Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38166
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av AJ »

I juli i år kjøpte jeg en slik kjørebukse:
Bilde

Jeg har tidligere kjøpt et par av den forrige versjonen (V1...) og vært rimelig godt fornøyd med disse tatt prisen i betraktning.
V2 buksa er på mange måter en god del bedre, bla. når det gjelder glidelåser og nedre fester av innerfórene i buksebeina.

Nå sender jeg den tilbake for å reklamere på den siden sømmen rundt den ene lomma allerede er revnet, etter kun to måneder. Det sklisikre stoffet i buksebaken er det også i ferd med å bli slitt hull i. Utrolig etter bare to måneder! :oh
Sharkspeed hvor jeg kjøpte buksa, har greie rutiner på reklamasjoner, ser det ut til. Men om det er like greit i praksis gjenstår å se.

Nå på tampen av sesongen, har jeg også måttet reklamere på det ene Cardo Teamset'et jeg hadde da førerenheten sluttet å virke. Det gjorde jeg for noen uker siden. Måtte purre på reklamasjonssaken til selger, som er svenske Dustin.
Fikk svar i dag om at produktet var gått ut av vareutvalget og at nytt sett ikke kunne erstattes. Dermed får jeg pengene tilbake og har allerede fått dette bekreftet av Klarna, som Dustin har avtale med.

Saken er dog ikke ute av verden føre pengene er tilbakeført på konto, men ser ut til at begge firmaer er seriøse og anstrenger seg for å gjøre reklamasjonssaken ferdig på en smidig måte.

Er spent på Sharkspeed, men håper det går like greit med dette firmaet.

Vel, dette er mine erfaringer så langt.
Andre her som kan tenke seg å dele sine erfaringer med reklamasjoner på utstyr?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av Crinos »

Jeg handler det aller meste jeg kjøper til sykkelen via CBP, også en del av utstyret har blitt handlet her.
Er kjempe godt fornøyd.. Jeg bestilte feil bremseklosser, og det var bare til å returnere, og ble kreditert mot nye klosser som var både mindre i fysisk størrelse og i pris. Spørsmålet var om hvilken konto jeg ønsket resterende sum overført til, men jeg valgte å ha dem "holdene".. Er vell ikke så alt for lenge til jeg kjøper noe nytt, bare tungvindt å sende pengene frem og tilbake hele tiden :p
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av werner »

Det første utstyret jeg kjøpte levde ikke opp til forventningene i det hele
tatt.. Kjøpte det på en nettbutikk i landet her. Fikk til slutt tak i de. Fikk da en regndress i str xs som kompensasjon. Skulle ha xxl.. Fikk ikke svar etter det. Sendte 5-6 e-poster. Beskrevet dette før her engang. Ga bort utstyret til slutt. Det farget av i regn i tillegg til å suge til seg hver vanndråpe..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38166
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av AJ »

AJ skrev:I juli i år kjøpte jeg en slik kjørebukse: (se bilde i første post)


Jeg har tidligere kjøpt et par av den forrige versjonen (V1...) og vært rimelig godt fornøyd med disse tatt prisen i betraktning.
V2 buksa er på mange måter en god del bedre, bla. når det gjelder glidelåser og nedre fester av innerfórene i buksebeina.

Nå sender jeg den tilbake for å reklamere på den siden sømmen rundt den ene lomma allerede er revnet, etter kun to måneder. Det sklisikre stoffet i buksebaken er det også i ferd med å bli slitt hull i. Utrolig etter bare to måneder! :oh
Sharkspeed hvor jeg kjøpte buksa, har greie rutiner på reklamasjoner, ser det ut til. Men om det er like greit i praksis gjenstår å se.

Er spent på Sharkspeed, men håper det går like greit med dette firmaet.
Sendte buksa tilbaker i dag og måtte ut med hele 302,- !!! :oh :oh surt opptjente kronestykker ](*,) for å få sendt greia tilbake :fool:
Er'e mulig!? :O :-)å

Var visst prisen for såkalt "egenemballert" pakke... Hva med sånn Norges-pakka, da, spurte jeg. Det kan jeg sjekke, svarte Post-i-Butikk medarbeideren og opplyste at brevvekten viste 365,- kr!! WTF!!! tenkte jeg, :ills, men beholdt maska og betalte som om prisen var den mest naturlige i verden...

er jeg veldig spent på hva som skjer. Godkjennes reklamasjonen, noe jeg tar som en selvfølge siden sømmer er revnet og buksebaken medf skilsikkert belegg så og si er gjennomslitt etter kun to måneders bruk, skal også portoutgiftene jeg har hatt i forb. med reklamasjonen, refunderes.
Tenker svenskene i Trollhättan får hakeslepplammelser når de innser hva de må ut med...

