Endelig!
Da er reklamasjonssaken med Sharkspeed ferdig (se første post:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 972#p90972" onclick="window.open(this.href);return false;)
I hvert fall når det gjelder selgeren Sharkspeed, som sendte en e-post for bortimot 14 dager siden med beskjed om at ny kjørebukse sendes. Den ankom i dag og vedf første øyekast ser det ut til at produsenten har gjort noen endringer - til det bedre, får vi håpe. For det er ikke til å legge skjul på at kvaliteten på den jeg reklamerte på var dårligere enn de "gamle" ALIVE kjørebuksene jeg har fra før.
Selv om ting nå er avklart med Sharkspeed, som jeg trodde var den store synderen i den
utrolige forsinkelsen denne saken har vært belemret med, er ting ikke avklart med budbringeren, nemlig Posten.
Makan til
drittbedrift 
!! Skal ikke være blindt raseriurimelig, men i
denne saken har jeg opplevd ting jeg nesten ikke trodde kunne være mulig med nettopp Posten
Pakka som det kostet meg kr. 302,- å sende til Sverige fordi jeg glemte å kjøpe rimeligere returlapp fra Sharkspeed, er blitt returnert etter en rundreise til Jönköping, som ligger et godt stykke unna Trollhättan!
De som nysgjerrige på hvor lang tid og reiseruta for øvrig kan skrive inn/lime inn sporingsnummeret CD592510448NO i søkefeltet på
http://www.posten.no" onclick="window.open(this.href);return false;.
Her framkommer det at pakken er kvittert som mottatt, men Posten vil ikke opplyse om hvem eller hvor den er mottatt
Sharkspeed ble etter hvert like oppgitt som meg og nektet hele tiden for å ha mottat pakken .Likevel ville de avklare situasjonen best mulig for meg som kunde, som hadde sendt bilder av skaden jeg reklamerte på. Og for å få en avslutning på saken bestemte Sharkspeed seg for å sende meg ny bukse.
Den som Posten har returnert og som jeg skulle hente i går hadde fått nytt sporingsnummer (SM202018866NO) pga. av skade på emballasje. Et sporingsnummer jeg måtte purre på for å få, for øvrig... Den pakka ligger fortsatt i hyllene på Post i Butikk. Det gjør den fordi de forlangte at jeg skulle betale returporto, det samme beløpet som jeg betalte da jeg sendt den til Sverige!
Jeg må altså betale over kr. 600,- for å få tilbake ei bukse jeg reklamerer på, som jeg kan dokumentere en
min eiendom, selv om den er skadet og nesten ubrukelig pga. raknede sømmer.
Dette er det jeg opplever etter at Posten har gjort en ubegripelig elendig jobb med å feilsende pakka uten å anstrenge seg synderlgi for å få sendt den til rett adressat!
Jeg kikket på pakka da jeg skulle hente den og så at adresselappen jeg egenhendig skrev og limte på pakka da jeg sendte den i begynnelsen av oktober, fortsatt var på plass.
På denne lappen, et av Postens egne skjemaer hvor alle rubrikker var korrekt utfylt, kunne man
tydelig lese adressatens navn og adressen Kardanvägen 37 i Trollhättan .Og den adressen
finnes faktisk! I hvert fall iflg. Google Map:
http://g.co/maps/rkx4m" onclick="window.open(this.href);return false;
Likevel havner altså pakka i Jönköping og blir naturlig nok ikke hentet av noen Sharkspeed-ansatt her. Disse to byene ligger tross alt vel 15 miul fra hverandre... :
http://g.co/maps/29myz" onclick="window.open(this.href);return false;
Posten greier altså å feilsende pakka til Jönköping, lar den ligge til hentefristen er utløpt og returnerer den til meg - avsenderen - uten å sjekke nærmere om de kan ha sendt den til feil adresse. Det gjør de åpenbart ikke, men velger å sende den tilbake til avsender. Ingen sporingsinfo tyder på at pakka noengang har vært innom Trollhättan. Hvorfor det ikke har skjedd aner jeg ikke siden Posten åpenbart ikke vil opplyse om dette!?
Og dette skal jeg betale returporto på over kr. 300,- for!?
Blir overhodet ikke aktuelt, noe jeg har gitt Postens klagesenter klar beskjed om.
Klagesaken går sin gang, men vil ta noe tid å få behandlet er beskjeden jeg har fått.
Prøvde først å klage via Forbrukerrådet, men fikk svar derfra at de ikke tar klagesaker som gjelder Posten.
Er nesten ikke til å tro...
Uansett så kom Sharkspeed veldig heldig ut av dette, tross krasse e-poster fra meg, holdt de hodet kaldt og sendte meg en ny kjørebukse.
Det setter jeg veldig stor pris på
Så stor at jeg kanskje kan komme til å foreslå at vi tar en tur innom Sharkspeed i Trollhättan på Sverige-turen som vi her på MCsiden.no begir oss ut på i juli neste år.
Posten derimot... De har fått en alvorlig tillitsbrist hos
meg i hvert fall etter denne saken.
Så får jeg håpe at den nye ALIVE-buksa er bedre enn den forrige. Er den ikke det, men rakner i sømmer som den forrige kommer jeg likevel ikke til å reklamere. Tar ikke sjansen på å stole på Posten igjen når det gjelder å sende pakker til Trollhättan. Dette svenske tettstedet synes å ikke være oppført i Postens adressebok. Om feilen er på norsk eller svensk side bryr meg ikke. Posten er Posten og har i denne saken gjort en
usedvanlig slett og uprofesjonell jobb!