i en presentasjon for statens vegvesen så tar du noe feil. Er riktig nok ikke noen kontorist med erfaringer innen statistikk og kalkyler, men syntes tema er spennende endog. Håper du tar deg tid til å besvare undersøkelsen og ikke bare kommer med påstander rundt hvor gjennomtenk dette er.pelsen skrev:det får du neppe undersøkt med kryss på maks to av dine svaralternativer, dette var en lite gjennomtenkt avstemmingBaltazar skrev:Ønsker å undersøke om myndighetenes statistikk over mc ulykker stemmer..
PS: jeg spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg ønsker å forvandle verden :)
Statistikk er et fag, og det er endel arbeid å sette opp svaralternativene i en meningsmåling. Her er det bare slengt opp noen tilfeldige alternativer og det vil ikke gå an å trekke noen konklusjon ut av svarene. Så jeg har tatt meg tid til å svare på "undersøkelsen", men uten å krysse av.
Er en interessant tema, men må nokk i et større og et mer seriøst fora for å få et reelt svar på om myndighetenes statistikk stemmer. Hvorfor tror du det ikke stemmer?
- Baltazar
det nevnes at en vesentlig% av alle mc ulykker skyldes at fører kjører ut av veien uten at andre trafikanter er innvolert..
Kan dette stemme da?
Kan dette stemme da?
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Trur det, jaBaltazar skrev:det nevnes at en vesentlig% av alle mc ulykker skyldes at fører kjører ut av veien uten at andre trafikanter er innvolert..
Kan dette stemme da?
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Fra Statens veivesen Håndbok 245
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.
- KawaSuki
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
Jeg måtte i asfalten i en sving , i 1968 , pga. is i veibanen . Kom fra våt vei , til is , grunnet
høydeforskjell i terrenget . Forholdsvis lav fart med solid sykkel , " MZ " .
Blinklysene var festet på styreenden , så et blinklys gikk fløyten .
Deretter var det bare å lakkere sykkelen " matt svart , med signalgule fartsstriper " .
Da ble det ny sykkel også , aldri så galt at det ikke er godt for noe ! .
KawaSuki
høydeforskjell i terrenget . Forholdsvis lav fart med solid sykkel , " MZ " .

Blinklysene var festet på styreenden , så et blinklys gikk fløyten .
Deretter var det bare å lakkere sykkelen " matt svart , med signalgule fartsstriper " .

Da ble det ny sykkel også , aldri så galt at det ikke er godt for noe ! .
KawaSuki
Å tro at man kjører på grensen i svinger og ikke tørre enda litt nedlegg - og i stedet ende opp (nesten) i grøfta eller over i motgående kjørefelt har vel alle hatt sine opplevelser om..... Jeg trener litt på å ta svingen enda litt skarpere enn nødvendig og dra på litt heller enn å ha andre bremser i hodet..... 

Kjørt i husvegg med moped som guttunge. Veltet en gang med moped for mange år siden, veiarbeid, hull i veien, sperrebukker men ingen merking, løs grus på asfalt låste forhjulet.
Ellers har jeg bare hatt stillestående velt med motorsykkel, aldri i fart.
Ellers så har jeg bodd på Velta.
Ellers har jeg bare hatt stillestående velt med motorsykkel, aldri i fart.
Ellers så har jeg bodd på Velta.
- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
Min erfaring er entydig: I nesten alle tilfeller så slipper nervene taket før dekkene gjør det.Duville skrev:Å tro at man kjører på grensen i svinger og ikke tørre enda litt nedlegg - og i stedet ende opp (nesten) i grøfta eller over i motgående kjørefelt har vel alle hatt sine opplevelser om..... Jeg trener litt på å ta svingen enda litt skarpere enn nødvendig og dra på litt heller enn å ha andre bremser i hodet.....
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Ja, og resultatet er det samme - så hvorfor da kjøre slik på grensen, som etter mitt hode passer best for de som kjører roadracing på bane under noenlunde trygge forhold.tagesk skrev:Min erfaring er entydig: I nesten alle tilfeller så slipper nervene taket før dekkene gjør det.Duville skrev:Å tro at man kjører på grensen i svinger og ikke tørre enda litt nedlegg - og i stedet ende opp (nesten) i grøfta eller over i motgående kjørefelt har vel alle hatt sine opplevelser om..... Jeg trener litt på å ta svingen enda litt skarpere enn nødvendig og dra på litt heller enn å ha andre bremser i hodet.....
[TaSK]
Før eller siden så slipper nervene eller dekket taket...