Som nevnt, skal bli spennende å se hvor medgjørlige Sharkspeed blir når de mottar pakka på døra. Ja, for det er slik de vil ha reklamasjonene tilsendt, for å slippe å hente på postkontor. Dermed blir prisen deretter...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38166
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av AJ »

Jeg trodde denne reklamasjonssendinga var kommet fram til Sharkspeed i Sverige. Men neida!
I går fikk jeg brev fra Posten Norge AS. Ja, ikke bare et, men to!! Likelyden brev slik at de er på den sikre siden. Antar de mener jeg er tungnem og trenger dobbelt opp med informasjon... Kanskje har de rett :-k
Uansett så ber de på sitt utpregede byråkratiske vis om at de "MÅ HA EN VERDI FOR Å FÅ SENDT DENNE" og at "NY FAKTURA DA DENNE VAR UTYDELIG", skrevet nettopp slik i brevene. Med STORE bokstaver som på nettiquette'sk betyr at man roper :rop Er jeg døv? :eh :dontknow
Mulig hørselen er noe svekket, men ikke i en slik grad at det budskapet Posten Norge AS så seg nødsaget til å formidle i hele to brev, ikke skulle kunne la seg høre og bli oppfattet.

Vel... jeg fylte et et proformafakturaskjema som dette upersonlige Postenvesenet fant hensiktsmessig å legge ved i brevene. Her krysset jeg av for adekvate felter hvor det sto noe om "Retur pga. av reparasjon", pluss et annet med omtrent likelydende tekst og til slutt feltet "Annet" hvor jeg til Postens opplysning redegjorde for varereturens formål, nemlig reklamasjon på en vare kjøpt på Nettet.
Så får man håpe at Posten Norge AS har kunnskap og oppdatert innsikt til å forstå at mye handel skjer mellom naboland - også på dette Internettet, som Posten Norge AS trolig ser på som et midlertidig og høyst forbigående fenomen...

Så! Det gjorde jeg altså og sendte skjemaet tilbake på e-post, noe Posten faktisk hadde oppgitt på sine skjemaer. Fikk kvittering også straks e-postene var sendt. Ikke verst! Sendte flere e-poster med bl.a. kopi av reklamasjonsbekreftelsen jeg hadde mottatt fra Sharkspeed.
Men gjorde selvfølgelig en feil; jeg oppga varen som skulle gjennom tollen, vurderes med henblikk på fortolling, forstås! til å ha en verdi lik 0,- kr. Dette fordi varen - buksa - har revnede sømmer og bortimot gjennomslitt buksebak etter kun to måneders bruk. En åpenbar reklamasjonssak, etter mitt skjønn.

Det er da det skjærer seg for Posten Norge AS. De må altså ha en verdi for å få reklamasjonsendingen gjennom tollen og skjønnsløse (nyutdannede?) tollere som åpenbart tar livsgjerningen på fullt alvor, selv om pakken med reklamasjonsvaren, etter mitt skjønn, er tydelig merket med hva den inneholder og hva hensikten med returen er.

Har skrevet altfor mye om denne fillesaken allerede, men den foreløpige statusen er at jeg skrev et informativt brev ti Posten Norge AS hvor jeg detaljert forklarte hensikten med returen og at postsendingen var, slik jeg har forstått det, gjort på den måten selger ville jeg skulle gjøre det.

Verdi kr. 0,- lot seg ikke akseptere. Derfor skrev jeg kr. 50,- og begrunnet med at selv en ødelagt og ubrukelig vare muligens har en restverdi på kr. 50,-.
Så nå er jeg spent på om Posten Norge AS aksepterer denne verdiestimeringen og om hvor mye toll jeg må betale på reklamasjonsvaren til Sharkspeed...

Det vil ikke forundre meg det minste om Sharkspeed også vil bidra med et lengre kapittel i denne saken om, når, hvis, såfremtifall osv. osv., får buksa til vurdering om det er grunnlag for reklamasjon eller ikke.
For at det skal skje må Posten gjøre ferdig sin saksbehandling, noe jeg slett ikke er sikker på at de har gjort...

(to be continued...)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38166
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av AJ »

En kort, kort oppdatering én måned etter at jeg sendte varen i retur...

Først neste uke vil si noe helt sikkert om hvordan denne reklamasjonen har endt. Så langt har det vært en historie som kunne fylle to A4-sider - tettskrevet!
Skal ikke plage noen med det nå, men kommer gjerne tilbake til saken (uten at det blir to tettskrevne sider ;-) ) så snart resultatet foreligger forhåpentligvis neste uke... Ut fra e-posten jeg nettopp fikk fra selgeren tyder det på at det kan bli en løsning først da...

Nevner her bare helt kort at dette har ikke akkurat gått slik jeg hadde tenkt... Så absolutt ikke :-)å ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av fikse »

Vel altså... Av kjøreutstyr har jeg handlet lokalt, enten her i Bergen eller i Hamburg (Louis). Her i Bergen er det høyst variabelt hvordan forhandlerne takler reklamasjon:
Bergen MC-senter, hvor jeg handlet en regulator, som selgeren hadde valgt feil variant til meg. Ikke pogger om de ville ta den inn igjen. 1.600,- rett i dass. Madammen har en kostbar kjøredress fra Rukka, som lekker som en te-sil. Niks, ikke snakk om å ta imot den heller.
Honda/MC-Marine: Kjørestøvler fra Italia. Såkalt vanntette. Joda, de holdt vannet godt inni støvelen. Bare glem det. Slikt måtte man regne med (...). Regndress fra Jofama: Holdt tett i ca 2 timer, deretter var det temmelig vått på innsiden. Fikk tilslutt pengene igjen, etter å ha kranglet høylytt i lokalet.
Yamaha Bergen: Der jobber det en godt voksen dame, som har kjørt sykkel siden tidenes morgen. Hun KAN kjøreutstyr. Lytter du til henne, så får du kjøreutstyr som funker. Har handlet en god del utstyr derfra, og alt har virket slik hun lovet. Herlig å få ting som funker, og slippe å måtte reklamere :thumleft Har handlet diverse merker, som Halvarsson, IXS/Yamaha, og Oxtar (støvler). Kvalitet som holder. Snadder!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av Duville »

De rette personene - om de finnes - skulle bare ha visst hvor mye dritt og problemer (Jæv.....) POSTEN kan finne på for å suge ut ekstra penger fra en pakke. Nettopp nå venter jeg på pakke fra Danmark som er 5 dager forsinket....... 10 dager til transport og fortolling, sendt på den raskeste måten, for en liten postpakke. Skal vi ha inn en palle med varer går det på 4 dager... Det er fullstendig håpløst.... har veldig mange eksempler på trøbbelet de lager.

Det er ikke mange som kan oppføre seg som om kunden er til for firmaet, og ikke firmaet som er til for kunden men slik oppfører posten seg virkelig....

Brukeravatar
Chanten
Innlegg: 123
Registrert: 26 okt 2011, 16:22
Motorsykkelen din: Suzuki SFV650 Gladius 2009

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av Chanten »

Har kjøpt Bullshit utstyr fra http://www.mc-utstyr.no" onclick="window.open(this.href);return false;. Trodde dette først var en seriøst bedrift...men har fulgt med på både nettsidene deres og butikklokalene deres i Stavanger... "Salg" hele året... ringer et par bjeller her da... Hele sjappa virker jalla, og det er den også... "November spesial" prisene er de samme som de har hatt hele året...

Kjøpte et fullt sett til 6000 kr der...levert tilbake ALT som var av Bullfighter...resten (hjelm, støvler og halsvarmer) beholdt jeg:)

Ellers har jeg god erfaring med http://www.bikerstreet.no" onclick="window.open(this.href);return false;. Var innom butikken, og fikk veldig god service og gode råd. Endte tilslutt opp med Halvarssons Targa bukse og Proximo jakke! Meeeeget fornøyd med utstyret. Fikk også rabatt siden jeg kjøpte bukse og jakke samtidig.

Skulle det mot formidning bli tull med utstyret, kan jeg dra rett til butikken og ordne det der! Liker det konseptet best.... handle på nett, levere i butikk dersom det er feil eller mangler!:)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av Intruder »

Reklamerte ikke da jeg kjøpte Jofama kjørejakke og det viste seg at borrelåsen i halsen
ikke funket.Irriterende,vær oppmerksom... :-k
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38166
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av AJ »

Endelig!
Da er reklamasjonssaken med Sharkspeed ferdig (se første post: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 972#p90972" onclick="window.open(this.href);return false;) \:D/
I hvert fall når det gjelder selgeren Sharkspeed, som sendte en e-post for bortimot 14 dager siden med beskjed om at ny kjørebukse sendes. Den ankom i dag og vedf første øyekast ser det ut til at produsenten har gjort noen endringer - til det bedre, får vi håpe. For det er ikke til å legge skjul på at kvaliteten på den jeg reklamerte på var dårligere enn de "gamle" ALIVE kjørebuksene jeg har fra før.

Selv om ting nå er avklart med Sharkspeed, som jeg trodde var den store synderen i den utrolige forsinkelsen denne saken har vært belemret med, er ting ikke avklart med budbringeren, nemlig Posten.

Makan til drittbedrift :ills !! Skal ikke være blindt raseriurimelig, men i denne saken har jeg opplevd ting jeg nesten ikke trodde kunne være mulig med nettopp Posten :oh
Pakka som det kostet meg kr. 302,- å sende til Sverige fordi jeg glemte å kjøpe rimeligere returlapp fra Sharkspeed, er blitt returnert etter en rundreise til Jönköping, som ligger et godt stykke unna Trollhättan!
De som nysgjerrige på hvor lang tid og reiseruta for øvrig kan skrive inn/lime inn sporingsnummeret CD592510448NO i søkefeltet på http://www.posten.no" onclick="window.open(this.href);return false;.

Her framkommer det at pakken er kvittert som mottatt, men Posten vil ikke opplyse om hvem eller hvor den er mottatt :dontknow
Sharkspeed ble etter hvert like oppgitt som meg og nektet hele tiden for å ha mottat pakken .Likevel ville de avklare situasjonen best mulig for meg som kunde, som hadde sendt bilder av skaden jeg reklamerte på. Og for å få en avslutning på saken bestemte Sharkspeed seg for å sende meg ny bukse.

Den som Posten har returnert og som jeg skulle hente i går hadde fått nytt sporingsnummer (SM202018866NO) pga. av skade på emballasje. Et sporingsnummer jeg måtte purre på for å få, for øvrig... Den pakka ligger fortsatt i hyllene på Post i Butikk. Det gjør den fordi de forlangte at jeg skulle betale returporto, det samme beløpet som jeg betalte da jeg sendt den til Sverige!
Jeg må altså betale over kr. 600,- for å få tilbake ei bukse jeg reklamerer på, som jeg kan dokumentere en min eiendom, selv om den er skadet og nesten ubrukelig pga. raknede sømmer. Dette er det jeg opplever etter at Posten har gjort en ubegripelig elendig jobb med å feilsende pakka uten å anstrenge seg synderlgi for å få sendt den til rett adressat!
Jeg kikket på pakka da jeg skulle hente den og så at adresselappen jeg egenhendig skrev og limte på pakka da jeg sendte den i begynnelsen av oktober, fortsatt var på plass.
På denne lappen, et av Postens egne skjemaer hvor alle rubrikker var korrekt utfylt, kunne man tydelig lese adressatens navn og adressen Kardanvägen 37 i Trollhättan .Og den adressen finnes faktisk! I hvert fall iflg. Google Map: http://g.co/maps/rkx4m" onclick="window.open(this.href);return false;

Likevel havner altså pakka i Jönköping og blir naturlig nok ikke hentet av noen Sharkspeed-ansatt her. Disse to byene ligger tross alt vel 15 miul fra hverandre... : http://g.co/maps/29myz" onclick="window.open(this.href);return false;

Posten greier altså å feilsende pakka til Jönköping, lar den ligge til hentefristen er utløpt og returnerer den til meg - avsenderen - uten å sjekke nærmere om de kan ha sendt den til feil adresse. Det gjør de åpenbart ikke, men velger å sende den tilbake til avsender. Ingen sporingsinfo tyder på at pakka noengang har vært innom Trollhättan. Hvorfor det ikke har skjedd aner jeg ikke siden Posten åpenbart ikke vil opplyse om dette!?
Og dette skal jeg betale returporto på over kr. 300,- for!? :oh
Blir overhodet ikke aktuelt, noe jeg har gitt Postens klagesenter klar beskjed om.
Klagesaken går sin gang, men vil ta noe tid å få behandlet er beskjeden jeg har fått.
Prøvde først å klage via Forbrukerrådet, men fikk svar derfra at de ikke tar klagesaker som gjelder Posten. :doh
Er nesten ikke til å tro...

Uansett så kom Sharkspeed veldig heldig ut av dette, tross krasse e-poster fra meg, holdt de hodet kaldt og sendte meg en ny kjørebukse.
Det setter jeg veldig stor pris på :thumleft
stor at jeg kanskje kan komme til å foreslå at vi tar en tur innom Sharkspeed i Trollhättan på Sverige-turen som vi her på MCsiden.no begir oss ut på i juli neste år.

Posten derimot... De har fått en alvorlig tillitsbrist hos meg i hvert fall etter denne saken.
Så får jeg håpe at den nye ALIVE-buksa er bedre enn den forrige. Er den ikke det, men rakner i sømmer som den forrige kommer jeg likevel ikke til å reklamere. Tar ikke sjansen på å stole på Posten igjen når det gjelder å sende pakker til Trollhättan. Dette svenske tettstedet synes å ikke være oppført i Postens adressebok. Om feilen er på norsk eller svensk side bryr meg ikke. Posten er Posten og har i denne saken gjort en usedvanlig slett og uprofesjonell jobb!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av RuneMC »

Høres ut som om du bør ha en grei sak mot Posten der. De har jo ikke sendt den til riktig sted - og du har jo sporing som viser det. Case closed. De bør straks sende pakken, dit den egentlig skulle.

Retur for garanti-rep kan uansett ofte være lurt å bli enig med selger først siden de kan ha gunstigere måter å gjøre dette på - enten ved ferdig frankert retur-konvolutt/etikett/eske eller at man kan sende/levere til lokal samarbeidspartner. (Selv i Norge er ikke selger forplikte til å betale for mer enn rimeligste returmåte.) Noen ganger f.eks. hvis verdien på varen ikke står i forhold til porto, så er det endel som sender nytt på bakgrunn av foto eller lign. Har sett folk har rapportert dette når de f.eks. har kjøpt tung elektronikk via eBay fra Hong Kong og selgeren er seriøs - da kan det hende de bare sender ny uten å kreve den defekte returnert og dermed unngår man porto i tusenkroners-klassen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38166
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av AJ »

Jeg burde skaffet en av Sharkspeeds returfraktsedler, men fant først ut senere at jeg hadde denne muligheten. Da ville portoen blitt lavere, men hadde likevel ikke vært noen garanti for at Posten hadde "funnet fram" til Trollhättan... Dessverre. Skjønner fortsatt ikke at Posten unnlot å sjekke adressen på pakka grundigere. Hadde de gjort det ville de, muligens til sin store overraskelse, sett at den skulle til Trollhätten i stedet for Jönköping...

At Posten rotet det hele til slik de gjorde i denne saken får så være. Desto hyggeligere at Sharkspeed skjærer gjennom og ordner opp i saken likevel selv om Posten ikke greier å levere reklamasjonsvaren. Det synes jeg det faktisk står respekt av :thumleft

Og ja! jeg er spent på utfallet avklagesaken. Men gjetter på at det vil ta sin tid...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av frodef »

AJ skrev:At Posten rotet det hele til slik de gjorde i denne saken får så være.
Noe av problemet er vel muligens at det er det svenske postvesenet som har tullet, mens du må forholde deg til det norske?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av ArcticTiger »

@AJ: Har du tenkt på hvor lettvindt det hadde vært for deg hvis du handlet utstyr hos din lokale MC-langer :-k ? Du har jo før nevnt hvor fornøyd du er med GMS på Gjøvik :thumleft !

Selv kjøpte jeg ny Jofama skinnbukse i våres hos Svein Johnny på Autoforsyning i Narvik. Den var kanskje ikke spes billig, (har ikke sjekket så mye).
Men: Buksa er god på, lang nok i beina (sjelden opplevelse for meg :knegg ), de bestillte rett størrelse etter prøving i butikken, den er vanntett, og etter å ha brukt den nesten 14.000 km i sommer er det overhodet ikke merkbar slitasje noe sted. Bare litt møkkete på beina etter at jeg strakk ut mc-sesongen litt ekstra utover seinhøsten :thumleft

Svar